Supercharger Jung

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 590
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Supercharger Jung

Inlägg av Sofie »

Hur anmäler man att laddkontakten på 2A är trasig?
Nu är jag iofs enda Teslan här, men det kan vara kul för andra förare att slippa flytta på bilen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Supercharger Jung

Inlägg av Bjelke »

Om du kopplade in bilen och det inte funkade så ska den väl eg rapportera automagiskt men jag
kanske minns fel oxo, men oavsett så är det väl bäst att felanmäla det, brukar stå ett nummer på stolparna...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 590
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Supercharger Jung

Inlägg av Sofie »

Bjelke skrev:
Om du kopplade in bilen och det inte funkade så ska den väl eg rapportera automagiskt men jag
kanske minns fel oxo, men oavsett så är det väl bäst att felanmäla det, brukar stå ett nummer på stolparna...
Ja nu är jag ju hemma,. Men kontakten på 2A har nog tappats i backen för många gånger, plasten runt stiften har spräckts så att den ej går att stoppa in i bilen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Supercharger Jung

Inlägg av Bjelke »

Aha, ja då är det ju absolut läge att felanmäla...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Supercharger Jung

Inlägg av Svenssons »

Har varit med om att det finns plastbit kvar i handsken så att den inte gått att sätta i. Då var det bara att pilla bort biten så funkade det att ladda även ifall den var lite skadad.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 590
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Supercharger Jung

Inlägg av Sofie »

Svenssons skrev:
Har varit med om att det finns plastbit kvar i handsken så att den inte gått att sätta i. Då var det bara att pilla bort biten så funkade det att ladda även ifall den var lite skadad.
Tack då chansar jag på att nästa besökare på 2A fixar felet.
Användarvisningsbild
Bertilsson
Teslaägare
Inlägg: 39
Blev medlem: 13 feb 2018 10:41

Re: Supercharger Jung

Inlägg av Bertilsson »

Senast jag felanmälde en SuC, klickade jag på "T" överst på skärmen, och sedan på det telefonnummer som står nere i högra hörnet. Då kommer man till supporten, och får lov att välja ett av fyra alternativ, varav ett är "SuperCharger".
Jag brukar felanmäla om jag upptäcker något tokigt, så de har en chans att fixa till eventuella problem. På så sätt får nästkommande som nyttjar laddplatserna bästa förutsättningarna samt ICE-ägarna får ytterligare färre argument :D
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 590
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Supercharger Jung

Inlägg av Sofie »

Bertilsson skrev:
Senast jag felanmälde en SuC, klickade jag på "T" överst på skärmen, och sedan på det telefonnummer som står nere i högra hörnet. Då kommer man till supporten, och får lov att välja ett av fyra alternativ, varav ett är "SuperCharger".
Jag brukar felanmäla om jag upptäcker något tokigt, så de har en chans att fixa till eventuella problem. På så sätt får nästkommande som nyttjar laddplatserna bästa förutsättningarna samt ICE-ägarna får ytterligare färre argument :D
Det vore bra om någon på detta forum som passar på att besöka Jung kan prova 2A, och rapportera ev fel.
Skriv svar