Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Kö vid Superchargers

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: Kö vid Superchargers

Inläggav Teslaägare JonasH » 09 feb 2018 06:26

Bjelke skrev:Hej Tesla, öppna upp laddarna vid Arlanda för att nyttjas fullt och helt utan restriktioner precis som vilken
supercharger-station som helst! :)
Kan ni komma med en enda anledning till att inte göra det så varsågod...
Alla skulle tjäna på det och ni kan se det som vilken station som helst och den är fullt motiverad som ett led i den
vanliga utbyggnaden, om än på lite sikt (det lär ju inte bli färre bilar med tiden liksom).

Mvh Bjelkesten.

En anledning att inte öppna dem för alla kan ju vara att de står inne på taxiområdet där vi vanliga inte kommer in...
TMS 100D MC Red, AP2, EAP2, Premiumpaket.
TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 09 feb 2018 06:34

JonasH skrev:En anledning att inte öppna dem för alla kan ju vara att de står inne på taxiområdet där vi vanliga inte kommer in...

Som jag förstår det som så står laddarna på område som är öppet för alla. Vem som helst kan alltså ta sig till laddarna men taxibilarna vill nog inte att det snurrar runt en massa annan trafik förutom taxibilarna.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare e5m1r » 09 feb 2018 06:36

Svenssons skrev:
JonasH skrev:En anledning att inte öppna dem för alla kan ju vara att de står inne på taxiområdet där vi vanliga inte kommer in...

Som jag förstår det som så står laddarna på område som är öppet för alla. Vem som helst kan alltså ta sig till laddarna men taxibilarna vill nog inte att det snurrar runt en massa annan trafik förutom taxibilarna.

De kan tycka vad de vill om man har rätt sp har man rätt ( de borde känna igen resonemanget )
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på Dashcam eller annat roligt tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 09 feb 2018 06:46

Det stämmer, dom står lite tokigt till för "oss andra" men det spelar inte så stor roll då det ändå vore mest Taxin som skulle ladda där (med tanke på vart dom andra
laddarna står lixom) och om ngn enstaka privat skulle leta sig dit så vore det en marginell sak.
Men det skulle likväl ändra läget i Väsby ganska ordentligt till det bättre, och även Taxin skulle såklart tjäna på det, och precis som redan påpekats så kommer framtida taxin
att få betala för laddning oavsett vart dom laddar så för Tesla spelar det ganska liten roll hur dom hanterar nuvarande Taxin (som nu skulle få ladda gratis i tex Arlanda).
Och om Tesla vill sälja massor med bilar så behöver dom komma tillbaks till läget för ett par år sedan, dvs att man kan köpa en bil och veta att det funkar megabäst med laddning
på just Tesla-bilar :)
Stockholmsområdet står ju för en ganska stor del av försäljningen i Sverige, så för att sälja många bilar där behövs den där känslan som fanns förut, att laddning är supersmidigt och snabbt,
INTE att det kan vara kö vi laddarna.
Det här slår mot all försäljning, inte bara Taxi o dyl. även om dom privata mest laddar hemma, för precis som jag påpekat förut så är Sthlm den största orten (och huvudstad) och det
är en jäkla massa turism dit oxo ;) (alla kanske inte vill stanna i Fullerö mfl på vägen till sitt mål).
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare leiflodde » 23 jul 2018 17:27

Efter sommarens resa kom jag om vad som skulle vara smidigt angående supercharger...

Många gånger har jag vinkat in nya Tesla bilar ställ dig här så får du bra fart, vlket uppskattats. Då av erfarenheten att jag kommit först, snart skall åka eller laddar fullt med dålig fart.

Tänk om man på skärmen kan se att ex 1A ger mer än alla andra laddare så vet man eller finns det bättre sett?
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MangeT » 23 jul 2018 17:31

Appropå kö körde jag från Juan-Les-Pins idag mot A8 motorvägen i Frankrike. Var en enorm kö in till tankstationen på vägen mot motorvägen. Undrar hur lång tid de fick vänta på att tanka?
MangeT
Model S 60 d ägare!
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare

Inläggav Teslaägare leiflodde » 23 jul 2018 17:39

Sett det ofta men i år ;) har vi i sommar kört Lödde-Prag-Pula--Leipzig -Lödde.

Inga köer på Tesla laddare utan alltid minst 2-3 lediga förut om Flach Österike där 17 av 18 var lediga :o
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 23 jul 2018 17:50

Fan asså man blir inte bara lite avis på er som bor där nere i Lödde mm, när vi åkte ner nu så hade vi
typ 83 mil bara dit... Vi sa det när vi laddade där att tänka om man hade STARTAT här! Ungefär lika långt
till Frankrike som till Bollnäs lixom, fan va lyxigt! :)
(bortsett från Teslas vansinne i Frankrike, nästa gång blir det nåt annat mål)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 23 jul 2018 19:03

leiflodde skrev:Efter sommarens resa kom jag om vad som skulle vara smidigt angående supercharger...

Många gånger har jag vinkat in nya Tesla bilar ställ dig här så får du bra fart, vlket uppskattats. Då av erfarenheten att jag kommit först, snart skall åka eller laddar fullt med dålig fart.

Tänk om man på skärmen kan se att ex 1A ger mer än alla andra laddare så vet man eller finns det bättre sett?

Jag måste säga att jag noterat nu under resan tvärs över Europa att folk blivit jätteduktiga på det här med att välja rätt laddare. Överallt vi var så såg vi att varenda Tesla valde rätt.
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

Inläggav Teslaägare danni » 23 jul 2018 19:04

leiflodde skrev:Sett det ofta men i år ;) har vi i sommar kört Lödde-Prag-Pula--Leipzig -Lödde.

Inga köer på Tesla laddare utan alltid minst 2-3 lediga förut om Flach Österike där 17 av 18 var lediga :o

Vi laddade i Flachau i fredags - det var helt tomt när vi kom dit. Under tiden vi stod där kom en till bil. Kan tänka mig att den är mer populär på vintern!
Model X P100D / obsidian black / ultra white / kolfiber / 22" Onyx / all utrustning
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers