Arboga SuC 7A påkörd

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5169
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Smutt skrev:
Stod en hästtransport där när jag var i Arboga senast,så jag är inte säker på att en Tesla är skyldig
3D0E6FCE-BA60-483A-B6EF-3391C2832C55.jpeg
;)
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1595
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av frippan »

Bjørn är väl i New York?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av josve »

Min hustru blev ögonvittne till händelsen.

Det var en bil modell större från Lettland som var påväg från området som körde in i laddstolpen. Tydligen tog han inte ut svängen tillräckligt utan körde in i stolpen framifrån.

Föraren skall efter olyckan ha stannat och gått in i Restaurangen. Vad som senare hände är oklart.
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av PoloPrinsen »

Hur är det med arboga annars, är laddplatserna hårt belastade vanligtsvis?
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av josve »

PoloPrinsen skrev:
Hur är det med arboga annars, är laddplatserna hårt belastade vanligtsvis?
Mvh PP
Det brukar vara väldigt lugnt, nu på sommaren lite mer norska Teslor. Jag tror inte du behöver vara orolig för kö...
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av Bjelke »

josve skrev:
Min hustru blev ögonvittne till händelsen.

Det var en bil modell större från Lettland som var påväg från området som körde in i laddstolpen. Tydligen tog han inte ut svängen tillräckligt utan körde in i stolpen framifrån.

Föraren skall efter olyckan ha stannat och gått in i Restaurangen. Vad som senare hände är oklart.
Kanske för att ta några öl till...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av PoloPrinsen »

josve skrev:
PoloPrinsen skrev:
Hur är det med arboga annars, är laddplatserna hårt belastade vanligtsvis?
Mvh PP
Det brukar vara väldigt lugnt, nu på sommaren lite mer norska Teslor. Jag tror inte du behöver vara orolig för kö...
Bara nyfiken, bor i Borås men har rötterna i Eskilstuna så jag passerar Arboga ibland och kollar alltid efter om det står nån Tesla på laddning, men svårt att få bra uppfattning när man kollar så sällan.
Passerar ingen annan laddplats så kan ej heller jämföra.
Har ingen Tesla, utanför min ekonomi med en S/X och tyvärr nog model 3 också. Står i kö om en lottovinst skulle ändra ekonomin eller att sek rasat gentemot dollarn när det är min tur att fullfölja model 3 köpet.

Har lagt in en beställning på en Sion från Sonomotors, så 2019/2020 räknar jag med att köra elbil. På ett eller annat sätt.

Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av kangru »

josve skrev:
Min hustru blev ögonvittne till händelsen.

Det var en bil modell större från Lettland som var påväg från området som körde in i laddstolpen. Tydligen tog han inte ut svängen tillräckligt utan körde in i stolpen framifrån.

Föraren skall efter olyckan ha stannat och gått in i Restaurangen. Vad som senare hände är oklart.
Ungefär när på dygnet och vilken dag?
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Arboga SuC 7A påkörd

Inlägg av josve »

kangru skrev:
josve skrev:
Min hustru blev ögonvittne till händelsen.

Det var en bil modell större från Lettland som var påväg från området som körde in i laddstolpen. Tydligen tog han inte ut svängen tillräckligt utan körde in i stolpen framifrån.

Föraren skall efter olyckan ha stannat och gått in i Restaurangen. Vad som senare hände är oklart.
Ungefär när på dygnet och vilken dag?
I fredags kl 14
Skriv svar