Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

SuCs med kö i Europa

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: SuCs med kö i Europa

Inläggav Teslaägare fth » 25 jul 2019 22:30

HelectriC skrev:Haha, fan vad trött jag måste varit sist jag var där, märkte inget konstigt. Ska skrämma barnen lite när vi kör inom där senare nästa vecka :lol:

:D :D

Är dom i rätt ålder så bör några anekdoter om stället under resan kunna få dom i rätt sinnesstämning ;)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare Hedman » 26 jul 2019 06:42

fth skrev:
HelectriC skrev:Haha, fan vad trött jag måste varit sist jag var där, märkte inget konstigt. Ska skrämma barnen lite när vi kör inom där senare nästa vecka :lol:

:D :D

Är dom i rätt ålder så bör några anekdoter om stället under resan kunna få dom i rätt sinnesstämning ;)

/fth

Vi upplevde det inte det som läskigt, däremot lättsamma skratt av trötta chaufförer när vi stannade till i vintras, denna firma borde etablera sig på Gotland :lol:
IMG_20190224_164500.jpg
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare

Referralkod: magnus8042

Inläggav Teslaägare fth » 26 jul 2019 07:44

Jaså, är vi på den nivån nu, då kontrar jag med följande bild från Berlin:
D336B9AC-FFDB-4E5A-B2DD-5191C961EFAE.jpeg

:D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Referralkod: fredrik8071

Inläggav Teslaägare frippe » 26 jul 2019 09:32

fth skrev:
HelectriC skrev:Haha, vad är så läskigt med Beelitz? Fin plats, schysst restaurang. Har iofs inte varit där när det är mörkt. Kommer det zombies då eller vad händer?

Vi var där mitt på dagen, hela familjen reagerade på samma sätt, kalla kårar direkt.

Sen hördes det dämpade skrik och jämmer från parken runt sjukhuset, då åkte vi vidare :D

Detta var alltså innan vi googlade historiken.

/fth

Den delen som fortfarande använda i Beelitz inom sjukvården håller på med rehabilitering för neurologiska sjukdomar och parkinson.
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare

Referralkod: fredrik73366

Inläggav Teslaägare HelectriC » 29 jul 2019 21:30

Nu på vägen upp igen har det inte varit alls samma tryck på SuC som vi hade förra veckan söderut. Skönt att det verkar ha varit några dagar bara med många som skulle ladda. Däremot är det väldigt tydligt att det kommit betydligt fler tyska teslor. Tidigare år har det varit väldig två tyska teslor att se, nu är det iaf 50% av de vi sett.
Model S 75D -17
eGolf 300km -18
Jaguar iPace -18
Model S 85 -15
eGolf 190km -15
Hyundai Kona EV -19
VW ID.3, Polestar2
Byton, BMW iX3
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Kriper » 30 jul 2019 08:44

Vi var till Brighton och vände i början av juli. Färden gick från Ingarö, via Öresundsbron och vidare genom Danmark och Tyskland till Calais i Frankrike där vi tog färjan över. I England laddade vi fullt i Maidstone så kunde köra till Brighton och tillbaka till Maidstone. Hemresan gick nu via Belgien och Holland där SuC, till skillnad från i Tyskand som ofta ligger i anslutning till McDonalds, här var placerade vid trevliga hotell med fina restauranger. Inga köer vid SuC någonstans och den utbyggda SuC i Köge är verkligen imponerande att skåda.
IMG_3282.JPG
Var dig själv, alla andra är upptagna
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare

Referralkod: pertomasjohan6372

Inläggav Teslaägare Hedman » 30 jul 2019 11:49

fth skrev:Jaså, är vi på den nivån nu, då kontrar jag med följande bild från Berlin:
D336B9AC-FFDB-4E5A-B2DD-5191C961EFAE.jpeg

:D

/fth

Haha ja den firman finns även i Garmisch, där en ganska rolig restaurang finns efter vägen, Mukkefuck :lol:
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare

Referralkod: magnus8042

Inläggav Teslaägare EnTraktor » 30 jul 2019 12:32

EnTraktor skrev:
jonsalgerier skrev:Jag läste i en annan tråd om att SuCen i Poznan ofta är upptagen av närboende.
Är snart på väg ned till Kroatien och kommer att ta en för mig obeprövad väg (östra leden genom Tyskland).

Finns det fler SuCs i Europa som man bör försöka undvika för att inte behöva köa? Upplands Väsby känner jag till redan :D .

/Jons

Suc Poznan har nu varit avstängd i 5 veckor. Enligt ganska säkra källor har Tesla inte betalat för elen.

Igår ryktades det att elen är betald och idag är Poznan igång igen efter nästan 2 månader.
Tesla S100D Deep Blue med AP2
Tesla Model 3 LR White med AP3
Tesla XP100DL White med AP3
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare

Referralkod: mikael25

Inläggav TiborBlomhall » 30 jul 2019 12:47

20190729_140221.jpg

Alla fyra laddarna upptagna i Senj, Kroatien. Min trea skymtar i bakgrunden där den väntar på sin tur. En Model S står också utanför bild och väntar.

Förutom få platser är det dessutom många som lämnar bilen lite extra länge på laddning medan de tar en promenad in till staden eller tar ett dopp i badet precis bredvid. Underbart ställe att ha laddarna på.

(Dock fick man hicka när man såg att infarten till arean där laddarna står är med bom och parkeringsbiljett. Killen vid utfarten vinkade dock bara förbi oss utan att ta betalt, laddar man bilen slipper man betala P-avgift.)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Referralkod: tibor72449

Inläggav Teslaägare EnTraktor » 23 aug 2019 12:22

Ciechocinek, 16 mil söder om Gdansk Polen, är avstängd. Enligt personalen på macken har Tesla ej betalt för elen så att den har stängts av. Tyvärr visas ingen info om avstängningen i navigatorn :evil: :evil: :evil:
Jag kommer uppdatera Supercharge.info under dagen.

Nyligen var Poznan i Polen avstängd i ca 8-10 veckor p.g.a. obetalda elräkningar.
Tesla S100D Deep Blue med AP2
Tesla Model 3 LR White med AP3
Tesla XP100DL White med AP3
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare

Referralkod: mikael25

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers