SuCs med kö i Europa
Moderator: Redaktion
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7087
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: SuCs med kö i Europa
Google Timeline är ju en guldgruva om man vill få koll på sina resor (sen kan man ju ha åsikter om intrång i den personliga integriteten etc, men det lämnar jag till en annan tråd), jag kollade lite om mina minnesbilder av autobahn stämde, och det gjorde dom.
På hemresan från Kroatien förra året i slutet av juli hade jag en snitthastighet genom Tyskland på 83 km/h under körning.
Inklusive laddstopp blev snitthatigheten under 60km/h
/fth
På hemresan från Kroatien förra året i slutet av juli hade jag en snitthastighet genom Tyskland på 83 km/h under körning.
Inklusive laddstopp blev snitthatigheten under 60km/h
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- PoloPrinsen
- Inlägg: 559
- Blev medlem: 05 jul 2015 09:11
Re: SuCs med kö i Europa
Väldigt vad några av er fått låga hastigheter genom tyskland! Jag har nästan bara åkt puttgarden hamburg berlin cottbus polska gränsen t o r till ukraina och rumänien.
På senkvällen och natten har det varit valfri fart överallt längs denna sträcka, men dagrid så är det i princip bara sträckningen in mot polen som varit enkelt att hålla lite högre hastigheter på OM man vill och kan, min ekonomi har oftast inbjudit till att ligga på 80-90 km/h cirka 50 m bakom en långtradare.
I ukraina på den för några år sen nybyggda stora motorvägen mellan Kiev och Odesa vågade jag prova min s60:s toppfart, 200. Var glesare trafikerat dagtid än på autobahn och tokslät väg. Deras trafikpoliser är vanligt förekommande så jag gjorde det bara som ett test, annars så hade man lätt kunnat hålla iaf 140 över krönen i backarna för att maxa om det ser bra ut på andra sidan kullen. (Dom hade lagt all asfalt men inte varken målat filer eller monterat mitträcke så det var bredd nog för iaf 7-8 bilar intill varandra, men man vet ju inte om alla som kör sakta håller sig åt höger hela tiden...
Mvh PP
På senkvällen och natten har det varit valfri fart överallt längs denna sträcka, men dagrid så är det i princip bara sträckningen in mot polen som varit enkelt att hålla lite högre hastigheter på OM man vill och kan, min ekonomi har oftast inbjudit till att ligga på 80-90 km/h cirka 50 m bakom en långtradare.
I ukraina på den för några år sen nybyggda stora motorvägen mellan Kiev och Odesa vågade jag prova min s60:s toppfart, 200. Var glesare trafikerat dagtid än på autobahn och tokslät väg. Deras trafikpoliser är vanligt förekommande så jag gjorde det bara som ett test, annars så hade man lätt kunnat hålla iaf 140 över krönen i backarna för att maxa om det ser bra ut på andra sidan kullen. (Dom hade lagt all asfalt men inte varken målat filer eller monterat mitträcke så det var bredd nog för iaf 7-8 bilar intill varandra, men man vet ju inte om alla som kör sakta håller sig åt höger hela tiden...
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Re: SuCs med kö i Europa
Tycker det varierar väldigt mycket i Tyskland. Kan ha strax över 70km/h i snitt en sträcka för att senare kunna ha över 125km/h i snitt på nästa sträcka.fth skrev:Google Timeline är ju en guldgruva om man vill få koll på sina resor (sen kan man ju ha åsikter om intrång i den personliga integriteten etc, men det lämnar jag till en annan tråd), jag kollade lite om mina minnesbilder av autobahn stämde, och det gjorde dom.
På hemresan från Kroatien förra året i slutet av juli hade jag en snitthastighet genom Tyskland på 83 km/h under körning.
Inklusive laddstopp blev snitthatigheten under 60km/h
/fth
Men visst är tyska vägar inte alls lika fria som dess rykte. Men mycket beror mer på antalet fordon än på vägnätets utformning.
Att köra Berlin - München går oftast väldigt bra då det är nästan trefiligt hela vägen. Men efter München och söderut mot Österrike inget roligt alls. Så variationen är stor.
Model Y LR.
Model S70D
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: SuCs med kö i Europa
Jag har kört Sverige - Malaga 6 gånger och gillar rutten över Antwerpen-Paris-Bordeaux-Madrid mer än Frankfurt-Strasbourg-Lyon-Barcelona, just för att Franska vägarna är så mycket bättre än dom tyska. Jag upplever antalet sträckor med fri fart väldigt begränsat och det är mycket vanligare med vägarbeten - vissa som dessutom pågår i 2-3-4 mil och att köra sådana sträckor i 60 km/h med supersmala körfält drar ner medelhastigheten ordentligt samtidigt som man måste köra på helspänn för att få plats i det smala körfältet.
Däremot är matutbudet på franska SuC ofta väldigt begränsat så att efter att ha kört så många gånger så har jag fått rutin för var man ska planera kortare och längre stopp.
Däremot är matutbudet på franska SuC ofta väldigt begränsat så att efter att ha kört så många gånger så har jag fått rutin för var man ska planera kortare och längre stopp.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7087
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: SuCs med kö i Europa
Ja, de smala vägbanorna vid tyska vägarbeten är ju skitläskiga, det är ju ofta 2.0m i vänstra körfältet, och eftersom min X är 2089mm mellan backspeglarna så hamnar man oftast i högerfältet bakom långtradarna med ratten i ett svettigt, krampaktigt grepp...EnTraktor skrev:Jag har kört Sverige - Malaga 6 gånger och gillar rutten över Antwerpen-Paris-Bordeaux-Madrid mer än Frankfurt-Strasbourg-Lyon-Barcelona, just för att Franska vägarna är så mycket bättre än dom tyska. Jag upplever antalet sträckor med fri fart väldigt begränsat och det är mycket vanligare med vägarbeten - vissa som dessutom pågår i 2-3-4 mil och att köra sådana sträckor i 60 km/h med supersmala körfält drar ner medelhastigheten ordentligt samtidigt som man måste köra på helspänn för att få plats i det smala körfältet.
Däremot är matutbudet på franska SuC ofta väldigt begränsat så att efter att ha kört så många gånger så har jag fått rutin för var man ska planera kortare och längre stopp.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: SuCs med kö i Europa
Hjälp! Google timeline! Det har jag varit ovetande om! Nu behöver jag inte göra anteckningar! Dett är ju bara att fråga Google. De vet var jag varit varenda dag!fth skrev:Google Timeline är ju en guldgruva om man vill få koll på sina resor (sen kan man ju ha åsikter om intrång i den personliga integriteten etc, men det lämnar jag till en annan tråd), jag kollade lite om mina minnesbilder av autobahn stämde, och det gjorde dom.
På hemresan från Kroatien förra året i slutet av juli hade jag en snitthastighet genom Tyskland på 83 km/h under körning.
Inklusive laddstopp blev snitthatigheten under 60km/h
/fth
Model S P85D,
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7087
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: SuCs med kö i Europa
Läskigt, men samtidigt väldigt användbart, dvs helt enligt Googles affärsmodellFoluke skrev:Hjälp! Google timeline! Det har jag varit ovetande om! Nu behöver jag inte göra anteckningar! Dett är ju bara att fråga Google. De vet var jag varit varenda dag!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: SuCs med kö i Europa
fth skrev:Läskigt, men samtidigt väldigt användbart, dvs helt enligt Googles affärsmodellFoluke skrev:Hjälp! Google timeline! Det har jag varit ovetande om! Nu behöver jag inte göra anteckningar! Dett är ju bara att fråga Google. De vet var jag varit varenda dag!
/fth
Den gör dock fel och visar en del ställen som jag aldrig varit till...
