Fördriva tid på SuC

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:

Jag förstår verkligen inte... Nästan alla andra SUCar ligger vid sunkiga vägkrogar eller hamburgerhak och på fulast möjliga platser. "Omvägen" till Toftaholm är väl 5-10 minuter på sin höjd. Personligen önskar jag att alla SUCar kunde få ligga så vackert och med lika bra restauranger.
4 mils omväg kör inte jag på 5-10 minuter... Det skulle innebära en snittfart på 240 km/h...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Legato »

Legato skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Ungarna hatar Toftaholm. Ingenting att göra. De har utsett den till världens tråkigaste laddplats. :lol

Betyder det att det inte finns någon lekplats :?
Vi älskar den....

Gungor, beachvolleyboll, boule, stor gräsyta (sonen o jag körde fotboll senast), sjö att bada i, bra mat och riktigt vackert!
Vi har undvikit det stället och inte varit där på över 2 år, och då fanns det endast en stor gräsmatta som inte gick att gå på, eftersom den var fullständigt täckt med ankskit. Kul att det har blivit bättre.

Kan de bara flytta hela stället ut längs E4an också så kan det bli en användbar SuC tillslut.
Jag förstår verkligen inte... Nästan alla andra SUCar ligger vid sunkiga vägkrogar eller hamburgerhak och på fulast möjliga platser. "Omvägen" till Toftaholm är väl 5-10 minuter på sin höjd. Personligen önskar jag att alla SUCar kunde få ligga så vackert och med lika bra restauranger.
Jag antar att vi ser SuCandet på olika sätt.
Du ser det som ett utflyktsmål på vägen.
Jag ser det som något nödvändigt ont som ska ta så lite tid som möjligt i anspråk.
Ja eller rättare sagt så önskar jag att fler var det förstnämnda... Nu är det ju extremt få jag vill stanna vid utan de blir tyvärr nödvändiga ont pga torftigheten.

Men optimalt för mig hade varit SUCs som Toftaholm men med en bra mack i anslutning (typ OKQ8 Sillekrog). För ibland håller jag med om att man vill äta något snabbt och kanske framförallt vill kunna köpa med sig snacks och dryck.

Jag upplever dock (efter långresa i Europa i sommar) att det är extremt få SUCs i anslutning till ställen med mat som är i nivå med något jag skulle överväga för ens en lunch i Stockholm... Det är synd tycker jag, för i mitt tycke är det absolut effektivaste att äta medan man SUCar.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Legato skrev:

Jag förstår verkligen inte... Nästan alla andra SUCar ligger vid sunkiga vägkrogar eller hamburgerhak och på fulast möjliga platser. "Omvägen" till Toftaholm är väl 5-10 minuter på sin höjd. Personligen önskar jag att alla SUCar kunde få ligga så vackert och med lika bra restauranger.
4 mils omväg kör inte jag på 5-10 minuter... Det skulle innebära en snittfart på 240 km/h...
4 mil???

Ingen aning om vad du tänker dig för mysko rutt, men vill man köra snabbast (in och ut samma väg från E4) så är det 8 km extra (enligt abpr). Kör man södra infarten (om man åker norrut) så är det rimligtvis ännu mindre avstånd.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
Svenssons skrev:
Legato skrev:

Jag förstår verkligen inte... Nästan alla andra SUCar ligger vid sunkiga vägkrogar eller hamburgerhak och på fulast möjliga platser. "Omvägen" till Toftaholm är väl 5-10 minuter på sin höjd. Personligen önskar jag att alla SUCar kunde få ligga så vackert och med lika bra restauranger.
4 mils omväg kör inte jag på 5-10 minuter... Det skulle innebära en snittfart på 240 km/h...
4 mil???

Ingen aning om vad du tänker dig för mysko rutt, men vill man köra snabbast (in och ut samma väg från E4) så är det 8 km extra (enligt abpr). Kör man södra infarten (om man åker norrut) så är det rimligtvis ännu mindre avstånd.
Ska man köra i öst-västlig riktning så blir det 4 mils omväg. Normalt kör man ju via Ljungby eller Värnamo. Toftaholm ligger precis mitt emellan så man antingen får köra Ljungby och Värnamo, Ljungby-Toftaholm fram och tillbaka eller Värnamo-Toftaholm fram och tillbaka...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Legato skrev:
Svenssons skrev:
Legato skrev:

Jag förstår verkligen inte... Nästan alla andra SUCar ligger vid sunkiga vägkrogar eller hamburgerhak och på fulast möjliga platser. "Omvägen" till Toftaholm är väl 5-10 minuter på sin höjd. Personligen önskar jag att alla SUCar kunde få ligga så vackert och med lika bra restauranger.
4 mils omväg kör inte jag på 5-10 minuter... Det skulle innebära en snittfart på 240 km/h...
4 mil???

