Dagens pinsamhet

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Dagens pinsamhet

Inlägg av bullen »

Möttes på Suc Toep av ett helt gäng norskar som stod i ring runt en svensk tjej o kille som desperat försökte få ur laddkontakten ur en Model X. Hjälpsam som man är ville man ju hjälpa till med tips o glada tillrop. Efter att ha tipsat om diverse tänkbara lösningar föreslog jag att dom skulle ringa Tesla service. Då gick det upp för mig att tjejen o killen kom från Tesla SC Mölndal o hade kört upp för o hjälpa till. Killarna hade stått i 4 timmar....
Ridå!!
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av bullen »

O felet då? Hela kontakten hade smält sönder pga värmeutveckling.
vigge50
Inlägg: 7461
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av vigge50 »

Oj, det låter verkligen inte bra. Vad är det som kan ha gjort att det gått så fel?
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av bullen »

Dålig kontakt utgår jag från. Men vad det i sin tur berodde på vet jag inte. Men bilen fick stå kvar så troligen nåt fel på bilens kontakt.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av lator »

bullen skrev:
Möttes på Suc Toep av ett helt gäng norskar som stod i ring runt en svensk tjej o kille som desperat försökte få ur laddkontakten ur en Model X. Hjälpsam som man är ville man ju hjälpa till med tips o glada tillrop. Efter att ha tipsat om diverse tänkbara lösningar föreslog jag att dom skulle ringa Tesla service. Då gick det upp för mig att tjejen o killen kom från Tesla SC Mölndal o hade kört upp för o hjälpa till. Killarna hade stått i 4 timmar....
Ridå!!Bild
Var ligger SuC Toep?
Lösningen heter väl Bultsax... :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av lator »

Ähh, du menar säker Torp... :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av bullen »

Strax norr om Ueevalla . Ett av tipsen var o köpa en yxa eller kofot på Biltema precis bredvid
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av lator »

Ok! Toep, strax norr om Ueevalla... ;-)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Dagens pinsamhet

Inlägg av HelectriC »

bullen skrev:
Dålig kontakt utgår jag från. Men vad det i sin tur berodde på vet jag inte. Men bilen fick stå kvar så troligen nåt fel på bilens kontakt.
De gånger jag inte satt i kontakten ordentligt har bilen vägrat ladda och informerat om att kontakten inte sitter ordentligt i.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar