Varning för Vattenfall InCharge

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Varning för Vattenfall InCharge

Inlägg av Svenssons »

Bjelke skrev:

Man kan inte bara rakt av säga att det "får" kosta mer vid tex snabbladdning för långresor eftersom det aldrig är så enkelt, vissa kommer att vara tvungna att betala det högre
priset även vid vardagsladdning och då blir det inget elbilsköp för många av dessa.
Är man tex beroende av Clevers laddare till vardags så laddar man inte elen för 5:- per kWh utan väljer då att betala 2,50 eller 0 kr per kWh. 5 kr per kWh är endast för enstaka långresor.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Varning för Vattenfall InCharge

Inlägg av Bjelke »

Svenssons skrev:
Bjelke skrev:

Man kan inte bara rakt av säga att det "får" kosta mer vid tex snabbladdning för långresor eftersom det aldrig är så enkelt, vissa kommer att vara tvungna att betala det högre
priset även vid vardagsladdning och då blir det inget elbilsköp för många av dessa.
Är man tex beroende av Clevers laddare till vardags så laddar man inte elen för 5:- per kWh utan väljer då att betala 2,50 eller 0 kr per kWh. 5 kr per kWh är endast för enstaka långresor.
True :)
Och tids nog måste väl "alla" laddare komma med liknande alternativ får man väl anta...
Just nu är det dock tyvärr ett hinder för flera jag pratat med, men som sagt, med tiden kommer det ändras såklart...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Varning för Vattenfall InCharge

Inlägg av bullen »

Jerker skrev:
bullen skrev:
Skulle ladda Roadstern på Clever i Arboga härom veckan. Stendöd!
Ringde supporten som svarade att den var ur funktion och en reparatör skulle komma dagen efter!!! Nu hade jag marginal så jag klarade mig till Västerås som tur var.
Om man använder Clevers app så ser man sånt. Den är faktiskt pålitlig. Man ser också vilka uttag som är upptagna.
I detta fall såg den tyvärr ok ut i appen
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Varning för Vattenfall InCharge

Inlägg av Jerker »

bullen skrev:
Jerker skrev:
bullen skrev:
Skulle ladda Roadstern på Clever i Arboga härom veckan. Stendöd!
Ringde supporten som svarade att den var ur funktion och en reparatör skulle komma dagen efter!!! Nu hade jag marginal så jag klarade mig till Västerås som tur var.
Om man använder Clevers app så ser man sånt. Den är faktiskt pålitlig. Man ser också vilka uttag som är upptagna.
I detta fall såg den tyvärr ok ut i appen
OK, det har jag aldrig råkat ut för tidigare!
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Varning för Vattenfall InCharge

Inlägg av bullen »

Och ännu skunmare att kundtjänsten visste om det utan att appen visste
Användarvisningsbild
Torkel
Inlägg: 402
Blev medlem: 13 apr 2016 13:47
Ort: Mölndal

Re: Varning för Vattenfall InCharge

Inlägg av Torkel »

Jag laddade på Max Uddevalla (Vattenfall) med inCharges app idag. Funkade utmärkt.

Skulle möta farsan där för att lämna lite grejer också. Han kände sig naturligtvis tvungen att parkera Golfen mitt bland alla Teslor, på en laddplats... Fantastiskt hur pinsam pappa fortfarande kan vara trots att tonåren är över sen länge. :oops:

Mickep skrev:
Tycker det är lustigt att folk förväntar sig att laddningen skall vara gratis bara för att de bemödat sig att lägga ut många kronor på en dyr fortskaffningsmedel som elbil.
...
Det är ingen som förväntar sig att elen hemma skall vara gratis bara för att huset man köpt kostade multum.
Jag tycker att man bör betala för sig och sina driftskostnader, även om man gör miljön en tjänst.
DÄREMOT är jag emot att det är höga priser på elen. ...
Som Alfred redan nämnt så har laddpunkter i nära anslutning till företag en pull för elbilsburna och ett marketingvärde. Vissa (Lidl) tycker uppenbarligen att det är värt att bjuda på strömmen medan andra (Max) mest vill ha mer grön PR utan att betala för det (?).
Skriv svar