Re: SuCs med kö i Europa
Den SuC med mest kö jag stött på är den i lilla Luxemburg. Alltid fullt med lokala förmågor som laddar. Dock har jag lyckats passera där vid lunchtid varje gång och det kan ju spela roll då hotellet laddaren ligger vid verkar rätt trevligt. Annars instämmer jag med att man tar sig fram förträffligt i både Frankrike och Spanien medans Tyskland är en pina.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Re: SuCs med kö i Europa
Just denna station är jag lite orolig för avsende köer har besökt den 10 ggr och 3-5 bilar varje gång (under sommaren) och i sommar blir det nog lite mer bilar.fth skrev:Hersprung har jag stannat flera gånger vid (fyra-fem kanske), och varit helt ensam varje gång tror jag (min röda lånebil på bilden): Beelitz är skitläskigt, hela familjen fick skräckfilm/Psycho/Arkham Asylum-vibbar när vi körde in där, inte blev det bättre när det visade sig vara ett gammalt sanatorium, krigssjukhus, och att Adolf Hitler vårdades där för sina skador i första världskrigetHedman skrev:Tidigare behövde man tvungen att stoppa på Hersprung och Leipzig med snudd på kö för att köra vidare. Men iom Berlin så kan man tanka rejält i norra Aslev och skippa dem båda. Beelitz är trevlig och många stolpar. Men i övrigt har jag inte upplevt köer till superchargers.
/fth
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2081
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: SuCs med kö i Europa
Suc Poznan har nu varit avstängd i 5 veckor. Enligt ganska säkra källor har Tesla inte betalat för elen.jonsalgerier skrev:Jag läste i en annan tråd om att SuCen i Poznan ofta är upptagen av närboende.
Är snart på väg ned till Kroatien och kommer att ta en för mig obeprövad väg (östra leden genom Tyskland).
Finns det fler SuCs i Europa som man bör försöka undvika för att inte behöva köa? Upplands Väsby känner jag till redan .
/Jons
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
- fth
- Teslaägare
- Inlägg: 7087
- Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: SuCs med kö i Europa
Vad beror det på, det låter ju helt absurt, är det någon konflikt med elbolaget?EnTraktor skrev:Suc Poznan har nu varit avstängd i 5 veckor. Enligt ganska säkra källor har Tesla inte betalat för elen.
Jag har svårt att se att Tesla skulle ha råd att skaffa sig ett rykte om att inte betala sina elräkningar
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Re: SuCs med kö i Europa
tror nog det har med den klassiska kaosorganisationen Tesla att göra, där de inte klarar att hantera fakturor på ett effektivt sätt. Vi har ju medlemmar här på forumet, som fått dubbla fakturor, inkasso och allt möjligt eftersom Tesla inte klarar att reda ut vad de egentligen har gjort.fth skrev:Vad beror det på, det låter ju helt absurt, är det någon konflikt med elbolaget?EnTraktor skrev:Suc Poznan har nu varit avstängd i 5 veckor. Enligt ganska säkra källor har Tesla inte betalat för elen.
Jag har svårt att se att Tesla skulle ha råd att skaffa sig ett rykte om att inte betala sina elräkningar
/fth
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: SuCs med kö i Europa
HelectriC skrev:tror nog det har med den klassiska kaosorganisationen Tesla att göra, där de inte klarar att hantera fakturor på ett effektivt sätt. Vi har ju medlemmar här på forumet, som fått dubbla fakturor, inkasso och allt möjligt eftersom Tesla inte klarar att reda ut vad de egentligen har gjort.fth skrev:Vad beror det på, det låter ju helt absurt, är det någon konflikt med elbolaget?EnTraktor skrev:Suc Poznan har nu varit avstängd i 5 veckor. Enligt ganska säkra källor har Tesla inte betalat för elen.
Jag har svårt att se att Tesla skulle ha råd att skaffa sig ett rykte om att inte betala sina elräkningar
/fth
Fråga Mati om när han bytte från första till andra Teslan........
