CCS-konverterade laddare och hastighet

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: CCS-konverterade laddare och hastighet

Inlägg av Remuz »

Gustafsson skrev:
Kan det vara nån muppgradering i bilarna som ställer till det ?
Märker ingen skillnad på de nya med CCS.
Är laddkurvan annars densamma ?
Samma kurva i övrigt skulle jag säga. Visst slår det bara några minuter, men det är rätt irriterande ändå. Allt är förlåtet om dom fixar en laddare i Laxå dock
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2242
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: CCS-konverterade laddare och hastighet

Inlägg av frippe »

Upplever att det är väldigt olika mellan SuC. Har en S70D vilket tar rejäl laddeffekt på låg SoC.
Laddade på Tystberga förra söndagen, kom in med 8% och fick ganska direkt 114kw, helt enligt vad som varit tidigare.
Igår, stannade till på Ödeshög, kom visserligen in med 20% och då brukar jag få över 100kw, men fick max 80kw. Det var i övrigt relativt tomt och delade ingen stolpe med någon.

Så det verkar vara något skumt på något sätt. För dessa skillnader har jag inte upplevt före ccs kom in i bilden. Visst ok, någon trasig laddare men i så fall har de ökat sedan konverteringen.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5969
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: CCS-konverterade laddare och hastighet

Inlägg av Remuz »

Jung med 8% kvar blev max 88kW sett över hela sessionen till 62%
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare
Inlägg: 357
Blev medlem: 05 mar 2014 20:50

Re: CCS-konverterade laddare och hastighet

Inlägg av matsm »

frippe skrev:
Upplever att det är väldigt olika mellan SuC. Har en S70D vilket tar rejäl laddeffekt på låg SoC.
Laddade på Tystberga förra söndagen, kom in med 8% och fick ganska direkt 114kw, helt enligt vad som varit tidigare.
Igår, stannade till på Ödeshög, kom visserligen in med 20% och då brukar jag få över 100kw, men fick max 80kw. Det var i övrigt relativt tomt och delade ingen stolpe med någon.

Så det verkar vara något skumt på något sätt. För dessa skillnader har jag inte upplevt före ccs kom in i bilden. Visst ok, någon trasig laddare men i så fall har de ökat sedan konverteringen.
Hmm har också en 70D och upplevde lägre hastighet förra fredagen då jag körde Halmstad-Huddinge ToR över dan. Fick max 80 kW i Ödeshög o Tystberga men hade då inte helt tomt batteri. På vägen tillbaka kom jag fram med 0% och då fick jag strax under ca 118 kW som vanligt...kopplade aldrig att det hade med ombyggnaden att göra. Alla borde väl vara ombyggda nu? Men nåt skumt är det. Fler bilar som laddade på vägen upp men jag hade alltid stolpe med egen siffra.
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Skriv svar