Sillekrog

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Sillekrog

Inlägg av matbl »

z balata skrev:
Problemet är en omväg på 5 km in till SC och lika långt därifrån. Totalt 10 km. Kunde inte genvägen. Hur skulle jag veta den? Men även om jag kunnat så verkar den ta lika lång tid och vara bökig och osäker. Sånt trams ska inte behövas.
Du menar att du vill att Tesla ska placera laddare på båda sidorna trots den låga utnyttjandegraden för att du ska slippa åka över motorvägen?
Eller menar du att de ska placera dem så det passar just dig bäst?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 868
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Sillekrog

Inlägg av Delta »

+1 En del av oss är lite bortskämda... :shock:
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Sillekrog

Inlägg av joel80 »

Finns väl rätt många ställen där man kan svänga av en motorväg och välja vilken sida av motorvägen man ska till.. Så om möjligt kan man ju placera laddstationerna där det är lått att komma åt oavsett från vilket håll du svänger av motorvägen.

På Gävle Bro är det en liten omväg om man kommer norrifrån.. men bara på 1,1km (enkel tripp).
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 960
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Sillekrog

Inlägg av Segelflygaren »

joel80 skrev:
Finns väl rätt många ställen där man kan svänga av en motorväg och välja vilken sida av motorvägen man ska till.. Så om möjligt kan man ju placera laddstationerna där det är lått att komma åt oavsett från vilket håll du svänger av motorvägen.

På Gävle Bro är det en liten omväg om man kommer norrifrån.. men bara på 1,1km (enkel tripp).
Det är mindre omväg än så när man ska till Sillekrog från söder. Problemet är att navigatorn visar en rejäl omväg när man kommer söderifrån. När man ska norrut efter laddning visar även då navigatorn en omväg.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Sillekrog

Inlägg av Svenssons »

z balata skrev:
Problemet är en omväg på 5 km in till SC och lika långt därifrån. Totalt 10 km. Kunde inte genvägen. Hur skulle jag veta den? Men även om jag kunnat så verkar den ta lika lång tid och vara bökig och osäker. Sånt trams ska inte behövas.
10 km är väl inget att gnälla över. Dels är det bara ena riktningen och dels finns det genväg. Lagan/Toftaholm är 40 km omväg både när du kör öst-väst och väst-öst och det finns ingen genväg.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Sillekrog

Inlägg av Machris »

Svenssons skrev:
z balata skrev:
Problemet är en omväg på 5 km in till SC och lika långt därifrån. Totalt 10 km. Kunde inte genvägen. Hur skulle jag veta den? Men även om jag kunnat så verkar den ta lika lång tid och vara bökig och osäker. Sånt trams ska inte behövas.
10 km är väl inget att gnälla över. Dels är det bara ena riktningen och dels finns det genväg. Lagan/Toftaholm är 40 km omväg både när du kör öst-väst och väst-öst och det finns ingen genväg.
Ja den är verkligen irriterande dåligt placerad om man bor Kalmar o som vi, kör en hel del till Helsingborg eller Varberg. Blir till att försöka ta sig utan mellanlan(d)dning för att slippa omvägen
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Sillekrog

Inlägg av Kulingen »

Någon som köpt en Tesla Wallconector och slängt skräpet vid skåpet bakom SuC laddarna som liggercpå rad? Fy på er
3337A16D-2E35-4EB0-B9C4-EC072AB697F8.jpeg
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Sillekrog

Inlägg av Svenssons »

Kulingen skrev:
Någon som köpt en Tesla Wallconector och slängt skräpet vid skåpet bakom SuC laddarna som liggercpå rad? Fy på er
Brukar inte VIN-nummret stå på dessa lådor? På min står mitt VIN-nummer eller snarare de 6 sista i VIN men det räcker ju.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Sillekrog

Inlägg av Kulingen »

Svenssons skrev:
Kulingen skrev:
Någon som köpt en Tesla Wallconector och slängt skräpet vid skåpet bakom SuC laddarna som liggercpå rad? Fy på er
Brukar inte VIN-nummret stå på dessa lådor? På min står mitt VIN-nummer eller snarare de 6 sista i VIN men det räcker ju.
Kollade tyvärr ej, får kolla på hemvägen
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Sillekrog

Inlägg av Remuz »

Den låg där för 2v sedan också :(
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Palmen
Teslaägare
Inlägg: 45
Blev medlem: 17 apr 2014 10:23
Ort: Stockholm

Re: Sillekrog

Inlägg av Palmen »

Förra sommaren var jag med om en rolig händelse när vi kom körandes norrut för att ladda vid Sillekrog. Ca en mil söder om avfarten blev vi omkörda av en norsk Tesla som passerade oss i betydligt högre hastighet än vår. Vi hade läst Tibors artikel om smitvägen och använde såklart den. Det hade inte norrmannen. När han kom fram - en god stund senare - blev han väldigt förvånad över att se oss. "Var det inte er jag körde om? Hur gick det här till?" Jag upplyste honom vänligt om smitvägen och visade honom artikeln på detta forum. Det är förmodligen fler än jag som råkat ut för liknande händelser vid Sillekrog.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Sillekrog

Inlägg av Kulingen »

Palmen skrev:
Förra sommaren var jag med om en rolig händelse när vi kom körandes norrut för att ladda vid Sillekrog. Ca en mil söder om avfarten blev vi omkörda av en norsk Tesla som passerade oss i betydligt högre hastighet än vår. Vi hade läst Tibors artikel om smitvägen och använde såklart den. Det hade inte norrmannen. När han kom fram - en god stund senare - blev han väldigt förvånad över att se oss. "Var det inte er jag körde om? Hur gick det här till?" Jag upplyste honom vänligt om smitvägen och visade honom artikeln på detta forum. Det är förmodligen fler än jag som råkat ut för liknande händelser vid Sillekrog.
Använde den idag :D
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Inlägg: 526
Blev medlem: 12 aug 2015 22:33
Ort: Södermanland
Kontakt:

Re: Sillekrog

Inlägg av deffe »

Jag bor ganska nära Sillekrog så jag stannar ganska ofta där, genvägen är nästan ett måste att kunna annars blir det en enorm omväg.

