Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av AGCF »

Nyss hemkommen från andra långresan med familjen. Faktiskt börjar man redan tröttna lite på utbudet vid de olika SuC. Många har inte dygnetruntservice, det borde vara standard.

Det jag vill se mer av är:
Lougemöbler - Efter några timmar i bilen vill man sträcka ut sig.
Wifi och eluttag - I soffan vill man kunna ha sin laptop.
Lekplats inhängnad och intill lounge - Förvånansvärt många Teslor nyttjas av barnfamijer.
Inte för långt från motorvägen - Den i Toftaholm är man inte så sugen på om man måste ladda men har kort hem. Dessutom tog de 35 kr för en take away kaffe på 15 cl sist :(
Vacker natur är ett plus.
Något unikt är alltid trevligt, i Tyskland har de öppnat en vid en inomhus-skidbacke nu. Det unika får ju inte vara något som tar mer än 30-60 minuter dock.

När jag tänker efter har man mycket att lära av betallounger på flygplatser. Det är egentligen samma sak men fler privatresor sker med elbilarna så lite mer familjeaktiviteter.

Vad har ni för anspråk?
Senast redigerad av AGCF, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Vad vi vill ha vid en Supercharger?

Inlägg av AGCF »

Biltvättsservice borde finnas. Handtvätt alltså och under tiden den laddar. Men det har Tesla redan aviserat i USA om jag inte missminner mig. Massage är en annan idé som är lite mer galen.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5972
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Vad vi vill ha vid en Supercharger?

Inlägg av Remuz »

Om barnen får bestämma så McD och lekplats med rutschkana och tak. För mig duger wi-fi, vilket finns på alla mcd.

Barnen behöver spriiiiiiiiiiiinga varje timme just nu så gärna tätare mellan SuC än vad vi har i Sverige just nu.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5516
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Gustafsson »

Nåt litet krypin där man kan jobba med sin PC. Alltid lite mail som kan hanteras å sånt. Givetvis fräsch toa och ätmöjligheter. I USA hade de på ett ställe jag passerat en SuC vid ett större köpcenter, det finns ju nästan alltid nåt man behöver köpa ju :-). Dessutom fanns det rätt mycket olika restauranger att välja på. Toftaholm är ju fint som jämförelse, men för en full bil kostar ätandet bara allt för mycket för att det ska vara kul.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av AGCF »

De skulle kunna bygga en tyst lunge precis vid laddarna som man uppnar med appen. Prenumeration krävs :)
Bild
Inget för resan med barnen dock men för alla tjänstebilar som kommer att säljas när model 3 kommer. Redan nu är det mycket företagsbilar men inte alls samma volym som det kommer att bli..
Senast redigerad av AGCF, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av mati »

God mat och ett inte alltför sunkigt ställe att sitta på. Att sitta i en halvtimme på en SuC som t.ex. Falkenberg bland en massa skräp, dålig musik som dånar från högtalarna borta hos Max och halväcklig mat är ingen höjdare.
Ett trevligt café som Braaker Mühle i Tyskland är fint, fast omgivningen ska ju också vara trevlig, som Toftaholm t.ex. (priserna där är dock inget jag vill se nånstans).
Mora är också bra på sitt sätt för att det är väldigt nära till centrum.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av bat »

Vi åker bara på långresor några gånger om året och då har vi hittills planerat lite extra för maten vid laddstoppen. Bra matiga sallader (enklaste sättet är de salladsbuffe som finns i matbutikerna nuförtiden) eller som vi gjort vid t.ex. Toftaholm är att ha med en rese-grill och köra en enklare grill nere vid sjön. B
Kräver mer förberedelser och lite väderberoende för trevlighetsgrad men jag flippar på McD & Co, mer prisvärt och ungarna är nöjda om de får vara med och tända grill etc.

Skulle jag varit ute på tjänsteresor hela veckorna skulle jag säkert sett annorlunda på det.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av AGCF »

Fräscha toaletter håller jag helt med om!

