Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Moderator: Redaktion
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Eftersom jag idag dagligen reser runt ca 50 mil/dag i Skaraborg, Älvsborg mm skulle Jönköping, Borås och Skara/Mariestad passa bra för en Tesla med mindre batteri utan att behöva stöka och leta efter andra typer av laddare. Dessa passar också de större lederna, för dem som kör längre sträckor.
Tycker även att Falköping och/eller Mullsjö skulle kunna vara bra alternativ.
Jag åker ofta till Göteborg från Lidköping och även om jag klarar mig tor, så borde det finnas SuC i Alingsås eller närmare Göteborg. Väldigt konstigt att det inte finns något i Göteborg!? Detta med destinationsladdning, tycker jag än så länge inte funkar, då tillgången är för dålig och långsamladdning som t.ex Ikea har på vissa platser, är ett skämt, för oss som kör 100% el.
Tycker även att Falköping och/eller Mullsjö skulle kunna vara bra alternativ.
Jag åker ofta till Göteborg från Lidköping och även om jag klarar mig tor, så borde det finnas SuC i Alingsås eller närmare Göteborg. Väldigt konstigt att det inte finns något i Göteborg!? Detta med destinationsladdning, tycker jag än så länge inte funkar, då tillgången är för dålig och långsamladdning som t.ex Ikea har på vissa platser, är ett skämt, för oss som kör 100% el.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
mgorgis skrev:Jag skulle vilja ha en Supercharger hemma hos mig
Vore det inte jobbigt med alla Teslor som skulle komma hem till dig och ladda då?
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
För att inte prata om elräkningen...Verdi skrev:mgorgis skrev:Jag skulle vilja ha en Supercharger hemma hos mig
Vore det inte jobbigt med alla Teslor som skulle komma hem till dig och ladda då?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Borde kanske skrivit också att den ska vara bara min och att Tesla betalar räkningen
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Vad är det för fel med Superchargern i Jung? Är den inte tillräckligt nära Skara/Lisch/Mariestad? Just på den sträckan är det ju inte längre brist på laddare. Längre norrut utmed E20 däremot finns ett stort behov.Benke skrev:Eftersom jag idag dagligen reser runt ca 50 mil/dag i Skaraborg, Älvsborg mm skulle Jönköping, Borås och Skara/Mariestad passa bra för en Tesla med mindre batteri utan att behöva stöka och leta efter andra typer av laddare. Dessa passar också de större lederna, för dem som kör längre sträckor.
Tycker även att Falköping och/eller Mullsjö skulle kunna vara bra alternativ.
Jag åker ofta till Göteborg från Lidköping och även om jag klarar mig tor, så borde det finnas SuC i Alingsås eller närmare Göteborg. Väldigt konstigt att det inte finns något i Göteborg!? Detta med destinationsladdning, tycker jag än så länge inte funkar, då tillgången är för dålig och långsamladdning som t.ex Ikea har på vissa platser, är ett skämt, för oss som kör 100% el.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Jag skulle vilja ha en i närheten av Skövde. För närvarande är det Jung som är närmast och det är 47 km enkel resa.
Även jag har en referallänk och den är http://---
Använd denna och få 9000 kr i rabatt och fri Supercharging.
Använd denna och få 9000 kr i rabatt och fri Supercharging.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
S M Å L A N D är ett bortglömt ställe om man ska åka till västkusten.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Storuman!
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Ludvikatrakten!
S 70D - Levererad 24/7 2015
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.
Midnight silver, teknikpaket med autopilot, panotramatak, luftfjädring.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Åker ofta Linköping-Borås så Jönköping skulle passa fint.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Om man får tro Teslas uppskattning kommer det en i Borås-trakten innan årets slut.Kevork skrev:Åker ofta Linköping-Borås så Jönköping skulle passa fint.
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Teslas uppskattning... leta rätt på täckningskartan från 2014 med deras uppskattning om hur 2015 skulle se ut.MaLund13 skrev:Om man får tro Teslas uppskattning kommer det en i Borås-trakten innan årets slut.Kevork skrev:Åker ofta Linköping-Borås så Jönköping skulle passa fint.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Jag önskar en i Borås precis enligt kartan som varit aktuell i snart ett år...