Tyvärr måste jag däremot säga så håller Daisys restaurangen i Sillekrog enormt låg standard. Jag har aldrig blivit nöjd när jag varit där inne. Jag har iofs bara varit där 4-5 gånger totalt just pågrund av dålig mat och även svinkallt där inne.

Har ni andra någon annorlunda uppfattning än mig? Jag går oftast in på bensinmacken :twisted: :roll: istället.

Kanske blivit bättre? Ca 6-7 månader sedan jag var där senast nu....
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
beef
Teslaägare
Inlägg: 338
Blev medlem: 08 sep 2016 17:39
Ort: Skåne

Re: Sillekrog

Inlägg av beef »

deffe skrev:
Jag bor ganska nära Sillekrog så jag stannar ganska ofta där, genvägen är nästan ett måste att kunna annars blir det en enorm omväg.

Tyvärr måste jag däremot säga så håller Daisys restaurangen i Sillekrog enormt låg standard. Jag har aldrig blivit nöjd när jag varit där inne. Jag har iofs bara varit där 4-5 gånger totalt just pågrund av dålig mat och även svinkallt där inne.

Har ni andra någon annorlunda uppfattning än mig? Jag går oftast in på bensinmacken :twisted: :roll: istället.

Kanske blivit bättre? Ca 6-7 månader sedan jag var där senast nu....
Håller helt och hållet med, det har inte blivit bättre, dock har nog mackens kladdekaka bidragit till ett o ett annat kilo plus på förare... =)
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10129
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Sillekrog

Inlägg av Legato »

beef skrev:
deffe skrev:
Jag bor ganska nära Sillekrog så jag stannar ganska ofta där, genvägen är nästan ett måste att kunna annars blir det en enorm omväg.

Tyvärr måste jag däremot säga så håller Daisys restaurangen i Sillekrog enormt låg standard. Jag har aldrig blivit nöjd när jag varit där inne. Jag har iofs bara varit där 4-5 gånger totalt just pågrund av dålig mat och även svinkallt där inne.

Har ni andra någon annorlunda uppfattning än mig? Jag går oftast in på bensinmacken :twisted: :roll: istället.

Kanske blivit bättre? Ca 6-7 månader sedan jag var där senast nu....
Håller helt och hållet med, det har inte blivit bättre, dock har nog mackens kladdekaka bidragit till ett o ett annat kilo plus på förare... =)
Daisys är fruktansvärt (2/10). Försöker äta på Östgötaporten som jag tycker är OK, nästan bra för att vara vägkrog (6/10) och komplettera på OKQ8 vid Sillekrog om det behövs....
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
mans71
Teslaägare
Inlägg: 2325
Blev medlem: 04 apr 2015 13:38

Re: Sillekrog

Inlägg av mans71 »

Har käkat där två gånger. Katastrof fösrsta gången. Valde lax andra gången för det kan man ju som kock omöjligen misslyckas med. Jo det gick visade det sig. Innan var där "Frasses" vill jag minnas? Också katastrof. Sitter det i väggarna?
Model S P85DL+
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Sillekrog

Inlägg av Tars »

mans71 skrev:
Har käkat där två gånger. Katastrof fösrsta gången. Valde lax andra gången för det kan man ju som kock omöjligen misslyckas med. Jo det gick visade det sig. Innan var där "Frasses" vill jag minnas? Också katastrof. Sitter det i väggarna?
Har aldrig varit bra där.
Stället har en död själ.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Sillekrog

Inlägg av Kulingen »

Man kan alltid äta chilikorv på OKQ8, den är alltid god men det är ju tyvärr ingen måltid
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Hok
Inlägg: 365
Blev medlem: 13 jan 2015 17:37

Re: Sillekrog

Inlägg av Hok »

Nu är det flera år sen jag käkade på Daisy's i Sillekrog men då blev vi besvikna. Tråkigt att höra att det inte blivit bättre.
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Sillekrog

Inlägg av Kulingen »

Tindered har fått pris som Sveriges bästa vägkrog, vi kan övertala dom att öppna i Sillekrog :P
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 812
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Sillekrog

Inlägg av Jojo »

Det enda som är bra på Daisy's är den där plast-Elvis i entrén...
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Sillekrog

Inlägg av EnTraktor »

Fullt på Sillekrog vid 18 tiden idag. Gick från 1 till 6 bilar på bara några minuter.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare
Inlägg: 2184
Blev medlem: 15 jul 2017 22:15
Ort: Västervik

Re: Sillekrog

Inlägg av Kulingen »

EnTraktor skrev:
Fullt på Sillekrog vid 18 tiden idag. Gick från 1 till 6 bilar på bara några minuter.
Dom borde kanske bygga ut 10 till på andra sidan så man slipper använda sig av genvägen
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://---
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Sillekrog

Inlägg av Tjell »

Sillekrog har alltid varit kass, allt sedan öppnandet! Magsjuka och allmänt sunkig mat. Äter aldrig där, ser till att ta med mig mat i stället.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Sillekrog

Inlägg av Pro-Z »

Ett tips är att käka på andra sidan motorvägen, mycket bättre käk.
https://www.facebook.com/sillekrog/?tim ... &pnref=lhc
Men då ska man orka gå dit :P
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Skriv svar