SuC är överlägset konkurrenterna i dagsläget men jag tycker det är dags nu att Tesla börjar produktutveckla siterna lite. När BMW, VAG och MB börjar få fungerande nät ska Tesla ta nästa steg. SuC är för långresor och servicen där ska optimeras för långresor och för stoppen som är 20-60 min. Trevlig vacker omgivning, åtminstonde synfältet runt laddarna. Som en offentlig liten park i miniatyr med en lekplats. En låst lunge med panorama ut över parken. I lougen en tyst miljö med fåtöljer och arbetsplatser. Kaffemaskin, skrivare, wifi. Det skulle kunna vara samma på alla ställen.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Bjelke »

En SuC vid Solliden slottspark vore ju najs fast inget bra matutbud där förstås :D
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9339
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av bylund »

bat skrev:
Vi åker bara på långresor några gånger om året och då har vi hittills planerat lite extra för maten vid laddstoppen. Bra matiga sallader (enklaste sättet är de salladsbuffe som finns i matbutikerna nuförtiden) eller som vi gjort vid t.ex. Toftaholm är att ha med en rese-grill och köra en enklare grill nere vid sjön. B
Kräver mer förberedelser och lite väderberoende för trevlighetsgrad men jag flippar på McD & Co, mer prisvärt och ungarna är nöjda om de får vara med och tända grill etc.

Skulle jag varit ute på tjänsteresor hela veckorna skulle jag säkert sett annorlunda på det.
Ja, så gjorde vi också en del. Picknick i gräset vid Toftaholm, och rätt ofta äta lite från ett smörgåsbord uppdukat på bakre hatthyllan...

Jag trivs bäst vid en superladdare som ligger vackert till, med tillgång till toaletter och kaffe. Bensinstationer ger tillgång till de två senare, men ligger ofta riktigt tråkigt till. Ett helt vanligt snabbköp i närheten kommer man rätt långt på när man är ute och reser. Bra att passa på att fylla på förråd för småätande o s v.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Mickep »

Så man kan sammanfatta det med gratis fräscht, ätmöjligheter (med variation) (har inte ätit MAX hamburgare nyligt men de säger själva att de är godast)
Det låter som ett handelsområde.
Då kommer jag att tänka på ;IKEA! (visserligen har de bara öppet vissa tider, men är man dum nog att köra nattetid så får man stå sitt kast) Eller andra handelsområden som är en bit från stadskärnan. flopsidan kan vara att har man en SuC vid ett populärt attraktiv ställe så kommer det bli upptaget också. (Först måste givetvis Sveriges yta täckas så norra delen kan utforskas men det behöver inte betyda att SuC skall ställas i skogen långt från civilisationen, det finns bra ställen i norradelen som kan vara värt ett besök)
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Feddan »

Vatten, hink och vindruteskrapa!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av PoloPrinsen »

En tillsynsman, eller snarast en familj eller kanske 2-3 familjer som I princip alltid är där då de dessutom bör/skall bo nästgårds.

Förutom att se till så att hela området är rent och fint rent trädgårdsmässigt så ingår även skräp/burk etc städning vid behov i området.

Är det tillräckligt många I familjen/erna så borde de även kunna ha ansvar för/driva tex en lite enkel men funktionell biltvättsavdelning där man iaf blir av med bilens vägdamm. Eller åtminstone kan göra rent vindrutan.

När bilen är färdigladdad så lyser såklart laddstolpen framöver I klart grönt ljus, då kan tillsýnsmannen väcka den slummrande chauffören som somnade I hängmattan/solstolen/britsen/loungsoffan.

En eller ett par friggebodar med våningssäng, fikastolar o fikabord för ett litet längre uppehåll eller om det är väldigt dåligt väder ute så fikar/äter man inne men inte I bilen.

Eventuellt kan en minilivs/kiosk/korvgubbe/restaurang drivas på plats.

Koll av mororolja/vatten/spolarvätska är nästan förbi med elbilar.., kvar av detta är kanske att man kan få spolarvätska påfyllt samt däckstryck kontrollerat/justerat.