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Re: SuCs med kö i Europa
Precis!bonath skrev:HelectriC skrev:tror nog det har med den klassiska kaosorganisationen Tesla att göra, där de inte klarar att hantera fakturor på ett effektivt sätt. Vi har ju medlemmar här på forumet, som fått dubbla fakturor, inkasso och allt möjligt eftersom Tesla inte klarar att reda ut vad de egentligen har gjort.fth skrev:Vad beror det på, det låter ju helt absurt, är det någon konflikt med elbolaget?EnTraktor skrev:Suc Poznan har nu varit avstängd i 5 veckor. Enligt ganska säkra källor har Tesla inte betalat för elen.
Jag har svårt att se att Tesla skulle ha råd att skaffa sig ett rykte om att inte betala sina elräkningar
/fth
Fråga Mati om när han bytte från första till andra Teslan........
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: SuCs med kö i Europa
Precis hemkommen från tripp till Italien. Upplevde inga köer på SuC alls. Någon gång fick vi dela laddar men sällan. Saknar möjlighet att se hur mycket en bil laddar, för att kunna se vilket par det är värt att dela. Skulle finnas en liten display på laddstolpar med vilken effekt den levererar just för tillfället. Blir så mycket lättare att välja vem man ska dela laddstolpe med.
Dock, laddaren i Rivera Schweiz var kass. Fyra av sex stolpar ur funktion, gick inte heller att komma fram och felanmäla dem.
Dock, laddaren i Rivera Schweiz var kass. Fyra av sex stolpar ur funktion, gick inte heller att komma fram och felanmäla dem.
Model Y LR.
Model S70D
Re: SuCs med kö i Europa
Det går att se hur snabbt en annan bil laddar genom att trycka på knappen på sladden och titta hur snabbt dioden på bilens laddport blinkar, snabbare betyder att den laddar med mer effekt. Inte så precist men man kan i varje fall få en uppfattning om någon snart är klar.frippe skrev:Precis hemkommen från tripp till Italien. Upplevde inga köer på SuC alls. Någon gång fick vi dela laddar men sällan. Saknar möjlighet att se hur mycket en bil laddar, för att kunna se vilket par det är värt att dela. Skulle finnas en liten display på laddstolpar med vilken effekt den levererar just för tillfället. Blir så mycket lättare att välja vem man ska dela laddstolpe med.
Dock, laddaren i Rivera Schweiz var kass. Fyra av sex stolpar ur funktion, gick inte heller att komma fram och felanmäla dem.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: SuCs med kö i Europa
Blinket hade jag koll på, men trodde att man kopplade ur sladden om man tryckte där. Fast det kanske bara gäller när laddningen redan stoppats.Pontus skrev:Det går att se hur snabbt en annan bil laddar genom att trycka på knappen på sladden och titta hur snabbt dioden på bilens laddport blinkar, snabbare betyder att den laddar med mer effekt. Inte så precist men man kan i varje fall få en uppfattning om någon snart är klar.frippe skrev:Precis hemkommen från tripp till Italien. Upplevde inga köer på SuC alls. Någon gång fick vi dela laddar men sällan. Saknar möjlighet att se hur mycket en bil laddar, för att kunna se vilket par det är värt att dela. Skulle finnas en liten display på laddstolpar med vilken effekt den levererar just för tillfället. Blir så mycket lättare att välja vem man ska dela laddstolpe med.
Dock, laddaren i Rivera Schweiz var kass. Fyra av sex stolpar ur funktion, gick inte heller att komma fram och felanmäla dem.
Men, man lär sig något varje dag, tack.
Model Y LR.
Model S70D
Re: SuCs med kö i Europa
Bilen måste vara upplåst för att man ska kunna koppla loss.frippe skrev:Blinket hade jag koll på, men trodde att man kopplade ur sladden om man tryckte där. Fast det kanske bara gäller när laddningen redan stoppats.Pontus skrev:Det går att se hur snabbt en annan bil laddar genom att trycka på knappen på sladden och titta hur snabbt dioden på bilens laddport blinkar, snabbare betyder att den laddar med mer effekt. Inte så precist men man kan i varje fall få en uppfattning om någon snart är klar.frippe skrev:Precis hemkommen från tripp till Italien. Upplevde inga köer på SuC alls. Någon gång fick vi dela laddar men sällan. Saknar möjlighet att se hur mycket en bil laddar, för att kunna se vilket par det är värt att dela. Skulle finnas en liten display på laddstolpar med vilken effekt den levererar just för tillfället. Blir så mycket lättare att välja vem man ska dela laddstolpe med.
