Kö vid Superchargers

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Svenssons »

vigge50 skrev:
Tjell skrev:
Det verkar bli ytterligare 4 i Falkenberg. Såg inte det förut...Bild


Skickat via min iPhone och Tapatalk
Har svårt att tro att de ska bygga ytterligare fyra, varför inte ta alla åtta på en gång? Sen så planerar de att sätta upp en i Halmstad också vilket gör att Falkenberg kommer avlastas lite.
I dagsläget är det inte planerat för fler i närtid. De gjorde nog bara plats för fyra parkeringar så att det minskar risken för ICE-ing. I 1-2 år kan det kanske komma fler men inget som är på tapeten för tillfället om man ska gå på informationen från Teslas Norden-ansvarig gällande SuperChargers.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av mati »

Det fanns fyra extra parkeringsutor redan innan de satte upp de nya laddarna. De har bara möblerat om lite nu efter bygget.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5492
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Gustafsson »

I Vinstra fanns det gott om plats idag.
IMG_0745.JPG
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Verdi

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Verdi »

Det här Taxi-problemet. Är det lokalt för Sthlm?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Bjelke »

Ja än så länge är det väl det iaf...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av bylund »

Amsterdam har en och annan taxi vid laddarna också, trots att taxi där har en egen fastcharger vid flygplarsen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Remuz »

Köar vid infra nu, bara 2 taxi. Ens chaffisen gör dock rent i bilen genom att kasta skräpet på marken. Dessutom använder han sucen att piska mattorna mot...
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Remuz »

Fick stallet bredvid och drar 98kW direkt så Han är dessutom fylld. Hyfsat störande
P85D svart/svart med gratis SuC
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Smutt »

Ring taxi växeln och berätta brukar funka bra
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Torkel »

Remuz skrev:
Köar vid infra nu, bara 2 taxi. Ens chaffisen gör dock rent i bilen genom att kasta skräpet på marken. Dessutom använder han sucen att piska mattorna mot...
Förstår inte problemet. Jag slänger jämt skräp på grannens parkering. Fungerar hur bra som helst, det är alltid borta dagen efter.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8503
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Pontus »

Torkel skrev:
Remuz skrev:
Köar vid infra nu, bara 2 taxi. Ens chaffisen gör dock rent i bilen genom att kasta skräpet på marken. Dessutom använder han sucen att piska mattorna mot...
Förstår inte problemet. Jag slänger jämt skräp på grannens parkering. Fungerar hur bra som helst, det är alltid borta dagen efter.
Hur var det med rökningen på SuC, kan vi inte bli av med det?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 09 nov 2016 23:56
Ort: Uppsala

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Frodo »

Hur var det med rökningen på SuC, kan vi inte bli av med det?

Riktigt.snuskigt med alla fimparna
20170520_075138.jpg
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Bjelke »

Moget beteende... :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av gellerstam »

Fimpar är visst ngt som många rökare tycker är ok att slänga på marken! Även fast de tycker att nerskräpning inte är ok i övriga fall.

Det har visst hänt ngt med logiken där.. :roll:
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av bullen »

Skulle va spännande om dom gjorde detsamma på bensinmacken....
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Tjell »

gellerstam skrev:
Fimpar är visst ngt som många rökare tycker är ok att slänga på marken! Även fast de tycker att nerskräpning inte är ok i övriga fall.

Det har visst hänt ngt med logiken där.. :roll:
Rökare är generellt sett tämligen arroganta, iaf när det gäller deras drogberoende!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av HelectriC »

Tjell skrev:
gellerstam skrev:
Fimpar är visst ngt som många rökare tycker är ok att slänga på marken! Även fast de tycker att nerskräpning inte är ok i övriga fall.

Det har visst hänt ngt med logiken där.. :roll:
Rökare är generellt sett tämligen arroganta, iaf när det gäller deras drogberoende!
Ja, det är inte sällan jag sitter med barnen på en uteservering och på bordet bredvid sitter någon och bolmar som vore dom i gamla Sovjet. Inställningen verkar vara att om man sitter ute så får man leken tåla. Alla icke-rökare bör alltså sitta inne för att inte diskriminera rökarna. Men jag brukar börja hosta och frusta helt vilt tills dom antingen fimpar eller går därifrån :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
joel80
elbilist
Inlägg: 3060
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av joel80 »

Mina barn, speciellt 6-åringen brukar föra väsen när folk röker för nära. Efter förklarande över hur illa det luktar och miner där efter går hon in på frågeställningen om varför man vill dö för tidigt och om dom inte har några barn (eller barnbarn) som vill att dom ska leva länge.
Det är sjukt effektivt! Haha..
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av HelectriC »

joel80 skrev:
Mina barn, speciellt 6-åringen brukar föra väsen när folk röker för nära. Efter förklarande över hur illa det luktar och miner där efter går hon in på frågeställningen om varför man vill dö för tidigt och om dom inte har några barn (eller barnbarn) som vill att dom ska leva länge.
Det är sjukt effektivt! Haha..
Haha, jag är upplärd sen den åldern också. Jag minns när man fick röka i tex hissar. En gång stod vi i hissen i Femmans köpcentrum i Göteborg och bredvid oss stod en rökande gubbe som jag frågade "vet du vad som händer om man röker?" "Nej" svarade han varpå jag som 6-åring gav honom "först blir man sjuk, sen blir man svag och sen dör man!" Mina föräldrar kommer typ aldrig glömma det och sa gubben blev askgrå i ansiktet på en splitsekund :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Jerker »

Hade en kompis som redan för 35 år sedan var så där rabiat och då var det inte vanligt och det var dessutom OK att röka var som helst. Kunde bli riktigt pinsamma situationer när han började skälla på folk som rökte vid bordet intill när vi satt på en servering. Men idag skulle han ha alla med sig. Var inte riktigt så då.
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Tjell »

Ja, jag var riktigt jävla besvärlig ibland (redan då, inte bara nu på gamla dar) mot rökare. Våra döttrar har tagit efter oss och säger ifrån, högt och tydligt, och är lika jobbiga som vi är!
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Verdi

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Verdi »

Har nu laddat 5 ggr på SuC. Arboga, Ödeshög, Toftaholm, Kristianstad och Slagelse. Inte tillstymmelse till kö. Men idag i Slagelse var det 6 upptagna av 10 när vi kom. 7 av 10 med oss alltså. Annars har det varit max 1 eller 2 andra..

Edit. Takbox suger med Tesla. Har whispbar och boxen lutar lite bakåt. Kommer utan problem upp i upp mot 300 Wh/km i 130 km/h. Fick begränsa hastigheten tidvis för att slippa ett andra laddstopp. Kändes lite halvsurt ärligt talat. Ska försöka klara mig utan box i fortsättningen.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av chaffis75 »

Men även med en fossil så ökar förbrukningen kraftigt skillnaden är ju att den där fördelen fossiler har, dvs lätt att ta med många kWh energi.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
riba
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 17 jul 2016 22:27
Ort: Lomma

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av riba »

Tre bilar i kö när vi kom till ödeshög igår kväll. 3 av 8 laddare ur funktion :(
Model S 75 levererad sept 2016
Model X Performance Ludicrous levererad aug 2019
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8503
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kö vid Superchargers

Inlägg av Pontus »

riba skrev:
Tre bilar i kö när vi kom till ödeshög igår kväll. 3 av 8 laddare ur funktion :(
Hur funkar det är inte laddarna kopplade parvis, dvs 2 st åtgången borde gå sönder. Eller finns det så mycket elektronik i de enskilda laddsladdarna att dom oftast går sönder 1 åt gången?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Skriv svar