Tillsynsmannafamiljen är såklart en familj från Rumänien eller motsvarande som förutom att de valt att komma till vårt land även har valt att via detta sätt arbeta in sig I ett medborgarskap. Deras barn kommer ju att utanför skoltid ha kunna lekt med tusentals passerande barn så språket borde inte vara problem. "Skötsamhetsproblem" lär märkas fort och då kan man förmodligen få någon annan som är mer intresserad att ta över ansvaret istället.

Tiggeristuket undviks med att det SKALL gå att swicha in pengar till Tillsynsman. Om inte annat för påkostade saker som biltvättoch matRent tiggeri ala det vanliga utseendet I alla affärer är bannlyst, utan man sköter det antingen via en kassa (kiosk etc), ett pengafat (tänk tysk toalettdricks), sparbössa och/eller swich.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av danni »

Mickep skrev:
Så man kan sammanfatta det med gratis fräscht, ätmöjligheter (med variation) (har inte ätit MAX hamburgare nyligt men de säger själva att de är godast)
Det låter som ett handelsområde.
Då kommer jag att tänka på ;IKEA! (visserligen har de bara öppet vissa tider, men är man dum nog att köra nattetid så får man stå sitt kast) Eller andra handelsområden som är en bit från stadskärnan. flopsidan kan vara att har man en SuC vid ett populärt attraktiv ställe så kommer det bli upptaget också. (Först måste givetvis Sveriges yta täckas så norra delen kan utforskas men det behöver inte betyda att SuC skall ställas i skogen långt från civilisationen, det finns bra ställen i norradelen som kan vara värt ett besök)
Max har de bästa burgarna av snabbmatskedjorna. Och de bästa pommesen. Deras nya vegetariska alternativ är faktiskt riktigt trevliga när man vill ha nåt lite fräschare också.

Men det där med Ikea har jag ju faktiskt nämnt förut. Ikea har ju allt. Prisvärd (om än fruktansvärt ospännande) mat i restaurangen, men det slår fan Diners till en tredjedel av priset. Och framförallt: gratis barnpassning i upp till en timme med massa skoj lek för de små sketongarna! Det blir ju inte bättre än så.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Herr X »

mati skrev:
...borta hos Max och halväcklig mat är ingen höjdare.
Jag kan rekommendera Low-Carb-burgaren hos Max med halloumi som tillval. Den är inte så dum!
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Herr X »

PoloPrinsen skrev:
När bilen är färdigladdad så lyser såklart laddstolpen framöver I klart grönt ljus, då kan tillsýnsmannen väcka den slummrande chauffören som somnade I hängmattan/solstolen/britsen/loungsoffan.
Istället för att behöva anställa en rumän vid varje superladdare som, när lampan lyser grönt, ska väcka slumrande bilister, kan man tänka sig någon av följande två lösningar:
  • En fotocell kopplad till en servo som sitter på stolpen. När laddlampan lyser grönt, aktiveras servon som petar till en lång käpp som går i ett plaströr till strax över platsen där föraren slumrar. Käppen trycker på en metalltyngd som faller ner och drar med sig armen till en skyltdocka som ser precis ut som en rumän. Skyldockearmens pekfinger träffar mjukt den laddande Teslaförarens axel, och en diskret fjädring dold i skyltdockans finger, gör att den slumrande Teslaägaren upplever en lätt knackning mot armen - precis som det skulle kännas om det var en riktig rumän som knackade på axeln.
  • En alternativ lösning, dock mindre mekanisk, är att den laddande Teslaägarens mobiltelefon larmar när bilen är fulladdad.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av pegs »

Flera matställen att välja på. Är så sjukt trött på snabbmat och inte minst Max hamburgare.
Ja, dom är ok, men efter några 10-tal laddpauser där är man rätt less på dom.

