Alla stolpar i Uddevalla (Torp) öppna sen igår. Totalt tolv st. nu. Cyklade förbi vid halv tolv-tiden idag på min tiomilsrunda, fullt och sju bilar i kö... Dessutom två som stod på vanliga parkeringsplatser och var troligtvis färdigladdade. Norsk invasion delux!
De byggs ut i Kroatien, tre stycken under uppbyggnad i Otočac, Zagreb och Vrgorac samtidigt som Tesla har fått bygglov för en i Slavonski Brod vilket för Belgrad inom räckvidd.
På Tesla eventet igår så beröttade man att kapaciteten skylle öka med mer än 100% på E6. Falkenberg håller de på att utöka och de skulle snart börja bygga en ny någonstans...
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
De byggs ut i Kroatien, tre stycken under uppbyggnad i Otočac, Zagreb och Vrgorac samtidigt som Tesla har fått bygglov för en i Slavonski Brod vilket för Belgrad inom räckvidd.
Det är grymt bra, men trist att Ungern är nästan helt bortglömt samt att utbyggnaden i Tjeckien går segt.
De byggs ut i Kroatien, tre stycken under uppbyggnad i Otočac, Zagreb och Vrgorac samtidigt som Tesla har fått bygglov för en i Slavonski Brod vilket för Belgrad inom räckvidd.
Det är grymt bra, men trist att Ungern är nästan helt bortglömt samt att utbyggnaden i Tjeckien går segt.
Blir överlycklig av dom här nyheterna ska till Split i augusti och var duktigt närvös för sista biten i min S60 men nu är det lugna gatan
Stannade på SuC söder om Milano igår och där höll man på och ökade kapaciteten med 50%. Verkar expanderas på många håll.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Helt sjukt på SC idag. Kö på Solli, Gol och Eidfjord. Bävar inför Model 3, man kommer få vänta lääääänge när det är storhelg, semestertider etc.
Men fick möjlighet att prata med en svensk som hänger här på forumet, vet dock inte forumnick, bara Per
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
...Cyklade förbi vid halv tolv-tiden idag på min tiomilsrunda...
+1
Stundande Vätternrunda och lite efter med träningen. Det får bli några rundor till de närmaste veckorna! Har förstått att du är lite mer hardcore än jag vad gäller cykling
Gick förbi Elite stadshotell i Eskilstuna, det satt 2 Tesla destinationsladdare på väggen där, har inte sett dom tidigare så dom måste ha dykt upp ganska nyligen. Är inte med på några kartor än. Dom kanske inte är igång än? Men om någon med Tesla är på väg dit så kanske det kan vara bra att veta.
Blir jäkla intressant att se hur det blir med kö vid superchargers när model 3 börjar komma ut i lite större mängd. Det är ju lite kö redan idag med många stationer runt helger och andra trafiktoppar. Förhoppningsvis så håller supercharger utbyggnaden ett bra tempo så att det inte blir några större problem.
Blir jäkla intressant att se hur det blir med kö vid superchargers när model 3 börjar komma ut i lite större mängd. Det är ju lite kö redan idag med många stationer runt helger och andra trafiktoppar. Förhoppningsvis så håller supercharger utbyggnaden ett bra tempo så att det inte blir några större problem.
Frågan är eftersom dom inte har fri SUC kommer dom hitta andra vägar? Andra laddare nya stopp svårt och veta i förväg
Kommer nog bli en hel del SuC på M3 men inte lika mycket per bil som MS/MX Dels pga kostnaden dels att M3 ägare kör mindre långkörning. Kanske 3-4 M3 belastar SuC som en MS/MX
Mina högst personliga gissningar dock!
Om man ser på det här jämförelsedokumentet mellan S och 3 så står det faktiskt att S har fri SuC och 3 betalar för sig, inte att 3 har 400 kWh gratis. Undrar om det bara är en förenkling eller om det blir så att 3 inte får nåt SuC gratis?
Om man ser på det här jämförelsedokumentet mellan S och 3 så står det faktiskt att S har fri SuC och 3 betalar för sig, inte att 3 har 400 kWh gratis. Undrar om det bara är en förenkling eller om det blir så att 3 inte får nåt SuC gratis?
Den som lever får se men det är viktigt för dom att knuffa upp alla med pengar till model S så den måste på alla sätt va bättre
Gick förbi Elite stadshotell i Eskilstuna, det satt 2 Tesla destinationsladdare på väggen där, har inte sett dom tidigare så dom måste ha dykt upp ganska nyligen. Är inte med på några kartor än. Dom kanske inte är igång än? Men om någon med Tesla är på väg dit så kanske det kan vara bra att veta.
