Kul att det dyker upp fler SuC! Jag hade gärna sett någon mer utmed inlandsvägen/26/E45. Ganska glest mellan Karlstad och Mora.
Att det planeras en i Skurup hänger jag inte alls med på. Kan det vara med tanke på färjorna som går till/från Ystad? Det finns ju laddare både i Malmö och Kristianstad (kan det vara 5 mil från Skurup till någon av dessa?) som borde kunna täcka behovet längst ner i söder. Någon som vet hur tankarna gått runt Skurup-laddaren?
Jag är inte emot utbyggnaden! Bara placeringen eftersom jag inte förstår bättre
Malmö har väl ingen SuC? Ligger i Löddeköpinge.
Men har också svårt att förstå placeringen i Skurup, Svedala hade varit ok med tanke på färjor i både Trelleborg och Ystad.
Kanske är för alla som ska till Österlen.
Det var väl mer eller mindre konstaterat från och med att bilderna från Enköping rullade in att Strängnäs bara var temporär platshållare, och att den egentligen skulle hamna i Enköping.
Kul att det dyker upp fler SuC! Jag hade gärna sett någon mer utmed inlandsvägen/26/E45. Ganska glest mellan Karlstad och Mora.
Att det planeras en i Skurup hänger jag inte alls med på. Kan det vara med tanke på färjorna som går till/från Ystad? Det finns ju laddare både i Malmö och Kristianstad (kan det vara 5 mil från Skurup till någon av dessa?) som borde kunna täcka behovet längst ner i söder. Någon som vet hur tankarna gått runt Skurup-laddaren?
Jag är inte emot utbyggnaden! Bara placeringen eftersom jag inte förstår bättre
Malmö har väl ingen SuC? Ligger i Löddeköpinge.
Sant. Jag reser sällan i området, och kikade bara på spridningen, vilket gjorde att jag uppfattade att den låg i Malmö. Ber om ursäkt för detta misstag.
Kikade lite till på kartan och såg att de planerar en SuC i Grums. Tror ni de kommer att flytta Karlstad-laddarna, eller kommer även de vara kvar?
Karlstad är klart mindre än de andra längst med E18 så antingen behöver den byggas ut eller kompletteras med en till i närheten. Tror inte de kommer plocka ner laddaren i Karlstad utan att detta endast är en komplement.
Det mest naturliga sett ur väg och körriktningar hade väl varit att haft laddare i Grums och i Kristinehamn, istället för i Karlstad/Grums. Då hade de täkt upp vägnätet betydligt bättre.
Kikade lite till på kartan och såg att de planerar en SuC i Grums. Tror ni de kommer att flytta Karlstad-laddarna, eller kommer även de vara kvar?
Karlstad är klart mindre än de andra längst med E18 så antingen behöver den byggas ut eller kompletteras med en till i närheten. Tror inte de kommer plocka ner laddaren i Karlstad utan att detta endast är en komplement.
Ok, då finns det ju en bra anledning
Personligen hade jag gärna sett att Karlstad-laddarna flyttades till Kristinehamn, så fjällresorna går smidigare för min del. Ja, jag vet att det är egositiskt, men det hade underlättat för min del
Största ilandsproblemet med Karlstad är att den är lite bökig att komma till när man åker mot Oslo. Så om Grums sätts upp på norra sidan vägen skulle det vara bra. Dock finns ju Töcksfors så Grums undrar jag lite över. Tror dock att det kommer att bli en invasion av modell 3 framöver så de behövs nog iaf.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Grums är ju ganska bra för oss som ska till fjällen och kommer från Göteborgs hållet, dvs även för mig som Skåning så jag förstår den.
Sedan är de säkert ett sätt att avlasta Karlstad. När de inte längre finns plats att bygga ut en viss SuC så blir ju lösningen att bygga nya en bit ifrån som indirekt avlastar genom att vissa kommer väljer den istället för som i detta fallet Karlstad.
Senast redigerad av chaffis75, redigerad totalt 1 gånger.
Grums är ju ganska bra för oss som ska till fjällen och kommer från Göteborgs hållet, dvs även för mig som Skåning så jag förstår den.
Sedan är de säkert ett sätt att avlasta Karlstad. När de inte längre finns plats att bygga ut en viss SuC så blir ju lösningen att bygga nya en bit ifrån som indirekt avlastar genom att vissa kommer välde den istället för som i detta fallet Karlstad.
Ja, Karlstad är ju svår att bygga ut ytterligare, så det känns som det har behövts ytterligare en i närheten oavsett.
Tror inte dom kastar bort en investering och avvecklar en byggd suc. Se på Solli i Norge. Den är kvar med 6 platser trots att Rygge byggts bara ett par mil bort Så Karlstad blir nog kvar
Gissningsvis är det väl mest om det skurit sig med markägaren som de stänger? Det har varit någon med två stolpar på pall i Tyskland som stängt när en större, riktig, öppnat i närheten, men annars känner jag inte till att man skulle ha stängt stationer för att nya har öppnats.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hade verkligen varit bra med en laddare runt sälen, malung hade varit helt optimalt... det är ju oftast när man ska åka skidor som man har takbox och högre förbrukning så känns som det behövs en förtätning där. Är lite rädd för laddningen i Sälen när alla M3 börjar rulla, det behöver verkligen byggas ut!
Påstår som vanligt att jag vill hellre ha nån liten station i outbyggt område som utökar laddnätverkets yta, snarare än en förtätning av befintligt nät.
Alltså hellre en station i östra östeuropa som jag MÅSTE använda i dessa trakter än en station till i södra sverige/danmark/tyskland som jag KAN använda men som eg bara förkortar resväg en liten bit/minimerar risken för kö. Typ.
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).