Dock, laddaren i Rivera Schweiz var kass. Fyra av sex stolpar ur funktion, gick inte heller att komma fram och felanmäla dem.
Men, man lär sig något varje dag, tack.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Re: SuCs med kö i Europa
I helgen har vi kört från Lödde till Kroatien via Gedser-Rostock, Berlin, Nurnberg, Saalbach/Hinterglem, Ljublijana.jonsalgerier skrev:Jag läste i en annan tråd om att SuCen i Poznan ofta är upptagen av närboende.
Är snart på väg ned till Kroatien och kommer att ta en för mig obeprövad väg (östra leden genom Tyskland).
Finns det fler SuCs i Europa som man bör försöka undvika för att inte behöva köa? Upplands Väsby känner jag till redan .
/Jons
Ända stället det var kö på var i Kitzbuhl (3 laddare) annars knappt halvfullt förutom Hersprungen 7 av 8 upptagna.
Ända kö problemet på vägen var runt Munchen och ner mot Salsburg men är alltid så. Galet många modell 3 men knappt några norsk reggade.
Så bara att åka
Re: SuCs med kö i Europa
Var på två laddare i Österrike idag. Båda var helt tomma.
Väldigt vackert belägna. Mitt i alperna.
Langkampen och Lermoos
Väldigt vackert belägna. Mitt i alperna.
Langkampen och Lermoos
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: SuCs med kö i Europa
Helt genialiskt med blinket ju, hade ingen aning om, tack för att du delade med digPontus skrev:Det går att se hur snabbt en annan bil laddar genom att trycka på knappen på sladden och titta hur snabbt dioden på bilens laddport blinkar, snabbare betyder att den laddar med mer effekt. Inte så precist men man kan i varje fall få en uppfattning om någon snart är klar.frippe skrev:Precis hemkommen från tripp till Italien. Upplevde inga köer på SuC alls. Någon gång fick vi dela laddar men sällan. Saknar möjlighet att se hur mycket en bil laddar, för att kunna se vilket par det är värt att dela. Skulle finnas en liten display på laddstolpar med vilken effekt den levererar just för tillfället. Blir så mycket lättare att välja vem man ska dela laddstolpe med.
Dock, laddaren i Rivera Schweiz var kass. Fyra av sex stolpar ur funktion, gick inte heller att komma fram och felanmäla dem.
MYP
X90d
Re: SuCs med kö i Europa
Jag kände till blinket, men hade inte tänkt på att man faktiskt kan få även låsta bilar att visa det genom att trycka på laddluckeöppnarknappen.macksie skrev:Helt genialiskt med blinket ju, hade ingen aning om, tack för att du delade med digPontus skrev:Det går att se hur snabbt en annan bil laddar genom att trycka på knappen på sladden och titta hur snabbt dioden på bilens laddport blinkar, snabbare betyder att den laddar med mer effekt. Inte så precist men man kan i varje fall få en uppfattning om någon snart är klar.frippe skrev:Precis hemkommen från tripp till Italien. Upplevde inga köer på SuC alls. Någon gång fick vi dela laddar men sällan. Saknar möjlighet att se hur mycket en bil laddar, för att kunna se vilket par det är värt att dela. Skulle finnas en liten display på laddstolpar med vilken effekt den levererar just för tillfället. Blir så mycket lättare att välja vem man ska dela laddstolpe med.
Dock, laddaren i Rivera Schweiz var kass. Fyra av sex stolpar ur funktion, gick inte heller att komma fram och felanmäla dem.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: SuCs med kö i Europa
man får säkert en del konstiga blickar om man går runt och trycker på andras laddsladdar (från de som inte vet vad man håller på med)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14