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Tycker Tibors genväg är väldigt romantiskKulingen skrev:Sillekrog på bägge sidorna
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Har inte åkt den ännu men får testa denSmutt skrev:Tycker Tibors genväg är väldigt romantiskKulingen skrev:Sillekrog på bägge sidorna
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Väldigt konstigt att det inte finns en enda SuperCharger utmed hela 26 upp till Mora?
Åker man från Göteborg och norrut, blir det ganska långt till Mora-laddaren och alldeles för kort till Ulricehamn. Detsamma gäller resor från Jönköping, Värnamo, Ljungby etc.
Det känns som att deras planerare hade lite otur när de placerade en i Karlstad (Kristinehamn hade varit bättre knutpunkt). En laddare i Vansbro och en i Mariestad hade säkerligen varit uppskattade av många.
Tittar man vidare norrut, utmed 26/E45/inlandsvägen finns det mycket att önska.
Åker man från Göteborg och norrut, blir det ganska långt till Mora-laddaren och alldeles för kort till Ulricehamn. Detsamma gäller resor från Jönköping, Värnamo, Ljungby etc.
Det känns som att deras planerare hade lite otur när de placerade en i Karlstad (Kristinehamn hade varit bättre knutpunkt). En laddare i Vansbro och en i Mariestad hade säkerligen varit uppskattade av många.
Tittar man vidare norrut, utmed 26/E45/inlandsvägen finns det mycket att önska.
Beställt: Model S 100D - december 2017
Leverans: "Mars - Början av april" (uppdaterad 2018-01-15)
"Din Tesla har byggts och transporteras från vår fabrik i Fremont till hamnen i USA" (2018-01-16)
Leverans: "Mars - Början av april" (uppdaterad 2018-01-15)
"Din Tesla har byggts och transporteras från vår fabrik i Fremont till hamnen i USA" (2018-01-16)
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Ja, hela området, Kristinehamn, Filipstad och norrut känns som ett enda stort svart hål för elbilar. Det är inte bara en SuC som skulle behövas. Det fattas i princip all laddinfrastruktur. Vansbro blir en ljusglimt, annars är det svart. Har åkt några gånger söderut ifrån Mora och hem. På sommarn krävs det 100% laddning i Mora om man vill undvika omvägen via Karlstad. På vintern är det omöjligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Laxås rastställe trycker på hårt mot Tesla och har försökt bli med SuC i över ett år nu. Hoppas Tesla inser hur bra det vore!
P85D svart/svart med gratis SuC
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Då är väl Mariestad bättre?Remuz skrev:Laxås rastställe trycker på hårt mot Tesla och har försökt bli med SuC i över ett år nu. Hoppas Tesla inser hur bra det vore!
Då får man ju även med både inlandsvägen och e20.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Eller Hallsberg så att de som kommer söderifrån öster om Vättern kan ladda. Att ta Laxå skulle kännas så typiskt Tesla där man missar anknytningsvägar.Hyted skrev:Då är väl Mariestad bättre?Remuz skrev:Laxås rastställe trycker på hårt mot Tesla och har försökt bli med SuC i över ett år nu. Hoppas Tesla inser hur bra det vore!
Då får man ju även med både inlandsvägen och e20.
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
För nära Jung antar jag. Och det finns ju åtminstone en ChaDeMo där nu.Hyted skrev:Då är väl Mariestad bättre?Remuz skrev:Laxås rastställe trycker på hårt mot Tesla och har försökt bli med SuC i över ett år nu. Hoppas Tesla inser hur bra det vore!
Då får man ju även med både inlandsvägen och e20.
Kristinehamn då? Det finns ingen laddare där överhuvudtaget. Men det blir för nära Karlstad såklart. Filipstad hade varit perfekt. Behöver inte vara en SuC, en vanlig snabbladdare hade varit mycket bättre än ingenting alls.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Vart skulle du vilja ha en Supercharger?
Alla vill vi ha olika ställen, jag vill ha Laxå. Lagom avstånd från stan och perfekt med lekland och olika matställen.
Hallsberg känns ok avståndsmässigt, dock är jag skeptisk till utbudet, Mariestad känns helt onödigt då Jung är så nära.
Hallsberg känns ok avståndsmässigt, dock är jag skeptisk till utbudet, Mariestad känns helt onödigt då Jung är så nära.
P85D svart/svart med gratis SuC