Såg på nya kartan att man skall bygga en i Uppsala, men där man verkligen behöver en är mellan Sundsvall och Gävle. Uppsala känns verligen menngslöst.
Bra är dock att det kommer en i Sveg och Borås, behövs verkligen en mellan Ödeshög och Göteborg. Men jag tycker nog att det hade varit bättre att placera den i Ulrichehamn.
Töckfors är klockren, om man har kört den vägen på vinterns så vet man att från Karlsstad till Töckfors förbrukas det mycket el. Helt klart stort behöv av laddning där. Var själv tvungen att utnyttja Clever i vintras för att fixa att ta mig till Oslo.
Tycker den norr om Uppsala är smart. Då kan man skippa Upplands Väsby som allt för ofta är belägrad av Taxibilar. Behövs verkligen en mellan Sundsvall och Gävle? Är det svårt med 60 att klara den?
För resor som inte går enbart längs kusten (och det är många) så kanske en i Tönnebro eller Söderhamn skulle vara najs, men även i Hudik antar jag
Stor del av trafiken viker ju av inåt landet på dom platserna lixom...
(knappast för mig men för alla er andra såklart)
Det är uppenbart att de flesta går till sina egna behov när de säger om en plats behovs eller inte.
men finns det några trafikmönster (det borde finnas räknat på antal fordon som passeras på de flesta vägar)-> trafikverket borde ha stenkoll på dessa, för vi har räknare uppsatta lite varstans.
men frågan är om man enbart skall gå efter det (då norrlands inland har svårt att få en enda då) för yttäckningen (där det är jämt avstånd mellan prickarna) är likväl så viktig. men det är nog en prioriteringsfråga.
Jag är bara glad att det blir fler ställen även om jag själv nog aldrig kommer besöka de flesta.
..
Spännande att både Falkenberg och Uddevalla ska få Supercharger, igen!
SuC-utbyggnad 2017-04-25.png
Borås är det väl några som väntat på? Vad säger du @Danni?
Kanske dom ska byggas ut?
Tänkte också att det kunde vara så.
För Uddevalla kan det väl vara aktuellt vad jag förstår.
Nu är det ett tag sedan jag var vid Falkenberg, men de gånger jag varit där (olika tider på dygnet) har det varit max tre andra bilar till som laddat.
Planeras det dessutom en i Halmstad så lär "trycket" på Falkenberg minska.
De verkar centrera de nya över kommuncentrum så jag antar att Borås laddaren inte hamnar inne i Borås.
Fullerös nål skulle i så fall hamna inne i Uppsala. Men jag tror som sagt ändå inte man ska titta alltför noga på var nålarna är placerade just nu. De ger ungefärliga planer.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bygger man ut Uddevalla och lägger till Halmstad så lär vi snart ha en kö av norrmän i Löddeköpinge
Ja framtiden får väl visa hur de går... De måste ju börja någonstans....
Om en plats har ett namn från större ort, som t.ex. Uddevalla, och kartnålen är mitt i smeten på ungefär samma plats som om du söker på ortnamnet på Google Maps, så antar jag att det betyder "nånstans i Uddevalla". Om namnet är en mycket mindre ort och kartnålen ligger lite bredvid orten, som med Fullerö, så antar jag att det är en mer exakt indikation på var laddstationen faktiskt kommer byggas.
Om en plats har ett namn från större ort, som t.ex. Uddevalla, och kartnålen är mitt i smeten på ungefär samma plats som om du söker på ortnamnet på Google Maps, så antar jag att det betyder "nånstans i Uddevalla". Om namnet är en mycket mindre ort och kartnålen ligger lite bredvid orten, som med Fullerö, så antar jag att det är en mer exakt indikation på var laddstationen faktiskt kommer byggas.
Ja det är så jag tolkar det också. Vilket betyder att de mer definierade nålarna ligger närmare i tiden, kanske.
Kan man förvänta sig att de iår bygger alla de planerade Superchargers i Sverige? Eller blir det som vanligt? Mycket snack men mindre verkstad.
De är nog skrivit i stjärnorna...
Skulle tro att de som tar mest tid är att få alla tillstånd klara och om platsen saknar tillräcklig el matning så kan detta nog också ta ganska lång tid. När allt de finns på plats bör bygget gå ganska snabbt.
Träffade en trevlig elektriker på plats som kopplade in laddarna. Inom en till två veckor ska de fyra nya vara i drift. Nästan synd att bo och jobba så nära att jag aldrig utnyttjar SuC Uddevalla .... Gott för er som reser förbi att slippa stå i kö iaf!
Alla stolpar i Uddevalla (Torp) öppna sen igår. Totalt tolv st. nu. Cyklade förbi vid halv tolv-tiden idag på min tiomilsrunda, fullt och sju bilar i kö... Dessutom två som stod på vanliga parkeringsplatser och var troligtvis färdigladdade. Norsk invasion delux!
De byggs ut i Kroatien, tre stycken under uppbyggnad i Otočac, Zagreb och Vrgorac samtidigt som Tesla har fått bygglov för en i Slavonski Brod vilket för Belgrad inom räckvidd.
På Tesla eventet igår så beröttade man att kapaciteten skylle öka med mer än 100% på E6. Falkenberg håller de på att utöka och de skulle snart börja bygga en ny någonstans...
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids