Re: CCS ombyggnation av alla Superchargers
Postat: 12 feb 2019 09:18
Hoppas han inte kör på stenen!!EVdriver skrev:Kristianstad på G!
Hoppas han inte kör på stenen!!EVdriver skrev:Kristianstad på G!
Japp, det skedde 28/1, jag testade en SuC/CCS-stolpe där i söndags, det funkade utmärkt!MyEE skrev:Uppsala Fullerö har nu fyra ombyggda var av två verkar var i drift för Model 3
Ja, iaf södra Sverige, men Mora, Sundsvall, och Krokom borde dom ju verkligen fixa innan sportlovet!EnTraktor skrev:Måste säga att Tesla (som förväntat) har löst CCS byggnaden väldigt smidigt så här långt.
Hur många?EVdriver skrev:Kristianstad på G!
Inte en chans att det skulle funkat då det finns bara en ledning från laddstolpen till skåpet längre bort själva laddarna sitter i.fth skrev:Japp, det skedde 28/1, jag testade en SuC/CCS-stolpe där i söndags, det funkade utmärkt!MyEE skrev:Uppsala Fullerö har nu fyra ombyggda var av två verkar var i drift för Model 3
Det hörs också ett svagt "relä-klick" i själva stolpen när laddningen börjar, för mig är det ett ytterligare tecken på att stolpen inte kommer att gå att dela som vissa har hoppats på. Man kommer alltså sannolikt inte att samtidigt kunna ladda en Model 3 och en Model S/X på en stolpe, som vissa har spekulerat i.
/fth
Nej, precis, det var vad jag trodde också, men det har som sagt spekulerats en hel del på olika ställen om att det kanske skulle gå att ladda med båda kontakterna samtidigt.TiborBlomhall skrev:Inte en chans att det skulle funkat då det finns bara en ledning från laddstolpen till skåpet längre bort själva laddarna sitter i.
Jag tror iofs att det finns CCS/CHAdeMO-laddare där man faktiskt kan använda båda sladdarna samtidigt, men kanske inte Clever då?bullen skrev:Typ som att kunna köra CCS o Chademo samtidigt på tex Clever. Går inte
Enligt Greenway så skall det tydligen finnas:bullen skrev:Ja AC och en av DC varianterna samtidigt är inga problem. Men båda DC samtidigt har jag aldrig sett att det går. Clever var bara ett exempel.
/fthYou can charge several cars simultaneously at all our stations. However, their number depends on the manufacturer of the charger. In the case of Efacec chargers, only one DC car (CHAdeMO or CCS) and one AC can charge at a time. In the case of Delta chargers, three cars can be charged simultaneously (2xDC and 1xAC).
Såg hur de jobbade med 2 medan jag var där. Kanske fler??Megaman skrev:Hur många?EVdriver skrev:Kristianstad på G!
Rent praktiskt skulle det på de flesta ställen dessutom vara en utmaning i sig att få plats med två bilar vid en stolpe, samtidigtfth skrev:Japp, det skedde 28/1, jag testade en SuC/CCS-stolpe där i söndags, det funkade utmärkt!MyEE skrev:Uppsala Fullerö har nu fyra ombyggda var av två verkar var i drift för Model 3
Det hörs också ett svagt "relä-klick" i själva stolpen när laddningen börjar, för mig är det ett ytterligare tecken på att stolpen inte kommer att gå att dela som vissa har hoppats på. Man kommer alltså sannolikt inte att samtidigt kunna ladda en Model 3 och en Model S/X på en stolpe, som vissa har spekulerat i.
/fth
Håller helt med, även om det faktiskt finns en hel del SuC där man rent fysiskt skulle kunna koppla in två bilar på samma stolpe. Jag har laddat vid en hel del SuC i Europa där det finns en "vanlig" parkeringsplats direkt bakom SuC-platsen.MattiasH skrev:Rent praktiskt skulle det på de flesta ställen dessutom vara en utmaning i sig att få plats med två bilar vid en stolpe, samtidigt
Precis, och det framgår i form av ett "reläklick" när man startar laddningen på en SuC/CCS-stolpe.Gustafsson skrev:Det går bara att ladda på en av ledningarna i taget. Man installerar en switch i laddaren som väljer vilken kabel som skall strömsättas.
Instämmer, testade ladda i Lödde idag. Samma relä-klick. Killen som monterade igår sa att det aldrig kommer komma spänning på båda kablarna samtidigt.fth skrev:Håller helt med, även om det faktiskt finns en hel del SuC där man rent fysiskt skulle kunna koppla in två bilar på samma stolpe. Jag har laddat vid en hel del SuC i Europa där det finns en "vanlig" parkeringsplats direkt bakom SuC-platsen.MattiasH skrev:Rent praktiskt skulle det på de flesta ställen dessutom vara en utmaning i sig att få plats med två bilar vid en stolpe, samtidigt
Jag lyssnade specifikt efter "relä-klicket" just för att få mer argument mot detta, jag har ju surfat runt i diverse forum och trådar i arbetet med "CCS-arket", och den diskussionen pågår på ganska många ställen kan jag rapportera
Precis, och det framgår i form av ett "reläklick" när man startar laddningen på en SuC/CCS-stolpe.Gustafsson skrev:Det går bara att ladda på en av ledningarna i taget. Man installerar en switch i laddaren som väljer vilken kabel som skall strömsättas.
/fth
Jag lade in den i arket, kanske lite i förskott eftersom vi inte har fått antal och status bekräftat, men jag kunde inte hålla mig, eftersom det innebär att andelen konverterade SuC i Europa gick över 50%EVdriver skrev:Kristianstad på G!
*GRAF-TiME* =)fth skrev:Jag lade in den i arket, kanske lite i förskott eftersom vi inte har fått antal och status bekräftat, men jag kunde inte hålla mig, eftersom det innebär att andelen konverterade SuC i Europa gick över 50%EVdriver skrev:Kristianstad på G!
/fth
En halv då?bullen skrev:Du menar inte en laddstolpe då?
Super!!! Nu är det bara en del av Spanien, Italien Polen och England kvar så är min behov täckta.fth skrev:Läget per 2019-02-12 23:08En milstolpe har nåtts! /fth[/quotefth skrev:Läget per 2019-02-12 23:08En milstolpe har nåtts! /fth