Idle fee

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Idle fee

Inlägg av ellerstrom »

Bjorn skrev:
ellerstrom skrev:
Tycker detta tillägget var väldigt bra (och är väl nytt också):
"Furthermore, Tesla owners cannot let their unpaid balance for those fees, or regular Supercharging fees, exceed $50 or Tesla will block Supercharger access."

SuC är en laddplats, ingen parkering. (Är dock inte helt överens med mig själv om jag tycker de skulle varit snällare när det finns lediga platser eller inte...)
Problemet blir väl att lediga platser kan fyllas ganska fort ibland. Är P-laddaren då en bit bort och har räknat med att stå ett tag till så får denna plötsligt betala en massa. Jag tycker det är mer konsekvent att man alltid ska flytta på sig när man laddat färdigt.

Det finns ju också en fördel med att platser töms snabbare så man kan lättare kan välja ett ledigt par utan att behöva chansa på att hamna bredvid en tom eller fulladdad.

Det borde läggas till en funktion i "lediga laddare" som visar vilken plats som kan ge högst laddhastighet på en Suc.

Jag själv har aldrig stått på en Suc efter full laddning så jag ser mig som en vinnare. Däremot har jag några gånger laddat mer än jag behöver medan jag ätit färdigt, dock inte vid kö.
Exakt det jag menar. Detta skapar ett incitament till ett beteende som är det eftersträvade och korrekta, nämligen flytta på dig när du laddat färdigt. Missade dessutom att det enbart gäller när stationen är minst 50% full, så jag har inga som helst betänkligheter kring detta längre utan tycker att det är utmärkt!
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Alzie
Inlägg: 296
Blev medlem: 28 jul 2019 14:45
Ort: Sollentuna

Re: Idle fee

Inlägg av Alzie »

Hur debiteras idle fee om man har fri supercharging?
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Idle fee

Inlägg av Remuz »

Alzie skrev:
Hur debiteras idle fee om man har fri supercharging?
Du får en skuld på teslakontot som sedan regleras med kort eller hos service.
P85D svart/svart med gratis SuC
Alzie
Inlägg: 296
Blev medlem: 28 jul 2019 14:45
Ort: Sollentuna

Re: Idle fee

Inlägg av Alzie »

Remuz skrev:
Alzie skrev:
Hur debiteras idle fee om man har fri supercharging?
Du får en skuld på teslakontot som sedan regleras med kort eller hos service.

Tack!
Skriv svar