Superchargerutbyggnaden tappar fart

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
I Am Titanium
Teslaägare
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 jan 2016 16:43
Ort: Sundsvall

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av I Am Titanium »

Laddade på SC i Affi både på väg ner till Italien och på väg tillbaka, Dom bogserade bort en skåpbil som stod vid en laddare, så skulle det vara i Sverige också.
Jag åker förbi här nu i början på juli skall längst ner till Palmi, Italien nära Sicilien skall bli kul.
Använd min referallänk och få gratis laddning i 6 månader på Tesla Supercharger! Referral Link http://---
TMS 70D 2016
TMS 75D 2019
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare
Inlägg: 999
Blev medlem: 05 nov 2015 21:54
Ort: Frufällan

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Foluke »

Foluke skrev:
Yrsir skrev:
Tack! Jag var inte medlem där tidigare, men det var snabbt åtgärdat... Såg faktiskt byggplatsen men förstod då inte att det var Tesla som byggde. Den blir kanon med fin vy över Bohus fästning!
Jag stannade till vid Kungälv idag. Två elektriker höll på med stor transformator(?) och en grävmaskin fixade underlag att köra på. En massa gula rör stack upp på rad ur marken.. Ansvarig elektriker hade inte behörighet att ge några tidsplanering men min gissning på midsommar tycke han inte "var fel ute". 10-20 stolpar "gissade" han. Det vill nog till viss effektivitet om det skall kunna laddas vid midsommar (i år)!
Enligt ansvarig (5?) tekniker på plats igår lägger de asfalt i Kungälv idag, tisdag. Det blir nog laddpremiär till midsommar! :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Bod »

Vore toppen. Ska ta färjan från Gbg till Kiel på midsommarafton. Vore toppen att ha fulladdat när man kör ombord.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare
Inlägg: 474
Blev medlem: 10 sep 2015 12:33
Ort: Brämhult

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Haglund »

Pratade med två gubbar som grävde där i torsdags och de sa att den öppnar denna veckan.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare
Inlägg: 267
Blev medlem: 12 aug 2017 23:59
Ort: North of the Wall...

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Satellite65 »

Hej !
Är det någon här som har en kontaktväg in till någon som jobbar med SuC utbyggnaden hos Tesla?
Jag skulle verkligen vilja ha besked om Töre då inget verkar vara påbörjat och sommaren är Kort häruppe.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av chaffis75 »

Satellite65 skrev:
Hej !
Är det någon här som har en kontaktväg in till någon som jobbar med SuC utbyggnaden hos Tesla?
Jag skulle verkligen vilja ha besked om Töre då inget verkar vara påbörjat och sommaren är Kort häruppe.
Ja den där hoppas jag också mycket på så man kan komma till sälen med en M3 med standard batteri men min gissning är att Tesla försöker få tillstånd/hittar någon att samarbeta med och så snart detta är klart så kör man... Vi har ju läst om SUC stationer där bläcket på bygglovet knappt torkat innan den börjat bygga.
Ja de jag försöker säga är att troligen vet inte tesla mycket mer, de vet bara att de vill göra de ASAP....
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av ellerstrom »

chaffis75 skrev:
Satellite65 skrev:
Hej !
Är det någon här som har en kontaktväg in till någon som jobbar med SuC utbyggnaden hos Tesla?
Jag skulle verkligen vilja ha besked om Töre då inget verkar vara påbörjat och sommaren är Kort häruppe.
Ja den där hoppas jag också mycket på så man kan komma till sälen med en M3 med standard batteri men min gissning är att Tesla försöker få tillstånd/hittar någon att samarbeta med och så snart detta är klart så kör man... Vi har ju läst om SUC stationer där bläcket på bygglovet knappt torkat innan den börjat bygga.
Ja de jag försöker säga är att troligen vet inte tesla mycket mer, de vet bara att de vill göra de ASAP....
chaffis75, du tänker nog på Torsby. Töre ligger strax norr om Luleå/Kalix.

Och ja, Torsby hade underlättat för resor till Sälen för oss som kommer söderifrån. Dock fungerar det ganska bra idag ändå Karlstad-Sälen var lite tight för min gamla Model S 75D men det gick (och även om M3 kommer få ett mindre batteri så har den lägre förbrukning så det kanske går på ett ut jämfört med en S 75D). Dessutom så kan man köra via Norge, där laddarna står tätare.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
JonasH
Teslaägare
Inlägg: 825
Blev medlem: 18 maj 2015 21:22
Ort: Älvsjö

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av JonasH »

I Am Titanium skrev:
Laddade på SC i Affi både på väg ner till Italien och på väg tillbaka, Dom bogserade bort en skåpbil som stod vid en laddare, så skulle det vara i Sverige också.
Jag åker förbi här nu i början på juli skall längst ner till Palmi, Italien nära Sicilien skall bli kul.
Var i Affi i förra veckan, och där håller de på och dubblar antalet stall till 16.
TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4835
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av chaffis75 »

ellerstrom skrev:
chaffis75 skrev:
Satellite65 skrev:
Hej !
Är det någon här som har en kontaktväg in till någon som jobbar med SuC utbyggnaden hos Tesla?
Jag skulle verkligen vilja ha besked om Töre då inget verkar vara påbörjat och sommaren är Kort häruppe.
Ja den där hoppas jag också mycket på så man kan komma till sälen med en M3 med standard batteri men min gissning är att Tesla försöker få tillstånd/hittar någon att samarbeta med och så snart detta är klart så kör man... Vi har ju läst om SUC stationer där bläcket på bygglovet knappt torkat innan den börjat bygga.
Ja de jag försöker säga är att troligen vet inte tesla mycket mer, de vet bara att de vill göra de ASAP....
chaffis75, du tänker nog på Torsby. Töre ligger strax norr om Luleå/Kalix.

Och ja, Torsby hade underlättat för resor till Sälen för oss som kommer söderifrån. Dock fungerar det ganska bra idag ändå Karlstad-Sälen var lite tight för min gamla Model S 75D men det gick (och även om M3 kommer få ett mindre batteri så har den lägre förbrukning så det kanske går på ett ut jämfört med en S 75D). Dessutom så kan man köra via Norge, där laddarna står tätare.
haha... ja helt rätt... de är inte första gången jag tar fel på dessa två orter/placeringar... tack..
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av ellerstrom »

chaffis75 skrev:
haha... ja helt rätt... de är inte första gången jag tar fel på dessa två orter/placeringar... tack..
ja, det gör jag också. Tvingas ofta tänka efter både en och två ggr innan jag kommer på vilken som är vilken :lol:
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av danni »

Bod skrev:
Vore toppen. Ska ta färjan från Gbg till Kiel på midsommarafton. Vore toppen att ha fulladdat när man kör ombord.
Kommer du från Stockholmshållet är det en rätt rejäl omväg bara för att toppa upp batteriet, skulle jag säga. Jag hade valt att toppa extra i Ulricehamn istället.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Bod »

Kommer nordost ifrån. Hälsar på kamrater i Götene. Kommer att ladda i Jung, men Kungälv hade varit bättre. Då hade jag nått Bremen efter Kiel utan problem.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av danni »

Aaah, jag förstår. Ja, då går det ju att välja att köra över Trollhättan eller Sollebrunn och så kan du komma åt superchargern i Kungälv utan större omväg. Det är inte helt omöjligt att du kommer kunna ladda där, de asfalterade visst igår och många verkar förvänta sig att det ska öppna före midsommar. Det hade ju varit rimligt att sikta på det, i och med den ökade helgtrafiken.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Bod »

Håller tummarna! :)

Har också hört att det ringa bekvämligehter i jung så det blir att hålla två tummar. Vet någon om man kan se i navigatorn om det finns några laddstolpar lediga?
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av danni »

Jung har ett riktigt sunkigt mathak och en mack.

Ja, du kan trycka på vilken SuC som helst på kartan så ska du se hur många platser som är lediga. Men den datan släpar ofta efter en hel del.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av vigge50 »

Kungälv är nu igång enligt supercharge.info
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av danni »

Ser även rapporter på Facebook om att den är igång, men ännu inte syns på kartan. Navigera till Vikingagrillen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
McAber
Teslaägare
Inlägg: 47
Blev medlem: 05 maj 2014 10:31
Ort: Göteborg

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av McAber »

Laddade på Kungälv idagrunt kl 15:00. Enligt bossen på Vikingagrillen var jag nummer 3 att ladda. Verkade vara 16 laddpunkter öppna och ytterligare 4 under konstruktion. Sveirges största?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av danni »

McAber skrev:
Laddade på Kungälv idagrunt kl 15:00. Enligt bossen på Vikingagrillen var jag nummer 3 att ladda. Verkade vara 16 laddpunkter öppna och ytterligare 4 under konstruktion. Sveirges största?
Enligt Tesla själva har de planerat totalt 40 stolpar där...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Bod »

Nu byggs en. i Grums enligt Teslarati och supercharge.info
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11829
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av HelectriC »

Namnet på den här tråden är helt hilarious när det egentligen är ett bevis på tvärtom :lol:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Svenssons »

HelectriC skrev:
Namnet på den här tråden är helt hilarious när det egentligen är ett bevis på tvärtom :lol:
Vi bara älskar trådar som är off-topic, därav namnet! :)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Bjelke »

Varför ändra på ett vinnande koncept? :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av vigge50 »

Det finns tre SuperCharger som Tesla nu skriver ”Fall 2018” på sin hemsida, två av dess är under uppbyggnad med info i denna tråden. Någon som snart kan börja leta efter tecken i Markaryd? Självklart så ska man ta Teslas tidsramar med skottkärra salt när det kommer till SuperCharger men tydligaste tecknet jag kan se.
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Inlägg: 6504
Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
Ort: Sigtuna

Re: Superchargerutbyggnaden tappar fart

Inlägg av Tars »

vigge50 skrev:
Det finns tre SuperCharger som Tesla nu skriver ”Fall 2018” på sin hemsida, två av dess är under uppbyggnad med info i denna tråden. Någon som snart kan börja leta efter tecken i Markaryd? Självklart så ska man ta Teslas tidsramar med skottkärra salt när det kommer till SuperCharger men tydligaste tecknet jag kan se.
Vilken torsdag som helst. Bild
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla.... :cry:

http://---

https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Skriv svar