(Är det något som skulle kunna få mig att gå upp till 100kwh eller högre, så vore det möjligheten att skippa snabbladdning på resor upp till 50 mil...)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Jojo »

Jag hoppar alla snabbmatställen, mår redan illa när jag tänker på dessa. Toftaholm är det enda ställe jag hittills har upplevt som håller adekvat nivå. Det är lugnt, rent och fin omgivning. Vill man äta i restaurangen så är även maten mycket god. Vet ej varför folk skyller på priserna. Kvalité kostar och har man en bil i Tesla-prisklassen borde man även ha råd för vettiga matvaror. Jag dricker hellre ur ett riktigt glas eller en riktig kopp istället för plast eller papp, som bara skräpar ner planeten. Vill man inte betala, får man ta med sig sina mackor hemifrån.
Braaker Mühle är helt okay, men omgivningen är urtråkigt, tyvärr. Inget område precis där man vill promenera för att kunna sträcka benen efter resan.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Inlägg: 2350
Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
Ort: Söderköping
Kontakt:

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av AGCF »

Jojo skrev:
Jag hoppar alla snabbmatställen, mår redan illa när jag tänker på dessa. Toftaholm är det enda ställe jag hittills har upplevt som håller adekvat nivå. Det är lugnt, rent och fin omgivning. Vill man äta i restaurangen så är även maten mycket god. Vet ej varför folk skyller på priserna. Kvalité kostar och har man en bil i Tesla-prisklassen borde man även ha råd för vettiga matvaror. Jag dricker hellre ur ett riktigt glas eller en riktig kopp istället för plast eller papp, som bara skräpar ner planeten. Vill man inte betala, får man ta med sig sina mackor hemifrån.
Braaker Mühle är helt okay, men omgivningen är urtråkigt, tyvärr. Inget område precis där man vill promenera för att kunna sträcka benen efter resan.
Har inget emot Toftaholm mer än att det är inte optimalt för just SuC. Jag går heller inte in och äter middag med 2 småbarn när jag vet att alla inne i matsalen kostat på sig en exklusiv weekend för att kunna njuta.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
PoloPrinsen
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 jul 2015 09:11

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av PoloPrinsen »

Herr X skrev:
PoloPrinsen skrev:
När bilen är färdigladdad så lyser såklart laddstolpen framöver I klart grönt ljus, då kan tillsýnsmannen väcka den slummrande chauffören som somnade I hängmattan/solstolen/britsen/loungsoffan.
Istället för att behöva anställa en rumän vid varje superladdare som, när lampan lyser grönt, ska väcka slumrande bilister, kan man tänka sig någon av följande två lösningar:
  • En fotocell kopplad till en servo som sitter på stolpen. När laddlampan lyser grönt, aktiveras servon som petar till en lång käpp som går i ett plaströr till strax över platsen där föraren slumrar. Käppen trycker på en metalltyngd som faller ner och drar med sig armen till en skyltdocka som ser precis ut som en rumän. Skyldockearmens pekfinger träffar mjukt den laddande Teslaförarens axel, och en diskret fjädring dold i skyltdockans finger, gör att den slumrande Teslaägaren upplever en lätt knackning mot armen - precis som det skulle kännas om det var en riktig rumän som knackade på axeln.
  • En alternativ lösning, dock mindre mekanisk, är att den laddande Teslaägarens mobiltelefon larmar när bilen är fulladdad.
Underbara alternative du kommer med, kanske bättre än en i (mångas ögon möjligen) lite ovårdad person som skall väcka en. En främling dessutom.
Nåja annars så kanske det vore trevligast med en ung flickas/pojkes röst som frågar en nått i stil med "Herrn", är ni vaken? Jag har med mig lite nygjord blåbärspaj bakat på blåbären från skogen härintill". Typ. ;-)

Jag rekommenderar er övriga forumsmedlemmar att åka en tur på den Rumänska landsbygden.
Ju bonnigare ju trevligare folk (i regel) och i Transylvanien är det sagolikt vackert I själva nature.
Som bonus så slipper man många störande inslag, tex så är det roddbåtar på insjöarna och ej nån brummande jetski.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Java
elbilist
Inlägg: 161
Blev medlem: 14 jul 2016 19:43
Ort: Kristianstad

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Java »

AGCF skrev:
Jojo skrev:
Jag hoppar alla snabbmatställen, mår redan illa när jag tänker på dessa. Toftaholm är det enda ställe jag hittills har upplevt som håller adekvat nivå. Det är lugnt, rent och fin omgivning. Vill man äta i restaurangen så är även maten mycket god. Vet ej varför folk skyller på priserna. Kvalité kostar och har man en bil i Tesla-prisklassen borde man även ha råd för vettiga matvaror. Jag dricker hellre ur ett riktigt glas eller en riktig kopp istället för plast eller papp, som bara skräpar ner planeten. Vill man inte betala, får man ta med sig sina mackor hemifrån.
Braaker Mühle är helt okay, men omgivningen är urtråkigt, tyvärr. Inget område precis där man vill promenera för att kunna sträcka benen efter resan.
Har inget emot Toftaholm mer än att det är inte optimalt för just SuC. Jag går heller inte in och äter middag med 2 småbarn när jag vet att alla inne i matsalen kostat på sig en exklusiv weekend för att kunna njuta.
Där fick mina förutfattade meningar en smäll på näsan. Tänk att det fortfarande finns familjer som vill visa hänsyn. Tummen upp till Er alla som har känslan för detta. Barn är härliga krutpaket men när man själv har gubbat till sig och det är länge sedan små barn var i huset så kan dom små ibland var lite störande.... och... även vi gubbar och gummor kan vara jobbiga för barnfamiljerna.
Användarvisningsbild
Elfort
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 jun 2016 21:56

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av Elfort »

Herr X skrev:
PoloPrinsen skrev:
När bilen är färdigladdad så lyser såklart laddstolpen framöver I klart grönt ljus, då kan tillsýnsmannen väcka den slummrande chauffören som somnade I hängmattan/solstolen/britsen/loungsoffan.
Istället för att behöva anställa en rumän vid varje superladdare som, när lampan lyser grönt, ska väcka slumrande bilister, kan man tänka sig någon av följande två lösningar:
  • En fotocell kopplad till en servo som sitter på stolpen. När laddlampan lyser grönt, aktiveras servon som petar till en lång käpp som går i ett plaströr till strax över platsen där föraren slumrar. Käppen trycker på en metalltyngd som faller ner och drar med sig armen till en skyltdocka som ser precis ut som en rumän. Skyldockearmens pekfinger träffar mjukt den laddande Teslaförarens axel, och en diskret fjädring dold i skyltdockans finger, gör att den slumrande Teslaägaren upplever en lätt knackning mot armen - precis som det skulle kännas om det var en riktig rumän som knackade på axeln.
  • En alternativ lösning, dock mindre mekanisk, är att den laddande Teslaägarens mobiltelefon larmar när bilen är fulladdad.
Så jäkla kul! Skrattar så att tårarna sprutar här!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
joel80
elbilist
Inlägg: 3071
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av joel80 »

Hm.. Är det nån som provat att beställa "hemkörning" till nån Supercharger.BildRinga 45min innan man är framme till pizzeria i närheten och ta utkörning till den SuC man ska till?BildKanske inte mycket bättre än burgarna... Men lite variation i allafall. ;)
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av mati »

Herr X skrev:
mati skrev:
...borta hos Max och halväcklig mat är ingen höjdare.
Jag kan rekommendera Low-Carb-burgaren hos Max med halloumi som tillval. Den är inte så dum!
Sist jag var i Falkenberg körde jag förbi Laxbutiken innan och köpte med mig mat. Inte direkt jättebilligt men ack så mycket godare. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Vad vill vi ha vid en Supercharger?

Inlägg av bat »

Mickep skrev:
Så man kan sammanfatta det med gratis fräscht, ätmöjligheter (med variation) (har inte ätit MAX hamburgare nyligt men de säger själva att de är godast)
Det låter som ett handelsområde.
T.ex. Löddeköpinge uppfyller ju delar av dygnet detta genom gångavstånd till CenterSyd och deras restauranger http://www.centersyd.se/restauranger/ samt ICA Maxi. Blir betydligt bättre än Falkenberg-liknande ställen. Kompletterar man med någon form av lounge där man kan sitta ned, äta medhavd mat och toaletter så hade det varit fulländat för de flesta målgrupper tror jag.
Skriv svar