Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: Sveg (Ytterhøgdal) 16. Mai

Inläggav Teslaägare Chrille » 06 sep 2019 21:06

espresso skrev:Jag pratade med en bygglovshandläggare på Härjedalens kommun tidigare i sommar som sade att Tesla har ett gammalt beviljat bygglov vid ICA. Men tydligen kommer inte fastighetsägaren och Tesla fram till en uppgörelse. Kommunen hade inte hört något om en eventuell placering i Ytterhogdal.

Jag pratade med personalen på OKQ8 i veckan och de har sett en ny ritning för ca en månad sedan och enligt den vill Tesla placera laddstolparna på mackens parkering vid korsningen E45/riksväg 84.

https://maps.google.com/maps?q=62.034309,14.366016

OKQ8 föredrog dock en placering på baksidan mot Volvo-verkstaden men Tesla tyckte att det var för trångt där. Absolut ingen aktivitet runt OKQ8 i veckan som tyder på en SuC och personalen har inte hört något mer sedan de fick se ritningen.

660c066f-586f-4cfc-8629-f7fd9a25f867.jpg

Kämpa Tesla!

Teslas förslag på placering är klockren! Det är den placering jag hoppats på ända sedan Sveg kom upp på Teslas SuC-karta och jag bestämde mig för att köpa min S. Just nu är det ganska långt från Mora till vår stuga i Fjällnäs. Stödladdar tv vid ICA i Sveg, men i påskas var det kö :-(
Model S 75D 2018, röd multicoat, cremefärgade säten, kolfiberpaneler, soltak, Autopilot 2.5
Gummimattor och stänkskydd från Hova, DIY Parcel Shelf Lift, bättre trunkbelysning, DIY Cubby Drawer, Alu pedaler, Whispbar
Användarvisningsbild
Chrille
Teslaägare

Referralkod: christer79801

Föregående

Återgå till Superchargers