Fri livstids SuC borta

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Verdi

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av Verdi »

Så här står det i min spec/offert. Jag har via referral och bilen har inget:

Obegränsad gratis Supercharger-laddning gäller endast
för den ursprungliga ägaren till bilen och endast under
det ursprungliga ägarskapet.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av danni »

Leo skrev:
Kanske jag som har svårt att ta in alla ändringar.

Är det någon som får fri, obegränsad SuC till sin nya S/X om man köper den (eller om den är tillverkad?) efter 1/1 2018 utifrån nuvarande information?
Utifrån den information vi har i nuläget kommer ingen att få fri, obegränasd SuC till sin S/X som är köpt efter 2017. Men det kan ju komma att ändras hundra gånger om före dess, vi vet ju hur Tesla är med sånt.
MangeT skrev:
Med Referral får man fri SuC har jag för mig.
Den info vi har i nuläget är att det bara gäller under 2017. Om de sen förlänger referralprogrammet och fortsätter med fri laddning via referrals, ptjae, det hade väl inte förvånat någon, men det kan vi inte säga något om nu.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av Leo »

Tack danni! Så är nog min tolkning också men inte lätt med att hänga med i svängarna.

Då är det bara "gammelbilarna" som har fri SuC som följer själva "bilens" livstid (enligt nuvarande skrivning...)

Sen finns det antagligen inget "Early adopter bonus" som hänger ihop med själva "personerna" som var/är tidiga i sitt ägande av en Tesla.

Så framöver så kopplas EVENTUELL fri SuC ihop med köp/ägande av en specifik bil vid ett speciellt tidsintervall via en speciell åtgärd, tex referals osv.

Då finns det ju också en "logik" i att Tesla vill få nuvarande S/X ägare att byta till en ny S/X i år för att öka på försäljningen och minska/fördröja hoppen över till Model 3.

Då har också Tesla enkelt möjlighet att framöver ändra och skruva på olika parametrar lite hur de vill utan att sitta fast i allt för många gamla löften.

De första bilarnas fria SuC har de ju ändå kontroll på hur många bilar det berör osv. Där de också enligt olika uttalanden redan tagit 20 000kr av bilens pris gör att bekosta utbyggnad och drift av sina SuC.
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av bullen »

Det värsta är att det funkar. Jag överväger att byta i år för att inte missa fri Suc. Hade inte en tanke på det innan. Nån som vill köpa en 85D 2015 i vinter
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av oscfor »

Fick idag besked av min säljare att min bil har fri SuC för alltid, även om portalen säger något annat. Det är en bugg i My Tesla som kommer rättas juni/july.

Fri SuC enligt den gamla modellen styrs alltså helt av när bilen är tillverkad, oavsett när den är köpt.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av chpaulin »

oscfor skrev:
Fick idag besked av min säljare att min bil har fri SuC för alltid, även om portalen säger något annat. Det är en bugg i My Tesla som kommer rättas juni/july.

Fri SuC enligt den gamla modellen styrs alltså helt av när bilen är tillverkad, oavsett när den är köpt.
Bara att gratulera :)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av oscfor »

Uppdatering så här fem månader senare. Min bil har haft texten om fri SuC för mig men inte efterkommande ägare i portalen seden jag köpte den. Många mail till säljaren och den nya säljaren (den gamla bytte till begagnatsäljare) utan någon ändring. De påstod dock kontinuerligt att min bil skulle ha fri SuC för mig och kommande ägare. I mitten av oktober eskalerade jag det via supportsidan och fick samma dag svar att de gjort fel när det sålt den med fri SuC under bilens livstid. Jag ifrågasatte detta och fick besked att det skulle tas med USA. Ytterligare en månad passerar och efter påstötning i mitten av veckan har jag sedan 1030 igår följande text:

Du har obegränsad gratis Superchager-laddning för din nuvarande Tesla-bil samt för alla nya Model S eller Model X som köps före 31 december 2017. Om du väljer att sälja din nuvarande Tesla kommer gratis Supercharger-laddning inte att överföras till nästa ägare.

Så, slutet gott, allting gott!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av bylund »

oscfor skrev:
Ytterligare en månad passerar och efter påstötning i mitten av veckan har jag sedan 1030 igår följande text:

Du har obegränsad gratis Superchager-laddning för din nuvarande Tesla-bil samt för alla nya Model S eller Model X som köps före 31 december 2017. Om du väljer att sälja din nuvarande Tesla kommer gratis Supercharger-laddning inte att överföras till nästa ägare.

