Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av bjelkeman »

Hur rapporterar man enklast trasiga Superchargers?

5A och 5B i Enköping verkade inte fungera i Fredags.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av Hedman »

Står ett nummer på laddstolpen, men det går nog också fint att bara trycka på assistansnumret på displayen inne i bilen.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av bjelkeman »

Hedman skrev:
Står ett nummer på laddstolpen, men det går nog också fint att bara trycka på assistansnumret på displayen inne i bilen.
Tack, visste inte om numret på stolpen. Satt i telefonkö på assistans i 15 minuter innan jag gav upp.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
thebishop
Teslaägare
Inlägg: 1351
Blev medlem: 12 feb 2015 16:47
Ort: Lidingö

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av thebishop »

Den handfull gånger jag ringt numret på stolpen har de svarat snabbt ivf - men man hamnar ofta typiskt utrikes.
Model S P90DL+ (2015)
Model 3 LR (2021)
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av Hedman »

thebishop skrev:
Den handfull gånger jag ringt numret på stolpen har de svarat snabbt ivf - men man hamnar ofta typiskt utrikes.
Det stämmer, ringde det sist efter att blivit intervjuad på suc. Fick känslan av att de rekade åkare som var på semester och då kunna tömma huset.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av bjelkeman »

Hedman skrev:
thebishop skrev:
Den handfull gånger jag ringt numret på stolpen har de svarat snabbt ivf - men man hamnar ofta typiskt utrikes.
Det stämmer, ringde det sist efter att blivit intervjuad på suc. Fick känslan av att de rekade åkare som var på semester och då kunna tömma huset.
Säger du att Teslas support försöker ta reda på om du är bortrest för att sedan skicka den info vidare till inbrottstjuvar?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av fth »

bjelkeman skrev:
Hedman skrev:
thebishop skrev:
Den handfull gånger jag ringt numret på stolpen har de svarat snabbt ivf - men man hamnar ofta typiskt utrikes.
Det stämmer, ringde det sist efter att blivit intervjuad på suc. Fick känslan av att de rekade åkare som var på semester och då kunna tömma huset.
Säger du att Teslas support försöker ta reda på om du är bortrest för att sedan skicka den info vidare till inbrottstjuvar?
Jag tror @Hedman syftar på "intervjuad på suc", det ryktades ju för en tid sedan att personer som utgav sig för att göra marknadsundersökning el dyl för Tesla vid SuC i själva verket rekade för inbrott. Jag tror inte att någon antyder att numret på stolpen skulle gå till maffian :)

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Hertsh
Teslaägare
Inlägg: 1204
Blev medlem: 11 mar 2019 13:03
Ort: Stockholmsområdet

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av Hertsh »

Jag var på Enköping igår. De stolparna var fortfarande ur funktion. Det står dessutom inget telefonnummer på stolparna. Den rutan är tom.

Jag tänkte tyvärr inte på att ringa från bilen. Bytte bara stolpe och fick imponerande (ironi) 50-86kw i laddfart från 55-75% (ny Raven Model X) så laddningen var bara för att testa att allt fungerar innan jag ger mig ut på långresa.
MX LR (Raven) 2019
Användarvisningsbild
Hedman
Teslaägare
Inlägg: 468
Blev medlem: 02 okt 2017 21:03
Ort: Halmstad

Re: Hur rapporterar man trasiga Superchargers?

Inlägg av Hedman »

fth skrev:
bjelkeman skrev:
Hedman skrev:
thebishop skrev:
Den handfull gånger jag ringt numret på stolpen har de svarat snabbt ivf - men man hamnar ofta typiskt utrikes.
Det stämmer, ringde det sist efter att blivit intervjuad på suc. Fick känslan av att de rekade åkare som var på semester och då kunna tömma huset.
Säger du att Teslas support försöker ta reda på om du är bortrest för att sedan skicka den info vidare till inbrottstjuvar?
Jag tror @Hedman syftar på "intervjuad på suc", det ryktades ju för en tid sedan att personer som utgav sig för att göra marknadsundersökning el dyl för Tesla vid SuC i själva verket rekade för inbrott. Jag tror inte att någon antyder att numret på stolpen skulle gå till maffian :)

/fth
Tack för förtydligandet, fth :)
Ringer man på numret som står på suc når man tesla riktigt snabbt. Marknadsundersökarna som jag stötte på förra sommaren kom inte från tesla enligt supporten.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Skriv svar