Ö-vik supercharger

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ampera
Teslaägare
Inlägg: 482
Blev medlem: 23 jun 2016 21:58
Ort: Skåne

Re: Ö-vik supercharger

Inlägg av Ampera »

Jag har förstorat Tibors elbil's klister märke till nästan A4 storlek och laminerat denna. Brukar lägga upp denna i vindrutan så andra se kan vad det är. Speciellt när en ICE står på laddplats och bredvid.
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Ö-vik supercharger

Inlägg av Tjell »

"Tibors elbilsklistermärke"? Hur, vad...?


Skickat via min iPhone och Tapatalk
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9341
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Ö-vik supercharger

Inlägg av bylund »

Tjell skrev:
Blå skylt brukar betyda "påbjuden..." dvs det du SKA göra. Här: Parkera OCH Ladda! Så om du INTE laddar så ska du inte stå där heller och det gäller väl alla, även EV?
Rent allmänt hyfs innebär att man ska ladda där som elbilist. Men det är inget lagkrav på det, det räcker att det är en bil som kan laddas externt för sin framdrivning för att få stå där, oavsett om man laddar eller inte.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jmn
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 17 jun 2016 23:31
Ort: Sundsvall

Re: Ö-vik supercharger

Inlägg av Jmn »

En teori som jag har är att det främst är antalet teslor i norr samt placering av dessa som är avgörande.

Med undantag för Krokom samt Gävle bro så är det ytterst sällan jag ser någon annan Tesla än min egen.

I Sundsvall ligger den lite avskiljt från bekvämligheterna men i Ö-vik, som är värst så är det poolposition för burgerking. Jämför med Krokom samt Gävlebro där det är i utkanten av parkeringen.

Ö-vik är den suc som det står mest fossilare på, i princip alltid är det en eller flera eller så har jag bara haft otur när jag passerat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare
Inlägg: 1012
Blev medlem: 25 mar 2016 10:02
Ort: Umeå

Re: Ö-vik supercharger

Inlägg av Monark1954 »

Övik är värst på E4 Umeå - Gävle.
Ännu mer ont om plats i Umeå men där respekterar fosilbilar laddplatserna.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Skriv svar