SuC nära Norrköping?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

SuC nära Norrköping?

Inläggav Kalle » 28 apr 2018 08:20

Jag pratade med några på tesla som sa att det är en supercharger på g i närheten av norrköping. Har nån hört nått mer? Vet nån mer exackt var den kommer ploppa upp?
Användarvisningsbild
Kalle

Re: SuC nära Norrköping?

Inläggav Teslaägare dstr » 28 apr 2018 08:29

Kalle skrev:Jag pratade med några på tesla som sa att det är en supercharger på g i närheten av norrköping. Har nån hört nått mer? Vet nån mer exackt var den kommer ploppa upp?

Det där kan man aldrig lita på. "på g" och "i närheten av" är väldigt luddigt kring Teslas superchargerplanering.

Det satt väl en pinne på Ludvika som blev Mora och nu verkar det som Strängnäs blir Enköping.

Likaså skulle det ha funnits en i Gällivare/Kiruna sen 2016...
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Andreasson » 28 apr 2018 09:02

Kalle skrev:Jag pratade med några på tesla som sa att det är en supercharger på g i närheten av norrköping. Har nån hört nått mer? Vet nån mer exackt var den kommer ploppa upp?

Min gissning är att det blir vid Mirum Galleria i Norrköping.
Model S 85D (2015) MC Red, Pano, Svarta NextGen, Ljus alcantara innertak, AutoPilot, Premium Interiör, Ultra HIFI, Luftfjädring, Köldpaket, Bakåtvända säten, 21" Silver turbin
http://ts.la/perhkan2317
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare

Inläggav elbilist Jerker » 28 apr 2018 09:44

Andreasson skrev:

Varför tror du det? Det vore inte särskilt smart. Och enligt Tesals karta så är den inritad vid Klingaavfarten, eller Norrköping södra, längs E4:
.
SuC Norrköping.PNG
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inläggav Teslaägare Andreasson » 28 apr 2018 10:57

Jerker skrev:
Andreasson skrev:

Varför tror du det? Det vore inte särskilt smart. Och enligt Tesals karta så är den inritad vid Klingaavfarten, eller Norrköping södra, längs E4:
.

Tesla kan få till bra dealer vid köpcentrum som har det tufft, vilket ju Mirum har. Det kan t o m vara så att köpcentrumet står för elförbrukning. Jag är rätt säker på att det är därför det finns en SuC i Tanum...
Model S 85D (2015) MC Red, Pano, Svarta NextGen, Ljus alcantara innertak, AutoPilot, Premium Interiör, Ultra HIFI, Luftfjädring, Köldpaket, Bakåtvända säten, 21" Silver turbin
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare

Inläggav elbilist Jerker » 28 apr 2018 11:06

Andreasson skrev:Tesla kan få till bra dealer vid köpcentrum som har det tufft, vilket ju Mirum har. Det kan t o m vara så att köpcentrumet står för elförbrukning. Jag är rätt säker på att det är därför det finns en SuC i Tanum...

Tror inte att merparten av alla E4-resenärer som skulle vilja utnyttja den uppskattar en omväg genom stan som tar 20-40 minuter (beroende på om det är rusningstrafik eller inte). Vore inte särskilt klokt av Tesla.
Leasad Renault Zoe Intense från januari 2016. | Reserverat en Tesla 3 i MoS butik den 31/3 med köplats #1
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inläggav lator » 28 apr 2018 13:14

Om man tittar på trafikflöde så vore väl Ingelsta Shopping ett bättre val kan jag tycka. Alla utom de som kommer söderifrån och ska neröver E22 passerar ju den punkten.
Användarvisningsbild
lator

Inläggav Teslaägare Andreasson » 28 apr 2018 17:33

lator skrev:Om man tittar på trafikflöde så vore väl Ingelsta Shopping ett bättre val kan jag tycka. Alla utom de som kommer söderifrån och ska neröver E22 passerar ju den punkten.

Javisst! Jag håller med! Men Ingelsta Shopping vill nog inte betala för att få en SuC, medan Mirum säkerligen kan tänka sig det.
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kulingen » 28 apr 2018 18:14

lator skrev:Om man tittar på trafikflöde så vore väl Ingelsta Shopping ett bättre val kan jag tycka. Alla utom de som kommer söderifrån och ska neröver E22 passerar ju den punkten.

Jag passerar Ingelstad när jag kommer från E22 och kör norrut på E4an
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn
http://ts.la/johan6219
Användarvisningsbild
Kulingen
Teslaägare

Inläggav lator » 28 apr 2018 18:26

Kulingen skrev:

Jag passerar Ingelstad när jag kommer från E22 och kör norrut på E4an

Men inte om du ska söderut på E4 för då tar du antagligen väg 210... om du inte redan innan har sväng av. ;)
Användarvisningsbild
lator

Nästa

Återgå till Superchargers