Bodde där i vintras men fick stå i Qpark smedjan och köra 230v 10 ampere. Toppen om hotellen erbjuder laddning tycker jag! Även om det inte alltid har jättestor praktisk betydelse känns det bättre att ladda när man ändå sover än att inte göra det.
Nu har SuperChargern vid Uppsala ändrats från uppbyggnad till endast att tillstånd finns, någon här som har information?
Efter att det diskuterats i tråden Fullerö så skickade jag e-post till dem och sa att det inte verkar som det är något bygge som påbörjats än. De bytte då på eget initiativ ner till "permit", men jag påstod inte att det skulle finnas något tillstånd heller.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Om man ser på det här jämförelsedokumentet mellan S och 3 så står det faktiskt att S har fri SuC och 3 betalar för sig, inte att 3 har 400 kWh gratis. Undrar om det bara är en förenkling eller om det blir så att 3 inte får nåt SuC gratis?
Den som lever får se men det är viktigt för dom att knuffa upp alla med pengar till model S så den måste på alla sätt va bättre
Ni har nog rätt båda två. Jag förmodar att det är en enorm inkomstskillnad för Tesla som företag om man får en styck modell S extra såld mot att annars få den såld som en modell 3. Kan ju kanske vara iaf 400000 i skillnad och SÅ mycket mer kan ju knappast S:en kosta i tillverkningskostnad. Samt såklart att en modell S kan säljas och betalas NU, en modell 3 kanske inte genererar företaget ett enda dugg innan år 2019!
Till råga på "eländet" så kan en penningstinn köpare lätt välja en annan bil om väntetiden känns för lång.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Om man ser på det här jämförelsedokumentet mellan S och 3 så står det faktiskt att S har fri SuC och 3 betalar för sig, inte att 3 har 400 kWh gratis. Undrar om det bara är en förenkling eller om det blir så att 3 inte får nåt SuC gratis?
Den som lever får se men det är viktigt för dom att knuffa upp alla med pengar till model S så den måste på alla sätt va bättre
Ni har nog rätt båda två. Jag förmodar att det är en enorm inkomstskillnad för Tesla som företag om man får en styck modell S extra såld mot att annars få den såld som en modell 3. Kan ju kanske vara iaf 400000 i skillnad och SÅ mycket mer kan ju knappast S:en kosta i tillverkningskostnad. Samt såklart att en modell S kan säljas och betalas NU, en modell 3 kanske inte genererar företaget ett enda dugg innan år 2019!
Till råga på "eländet" så kan en penningstinn köpare lätt välja en annan bil om väntetiden känns för lång.
///PP
Vad menar du att pappa ska köpa när familjen vill åka Tesla? Bristen på konkurenter gör att dom är kaxigare mot sin egen model3 för att få fler X och S köpare
Om man ser på det här jämförelsedokumentet mellan S och 3 så står det faktiskt att S har fri SuC och 3 betalar för sig, inte att 3 har 400 kWh gratis. Undrar om det bara är en förenkling eller om det blir så att 3 inte får nåt SuC gratis?
Den som lever får se men det är viktigt för dom att knuffa upp alla med pengar till model S så den måste på alla sätt va bättre
Ni har nog rätt båda två. Jag förmodar att det är en enorm inkomstskillnad för Tesla som företag om man får en styck modell S extra såld mot att annars få den såld som en modell 3. Kan ju kanske vara iaf 400000 i skillnad och SÅ mycket mer kan ju knappast S:en kosta i tillverkningskostnad. Samt såklart att en modell S kan säljas och betalas NU, en modell 3 kanske inte genererar företaget ett enda dugg innan år 2019!
Till råga på "eländet" så kan en penningstinn köpare lätt välja en annan bil om väntetiden känns för lång.
///PP
Vad menar du att pappa ska köpa när familjen vill åka Tesla? Bristen på konkurenter gör att dom är kaxigare mot sin egen model3 för att få fler X och S köpare
Om familjefar är tillräckligt ekonomiskt stabil så kan han ju köpa valfri annan bil av premiummodell och sen relativt tidigt byta igen. Om ma nu inte måste ha en tesla såklart. Pengar ger möjligheter som en knegare med underbetalt jobb inte bör drömma om ens. Typ.
Jag kan inte ekonomiskt sett köpa en modell s/x, det är för mycket pengar som det rör sig om. En modell 3 kan kanske köpas utan att ekonomin säger ifrån för min del.
Mvh PP
Senj i Kroatien har ett kanonläge i hamnen vid havet om man kör kustvägen men är 2,5 mils omväg för att ladda och sen uppför berget lika många mil som tar på batteriet, bara att hoppas att den blir klar till sommaren nästa resa.