Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Inlägg: 1731
Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
Ort: Kungsbacka
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Franz »

En vinbar vore trevligt. I väntan på autonoma fordon vore ett café inte helt fel. Ett Espresso House hade varit väldigt bra.
Driver sajten Car.info
Vasp
Inlägg: 584
Blev medlem: 27 jan 2015 14:40
Ort: Skellefteå

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Vasp »

Jag vill nog egentligen bara kunna käka och gå på toaletten. Behövs inget lyxigt. En miljö som känns alldeles för lyxig skippar jag gärna.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av HelectriC »

Mat som är nyttig. Skittrött på hamburgare och korv, blä!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Mickep »

Någoting att äta och ev toalett i närheten. (ca 5-8 min prommenad-> folk måste kunna rusa tillbaka för att slippa idel-fee)
gärna rastplats, med sittplatser och infotavla vad man kan göra i omårdet.
vid de lite större skulle en hink med vatten och däcktrycksmätare/tryckluft finnas (fast jag vet inte om man skulle stanna till om det var en massa mexicanare som tvättade bilen (i Kalifornien)
Har sett bilden på mass-laddplatsen med leverans/serviceställe och där är det väl ok, men jag ser gärna att det finns en galleria eller shoppingställe att fördriva en tid. (en lounge är som en hiss, man tror att det skall vara nice, men innerst inne vet man att det är en av de värsta ställena att hamna på vid väntan). Det får gärna vara saker att göra och se i närheten. (ibland kan en lekpark med bänkar vara nog, en del gånger vill man bara sträcka på benen och få sig något att köpa med sig eller äta. Jag tycker att en SuC kan vara i närheten av saker, det behöver inte i sig vara attraktionen. (fast det beror på om det är djupt inne i Norrlands inland eller bredvid skara sommarland.)
Skriv svar