Så, slutet gott, allting gott!
Jag förstår inte här. Var inte min fetning ovan själva problemet?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
oscfor skrev:
Ytterligare en månad passerar och efter påstötning i mitten av veckan har jag sedan 1030 igår följande text:

Du har obegränsad gratis Superchager-laddning för din nuvarande Tesla-bil samt för alla nya Model S eller Model X som köps före 31 december 2017. Om du väljer att sälja din nuvarande Tesla kommer gratis Supercharger-laddning inte att överföras till nästa ägare.

Så, slutet gott, allting gott!
Jag förstår inte här. Var inte min fetning ovan själva problemet?
Jag tolkar det som att Tesla gjorde bort sig och kompenserade med att bjussa på en vända fri SuC.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av LarsL »

bylund skrev:
oscfor skrev:
Ytterligare en månad passerar och efter påstötning i mitten av veckan har jag sedan 1030 igår följande text:

Du har obegränsad gratis Superchager-laddning för din nuvarande Tesla-bil samt för alla nya Model S eller Model X som köps före 31 december 2017. Om du väljer att sälja din nuvarande Tesla kommer gratis Supercharger-laddning inte att överföras till nästa ägare.

Så, slutet gott, allting gott!
Jag förstår inte här. Var inte min fetning ovan själva problemet?
Nä, tänkte samma... Det är ju fortfarande så att det är fri Supercharger för nuvarande ägare så länge hen äger bilen. Det finns även möjlighet att få fri Supercharging på en till bil som köps innan 31/12-17. Men kommande ägare på den här bilen eller nästa kommer inte få gratis Supercharging, precis som innan.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av oscfor »

De har ändrat igen!!! Sån tur att ni såg det. Och att jag tog en skärmdump igår med rätt formulering. Kolla bilden...Bild
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av Remuz »

När är bilen tillverkad?
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av Bjelke »

oscfor skrev:
De har ändrat igen!!! Sån tur att ni såg det. Och att jag tog en skärmdump igår med rätt formulering. Kolla bilden...
Ja det såg Ju bättre ut :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av oscfor »

Remuz skrev:
När är bilen tillverkad?
17w01
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5961
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av Remuz »

oscfor skrev:
Remuz skrev:
När är bilen tillverkad?
17w01
Min är 17w1 också så då kanske jag kan få till det med :)
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av oscfor »

Japp, det borde du få.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 02 maj 2017 13:17

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av oscfor »

Så, nu ser det rätt ut igen. Får se hur lång tid denna gång...
SuC.JPG
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av Mickep »

Kan någon spå i kulan vad som kommer hända efter årskiftet dvs 2018?

inge mer gratis laddning på Suc?(för nya bilar) dvs bilar som köps efter 1/1 2018?

när tror nu nästa justering av texten kommer? vågar de avsluta gratislunchen, eller kommer de tvingas att ändra sig(igen och igen)?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av Svenssons »

Det kommer väl fungera som det gör idag för de som inte köper en bil med referral länk. Möjlighet till fri Supercharging kan väl komma även efter årsskiftet om Tesla vill ha det som en vinst i referral-programmet tex. Tror dock inte det kommer vara något som ingår som standard. Tesla har börjat komma upp i lite större produktionssiffror och antalet Teslor som rullar nu blir bara fler. Det har även varit en del missbruk med Supercharging. Inget som kanske kostar några direkta pengar för Tesla men påverkar de som verkligen behöver använda Supercharging.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
manks
Teslaägare
Inlägg: 103
Blev medlem: 10 dec 2016 22:06

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av manks »

Nuvarande referral program där man kan få fri supercharging gäller tom 2018-01-31 enligt informationen som står. Dock har Tesla möjlighet att när som helst ändra förutsättningarna.

Det konstiga är att om man går in och kollar i ”koden” så står följande: referral end date 2017-12-31

Så mycket möjligt att det kommer någon förändring vid årsskiftet?!

Om någon behöver en länk för fri supercharging är det bara att skicka pm.
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Fri livstids SuC borta

Inlägg av MangeT »

Samma för mig. Har inte skrapat ihop en enda referral men misstänker att jag knappast är ensam om det.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Skriv svar