Ingen aning om vad du tänker dig för mysko rutt, men vill man köra snabbast (in och ut samma väg från E4) så är det 8 km extra (enligt abpr). Kör man södra infarten (om man åker norrut) så är det rimligtvis ännu mindre avstånd.
Ska man köra i öst-västlig riktning så blir det 4 mils omväg. Normalt kör man ju via Ljungby eller Värnamo. Toftaholm ligger precis mitt emellan så man antingen får köra Ljungby och Värnamo, Ljungby-Toftaholm fram och tillbaka eller Värnamo-Toftaholm fram och tillbaka...
OK, ja det är ju olyckligt men jag tror även du förstår att avsevärt mer trafik går längs E4an och då är det ju ganska självklart att det är omväg från den man refererar till om man bara anger en tidsuppgift.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:

OK, ja det är ju olyckligt men jag tror även du förstår att avsevärt mer trafik går längs E4an och då är det ju ganska självklart att det är omväg från den man refererar till om man bara anger en tidsuppgift.
Både Värnamo och Ljungby ligger vid E4:an. I princip 100% av all trafik som går utanför Toftaholm går ju också förbi Värnamo och Ljungby, plus all trafik som går i öst-västlig riktning varav ingen (förutom enstaka Teslor numera) kör förbi Toftaholm. Så jag lovar att oavsett hur mycket trafik som kör längs E4:an så går mer trafik förbi Ljungby och Värnamo.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Legato skrev:

OK, ja det är ju olyckligt men jag tror även du förstår att avsevärt mer trafik går längs E4an och då är det ju ganska självklart att det är omväg från den man refererar till om man bara anger en tidsuppgift.
Både Värnamo och Ljungby ligger vid E4:an. I princip 100% av all trafik som går utanför Toftaholm går ju också förbi Värnamo och Ljungby, plus all trafik som går i öst-västlig riktning varav ingen (förutom enstaka Teslor numera) kör förbi Toftaholm. Så jag lovar att oavsett hur mycket trafik som kör längs E4:an så går mer trafik förbi Ljungby och Värnamo.
Ja absolut, fast nu var ju inte det diskussionen öht. Diskussionen gällde att jag skrev 5-10 minuters omväg med referens till E4 (vilket torde varit självklart).
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
Svenssons skrev:
Legato skrev:

OK, ja det är ju olyckligt men jag tror även du förstår att avsevärt mer trafik går längs E4an och då är det ju ganska självklart att det är omväg från den man refererar till om man bara anger en tidsuppgift.
Både Värnamo och Ljungby ligger vid E4:an. I princip 100% av all trafik som går utanför Toftaholm går ju också förbi Värnamo och Ljungby, plus all trafik som går i öst-västlig riktning varav ingen (förutom enstaka Teslor numera) kör förbi Toftaholm. Så jag lovar att oavsett hur mycket trafik som kör längs E4:an så går mer trafik förbi Ljungby och Värnamo.
Ja absolut, fast nu var ju inte det diskussionen öht. Diskussionen gällde att jag skrev 5-10 minuters omväg med referens till E4 (vilket torde varit självklart).
Det var väl svar på detta som startade denna debatt: "Kan de bara flytta hela stället ut längs E4an också så kan det bli en användbar SuC tillslut."

Hade SuC flyttats ut till E4:an vid Värnamo eller Ljungby så hade den blivit mycket mer användbar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Legato skrev:
Svenssons skrev:
Legato skrev:

OK, ja det är ju olyckligt men jag tror även du förstår att avsevärt mer trafik går längs E4an och då är det ju ganska självklart att det är omväg från den man refererar till om man bara anger en tidsuppgift.
Både Värnamo och Ljungby ligger vid E4:an. I princip 100% av all trafik som går utanför Toftaholm går ju också förbi Värnamo och Ljungby, plus all trafik som går i öst-västlig riktning varav ingen (förutom enstaka Teslor numera) kör förbi Toftaholm. Så jag lovar att oavsett hur mycket trafik som kör längs E4:an så går mer trafik förbi Ljungby och Värnamo.
Ja absolut, fast nu var ju inte det diskussionen öht. Diskussionen gällde att jag skrev 5-10 minuters omväg med referens till E4 (vilket torde varit självklart).
Det var väl svar på detta som startade denna debatt: "Kan de bara flytta hela stället ut längs E4an också så kan det bli en användbar SuC tillslut."

Hade SuC flyttats ut till E4:an vid Värnamo eller Ljungby så hade den blivit mycket mer användbar.
Suck. Orkar inte tjafsa. Har extremt svårt att tro att du inte förstod att tidsangivelsen du opponerade dig mot var i relation till E4an, inget annat, men kopplade du inte det så so be it.

Har inte överhuvudtaget opponerat mig mot att det kan finnas bättre geografiska lägen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
Svenssons skrev:
Det var väl svar på detta som startade denna debatt: "Kan de bara flytta hela stället ut längs E4an också så kan det bli en användbar SuC tillslut."

Hade SuC flyttats ut till E4:an vid Värnamo eller Ljungby så hade den blivit mycket mer användbar.
Suck. Orkar inte tjafsa. Har extremt svårt att tro att du inte förstod att tidsangivelsen du opponerade dig mot var i relation till E4an, inget annat, men kopplade du inte det så so be it.

Har inte överhuvudtaget opponerat mig mot att det kan finnas bättre geografiska lägen.
Jag förstod din tidangivelse där du enbart tänkte på syd-nordlig riktning. Just Toftaholm ligger ju geografiskt mer fel än så och om du inte kopplar att alla inte kör enbart syd-nord så so be it. För alla som kör öst-väst så ligger den laddaren 4 mil fel, en omväg på några kilometer är ju ingen fara, några mil är inte lika roligt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Legato »

Svenssons skrev:
Legato skrev:
Svenssons skrev:
Det var väl svar på detta som startade denna debatt: "Kan de bara flytta hela stället ut längs E4an också så kan det bli en användbar SuC tillslut."

Hade SuC flyttats ut till E4:an vid Värnamo eller Ljungby så hade den blivit mycket mer användbar.
Suck. Orkar inte tjafsa. Har extremt svårt att tro att du inte förstod att tidsangivelsen du opponerade dig mot var i relation till E4an, inget annat, men kopplade du inte det så so be it.

Har inte överhuvudtaget opponerat mig mot att det kan finnas bättre geografiska lägen.
Jag förstod din tidangivelse där du enbart tänkte på syd-nordlig riktning. Just Toftaholm ligger ju geografiskt mer fel än så och om du inte kopplar att alla inte kör enbart syd-nord så so be it. För alla som kör öst-väst så ligger den laddaren 4 mil fel, en omväg på några kilometer är ju ingen fara, några mil är inte lika roligt.
Och istället för att bara skriva "dock finns det ju ett fåtal som faktiskt drabbas av 4 mils omväg" så skrev du att man behöver köra 240 km/h. Suck som sagt.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Svenssons »

Legato skrev:
Svenssons skrev:
Legato skrev:
Svenssons skrev:
Det var väl svar på detta som startade denna debatt: "Kan de bara flytta hela stället ut längs E4an också så kan det bli en användbar SuC tillslut."

Hade SuC flyttats ut till E4:an vid Värnamo eller Ljungby så hade den blivit mycket mer användbar.
Suck. Orkar inte tjafsa. Har extremt svårt att tro att du inte förstod att tidsangivelsen du opponerade dig mot var i relation till E4an, inget annat, men kopplade du inte det så so be it.

Har inte överhuvudtaget opponerat mig mot att det kan finnas bättre geografiska lägen.
Jag förstod din tidangivelse där du enbart tänkte på syd-nordlig riktning. Just Toftaholm ligger ju geografiskt mer fel än så och om du inte kopplar att alla inte kör enbart syd-nord så so be it. För alla som kör öst-väst så ligger den laddaren 4 mil fel, en omväg på några kilometer är ju ingen fara, några mil är inte lika roligt.
Och istället för att bara skriva "dock finns det ju ett fåtal som faktiskt drabbas av 4 mils omväg" så skrev du att man behöver köra 240 km/h. Suck som sagt.
Det gjorde jag inte, jag skrev att _jag_ inte kör 4 mils omväg på 5-10 minuter. Din tolkning av vad jag skrev kanske var något annat men den kan inte jag styra över. Sedan håller jag inte med om att alla som kör i öst-västlig riktning i södra Sverige är ett fåtal. Det rör sig ju om personer som bor i städer som Göteborg, Växjö, Kalmar, Halmstad, Borås och Karlskrina t.ex.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av HelectriC »

Kan vi släppa ältandet? Känns inte som ni kommer så mkt längre och vi fattar vad ni båda menar :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10285
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Kan vi släppa ältandet? Känns inte som ni kommer så mkt längre och vi fattar vad ni båda menar :D
Enig ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
dhanjel
Teslaägare
Inlägg: 396
Blev medlem: 08 maj 2017 14:22
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av dhanjel »

Nu har jag ingen Tesla och har inte fått uppleva detta, men jag drar till med lite aktiviteter ändå :)
  • Lära sig ett språk, antingen tex via appar som Duolingo eller nån ljudboks-lösning
  • Lyssna på ljudböcker med tex Storytel, Nextory osv
  • Skaffa ett tidningsabbonemang hos tex Readly och ha en platta liggandes i bilen och läs lite magasin
  • Jaga pokemons i Pokemon Go
  • Ha med lite olika reseversioner av spel, Cluedo, Monopol och allt som finns. Baserat på hur långt stoppet är :)
  • Kortlek eller Uno tex
  • Lär dig virka
  • Geocaching
  • Promenad, ta med påsar tex och plocka upp skräp längs kanterna kanske så gör man en god gärning samtidigt
  • Gör något jobbsamtal och räkna det som arbetstid
  • Skaffa en Kindle och läs böcker, eller köp ett par old school fysiska böcker och beta av
  • Om du är själv, passa på och ring och säg hej till familjemedlemmar, släktingar, kompisar du inte pratar med så ofta
  • Om barn är med och det är en väg i närheten, välj varsin färg och se vilken som först ser 10 bilar av den färgen
  • Om barn, skaffa någon kul radiostyrd leksak. Quadkopter, bil osv och kör lite med.
Har haft: Model 3 LR AWD Multi-coat red, Nissan Leaf 2018 (12 mån privat leasing) | Sen dumpade sambon mig och nu bensin-bil igen :/
Laddning: Charge Amps Halo | Solcellsanläggnings på 6.4kWh
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Bjelke »

Städa efter andra (idioter) har jag faktiskt gjort ett antal gånger...
Annars när vi är på längre resor så brukar vi lära oss lite om området (eller nästa delmål) och i somras
pluggade vi lite språk (franska den här gången) :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2241
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av frippe »

Tvätta vindrutan, hade varit jättebra att kunna göra vid en SuC.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 979
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Generalbogge »

frippe skrev:
Tvätta vindrutan, hade varit jättebra att kunna göra vid en SuC.
Det gör jag ibland. Men man får se till att ha med sig egna saker.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
JvD
Teslaägare
Inlägg: 13
Blev medlem: 02 jul 2018 09:22
Ort: Tyresö

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av JvD »

Generalbogge skrev:
frippe skrev:
Tvätta vindrutan, hade varit jättebra att kunna göra vid en SuC.
Det gör jag ibland. Men man får se till att ha med sig egna saker.
Jag har ett litet kit i bilen med trasor för både vindruta, interiör och så klart vanliga våtservetter. Man kanske borde komplettera med en praktisk/funktionell 12V-dammsugare också, så har man definitivt något att sysselsätta sig med :)
Svart Model X 75D -18
Svart/blå BMW i3s -18 (facelift)
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 19 nov 2015 21:50
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Arild »

På mina resor genom Europa har haft för avsikt att skriva en liten reseberättelse för att dela med min om mina upplevelser och ibland de problem som kan uppstå. Personligen gillar jag inte att sitta 5 timmar eller mer i samma ställning i ett bilsäte, så jag ser fram emot att komma till ett laddstopp och ”röra på benen”. Att stanna 50 min. med toabesök och skriva en del om upplevelserna var bara spännande. Ibland räckte tiden inte till.

Under sommaren 2016 gjorde hela familjen en resa till Italien som sammanlagt blev 8020 km. genom 8 länder. Vi försökte få så få stopp som möljligt och ville därför ladda lite längre tid. Med 70 kWh innebar det oftast 60-70 min. på varje plats. Var det dags för matstopp, blev det utmärkt tid. Var det mellan mattiderna, blev det istället promenader, samtal med utländska Tesla-förare och sökande efter toaletter.

Denna sommaren (2018) var målet Baskien och det blev över 7000 km., där målet istället var att göra så korta stopp som möjligt. För att maximera laddhastigheten stannade vi oftast 20-30 min. med 70% i batteriet för att fortsätta. Den tiden går fort om du bara sticker in huvudet på den närliggande macken, väljer en glass och står i kö för att betala. Pling, så säger appen att det är dags att fortsätta till nästa SuC. 150 km. längre bort.

Jag tycker alla förslag i tråden är riktigt bra. Prickskytte och smide var kanske inte mina första val, men ljudböcker, skriva reseberättelse, ringa kollegor eller familj/vänner, kolla in vad som finns på nästa stopp mm. är saker som är kul att göra.

Så länge jag slipper smutsa ned mina händer med illaluktande brandfarliga vätskor och betala närmare 1000 kr. för detta (tanken i förra bilen rymde 89 liter => 1300:-), ja då ser jag fram emot ett stopp var tredje timme.

Placeringens en del SuCs kan diskuteras. McDonalds eller omvägar är inte mina favoriter, men alla pauser kan inte erbjuda hälsosammare sallader i naturskön miljö alldeles intill motorvägen. (Ska det fortfarande heta motorväg? Ska vi anamma Expressway eller Freeway istället, när vi inte längre har en ICE under huven?) 8-)
Senast redigerad av Arild, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av bylund »

En elmotor är väl också en motor?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5310
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Fördriva tid på SuC

Inlägg av Nicke Nyfiken »

bylund skrev:
En elmotor är väl också en motor?
Elmotorvägar... borde det heta. :lol: :lol: :lol:
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar