Tesla's planer för 2017 "avslöjade"

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Re: Tesla's planer för 2017 "avslöjade"

Inläggav Teslaägare Pontus » 28 feb 2017 06:45

Svenssons skrev:
bylund skrev:Färja till Iran? Fast då är det nog lättare att köra via Turkiet - Iran i alla fall. Svensk försäkring gäller hela vägen till pakistanska gränsen om man tar den senare vägen.

Det är denna väg jag funderar på till Thailand... Skulle dock vilja att att kineserna fixar tåg från södra Pakistan till Kina så man slipper köra i norra Pakistan samt västra Kina.

Sverige - Danmark - Tyskland - Österrike - Slovenien - Kroatien - Bosnien - Serbien - Bulgarien - Turkiet - Iran - Pakistan - Kina - Laos - Thailand

Det får nog bli enkel väg på den resan...

Bild
http://www.mappk.com/pak-china-economic ... route-map/

Vad säger tullen om att köra in i Thailand och stanna?
Model S 85D Mattblåmetallik med svart inredning.
Provturer ordnas med glädje och den givna Referral: http://ts.la/pontus4068 (9.000 kr i rabatt) ocg fri Super Charging.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 28 feb 2017 09:49

Pontus skrev:
Vad säger tullen om att köra in i Thailand och stanna?

Vill jag köra bilen i Thailand lär jag behöva betala till för den och registrera den så att skatt kan betalas varje år. För tillfälligt besök är det inget problem. Det är vanligt att bilar från Laos och Kina kör över bron i Nong Khai. På vår Tesco Lotus är oftast fullt på parkeringen med bilar från Laos.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare bylund » 28 feb 2017 11:17

Ofta behöver man en carnet de passage när man bilar utanför Europa. Det är en bankgaranti att de får betalt tull och avgifter om man inte för ut bilen ur landet. Vissa länder kräver en bankgaranti på mer än bilens värde för att tillåta tillfällig import.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | Referrallänk: http://ts.la/olga1734
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 28 feb 2017 14:16

bylund skrev:Ofta behöver man en carnet de passage när man bilar utanför Europa. Det är en bankgaranti att de får betalt tull och avgifter om man inte för ut bilen ur landet. Vissa länder kräver en bankgaranti på mer än bilens värde för att tillåta tillfällig import.

Detta lär behövas för Iran och Pakistan men kanske kan man komma undan med transitavgift i alla fall för Iran. För Thailand kan det bli att jag betalar tull och importskatt.
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Feddan » 20 mar 2017 14:25

Feddan skrev:
Anders77 skrev:Någon som har koll på när någon av de nya i Sverige skall börja byggas?

Ja det är jag också väldigt nyfiken på att få veta mer om!

Ingen i Ulricehamnstrakten som sett eller hört något om något Supercharger-bygge?
Få obegränsad gratis Supercharger-laddning till din Tesla om du beställer den via min värvningslänk: http://ts.la/carl6058

Om du har frågor inför din beställning så får du gärna skicka ett PM till mig. Om du bor på västkusten så kommer jag gärna förbi.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inläggav AndersB_Hson » 21 mar 2017 15:33

Feddan skrev:
Feddan skrev:
Anders77 skrev:Någon som har koll på när någon av de nya i Sverige skall börja byggas?

Ja det är jag också väldigt nyfiken på att få veta mer om!

Ingen i Ulricehamnstrakten som sett eller hört något om något Supercharger-bygge?

Som boende i Ulricehamn, tyvärr. Åtminstone inga bygglov sökta, inga rykten heller...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Reserverat en Tesla 3 i Mölndal 31/3 med köplats 5. Kör tyvärr fuldiesel tillsvidare.
AndersB_Hson

Inläggav Teslaägare bat » 21 mar 2017 18:07

Inte så mycket händelser på https://supercharge.info/ heller. Går hoppas på västra Danmark. Finns lite Clever/eon alternativ men en superladdare hade varit bättre.
http://ts.la/gustav6151 för 9000kr rabatt på Tesla köp.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

Inläggav Vasp » 12 apr 2017 22:33

När börjar de bygga i Sverige? Känns som om de måste börja snart om de ska hinna med allt. Skulle vara kul om de iår faktiskt byggde allt som är planerat.
Vasp

Inläggav Teslaägare Svenssons » 13 apr 2017 07:41

Vasp skrev:När börjar de bygga i Sverige? Känns som om de måste börja snart om de ska hinna med allt. Skulle vara kul om de iår faktiskt byggde allt som är planerat.

Förra året öppnades första nya SuC i mitten av juli, tidigast en SuC öppnat på året var i juni 2015. Vill de har de inga som helst problem att bygga mångdubbelt fler SuC än vad som är planerade även ifall de inte börjar bygga förrän om många månader. Det är inte Tesla som bygger SuC-stationerna utan lokala entreprenörer. Tesla levererar laddarna men finns dessa så kan byggtakten vara mycket hög.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav LarsL » 13 apr 2017 08:05

Svenssons skrev:
Vasp skrev:När börjar de bygga i Sverige? Känns som om de måste börja snart om de ska hinna med allt. Skulle vara kul om de iår faktiskt byggde allt som är planerat.

Förra året öppnades första nya SuC i mitten av juli, tidigast en SuC öppnat på året var i juni 2015. Vill de har de inga som helst problem att bygga mångdubbelt fler SuC än vad som är planerade även ifall de inte börjar bygga förrän om många månader. Det är inte Tesla som bygger SuC-stationerna utan lokala entreprenörer. Tesla levererar laddarna men finns dessa så kan byggtakten vara mycket hög.

Vet inte men tror inte heller att materialet är begränsningen. De använder ju samma laddare till SC som i bilarna så de borde kunna spotta ur sig ett gäng ganska snabbt.
Så antingen är det kostnaden för installation, alltså markarbete och eldragning, som är begränsningen. Det borde handla om någon miljon eller så per site (enligt någon skum webbsida ;) ). Eller så handlar det om markägarfrågor och bygglov vilket också kan dra ut på tiden om det strular till sig.
Nissan Leaf 30kWh Tekna
Och en: "Mer information om din Model 3 kommer snart"
Användarvisningsbild
LarsL

FöregåendeNästa

Återgå till Superchargers