Fullerö Uppsala

Här diskuterar vi Teslas Supercharger snabbladdare.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av bylund »

bjornlilja skrev:
Träffade ägaren av restaurangen, han var glad och hoppfull. Visste ni att det är se som står för elen? Kanske är uppenbart, men jag trodde set var Tesla.
Det kanske beror på hur bra man är på att förhandla :)
Jag är rätt säker på att Tesla står för elen i de flesta fallen. Det finns dessutom en hel del placeringar där det inte finns någon som uppenbart skulle vilja stå för elen, t ex Heusden-Zolder.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 09 nov 2016 23:56
Ort: Uppsala

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Frodo »

bjornlilja skrev:
Träffade ägaren av restaurangen, han var glad och hoppfull. Visste ni att det är se som står för elen? Kanske är uppenbart, men jag trodde set var Tesla.
Se?
Vadå se?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av dstr »

Frodo skrev:
bjornlilja skrev:
Träffade ägaren av restaurangen, han var glad och hoppfull. Visste ni att det är se som står för elen? Kanske är uppenbart, men jag trodde set var Tesla.
Se?
Vadå se?
Skellefteå Energi? Teslas elleverantör i .se :)

Eller "de"?
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av kangru »

Nu skall den synas i navigatorn också.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av ovelundkvist »

Det gör den. Den dök upp i navigatorn i torsdags kväll när jag var där och laddade. Den syntes inte när jag åkte dit, men när jag åkte därifrån.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av bylund »

ovelundkvist skrev:
Det gör den. Den dök upp i navigatorn i torsdags kväll när jag var där och laddade. Den syntes inte när jag åkte dit, men när jag åkte därifrån.
Bilarna lär ju hämta data om superladdare lite då och då, och det kan ju mycket väl vara så att om man försöker superladda på ett ställe som bilen inte vet om så triggar det att bilen hämtar en ny lista.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1407
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Niclas »

Då har man varit där och tittat, ganska bra placering ändå med restaurang och verkar vara mycket på gång i området.
Fast själva restaurangens egna bilar ICEade.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av fth »

Premiär :)
En annan X som åkte när jag kom, sen ensam, bilen påstod dock att endast "7 of 10 stalls available".

/fth
IMG_7047.JPG
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
orca
Teslaägare
Inlägg: 114
Blev medlem: 23 jul 2015 17:05

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av orca »

fth skrev:
Premiär :)
En annan X som åkte när jag kom, sen ensam, bilen påstod dock att endast "7 of 10 stalls available".

/fth
Alla 10 är inte igång. Var ett stort hål där vid 2 som hade plasten på sig när jag var där
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
Användarvisningsbild
svo
Teslaägare
Inlägg: 64
Blev medlem: 05 mar 2014 22:29
Ort: Stockholm

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av svo »

Gick runt och tittade på installationerna när jag premiärladdade i Fullerö en sen kväll förra veckan. Jag tycker det ser ut som om det är förberett för fem laddare och 10 laddplatser till. Kan det vara så?
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av kangru »

Det tror jag stämmer, dock fanns det inte effekt framdraget för det just nu och Vattenfall skulle ta lång tid på sig så det är 10 till att börja med.
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 30 maj 2017 09:37
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av bjornlilja »

Frodo skrev:
bjornlilja skrev:
Träffade ägaren av restaurangen, han var glad och hoppfull. Visste ni att det är se som står för elen? Kanske är uppenbart, men jag trodde set var Tesla.
Se?
Vadå se?
De :)
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Smutt »

bjornlilja skrev:
Frodo skrev:
bjornlilja skrev:
Träffade ägaren av restaurangen, han var glad och hoppfull. Visste ni att det är se som står för elen? Kanske är uppenbart, men jag trodde set var Tesla.
Se?
Vadå se?
De :)
Otroligt intressant så snart när M3 kommer så säljer Tesla el dom får gratis, det måste vara den smartaste affärsidén någonsin :idea:
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Inlägg: 5491
Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
Ort: Linköping

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Gustafsson »

Det blir Tesla inte rika på. Som att ladda en 100D på 6A enfas. Det tar lååång tid at få in några pengar på det sättet.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Bjelke »

Personbästa! :)
Premiär-laddning här toppade 117kW :mrgreen:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare
Inlägg: 470
Blev medlem: 26 jul 2014 15:13
Ort: Huddinge

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av drzaphod »

Jag stod där i fredags på väg norrut och var tvungen att lätta på trycket. Till min förvåning så ville de ha 20 kr för att man skulle låna toalettet. Det tycker jag faktiskt är skandal och jag skall skriva till Tesla om det. Jag kommer definitivt inte att stanna där i framtiden och ladda. Där förlorade de en kund för alltid.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Jocce »

drzaphod skrev:
Jag stod där i fredags på väg norrut och var tvungen att lätta på trycket. Till min förvåning så ville de ha 20 kr för att man skulle låna toalettet. Det tycker jag faktiskt är skandal och jag skall skriva till Tesla om det. Jag kommer definitivt inte att stanna där i framtiden och ladda. Där förlorade de en kund för alltid.

Vilka var det som tog betalt för toaletten?
Och gör dom det för alla? Eller bara om man är där för toaletten?

Frågan är hur mycket Tesla kan styra över en sådan sak.

T.ex. i Tyskland är det extremt vanligt att toalett kostar, oavsett om du t.ex. köper mat eller inte på stället.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Bjelke »

Jocce skrev:
drzaphod skrev:
Jag stod där i fredags på väg norrut och var tvungen att lätta på trycket. Till min förvåning så ville de ha 20 kr för att man skulle låna toalettet. Det tycker jag faktiskt är skandal och jag skall skriva till Tesla om det. Jag kommer definitivt inte att stanna där i framtiden och ladda. Där förlorade de en kund för alltid.

Vilka var det som tog betalt för toaletten?
Och gör dom det för alla? Eller bara om man är där för toaletten?

Frågan är hur mycket Tesla kan styra över en sådan sak.

T.ex. i Tyskland är det extremt vanligt att toalett kostar, oavsett om du t.ex. köper mat eller inte på stället.


/Jocce
Restaurangen där laddarna står vill ha betalt för toa (10kr per person sa dom till mig iaf), men betalande gäster får en kod på kvittot istället...
Lite konstigt kan jag oxo tycka då många som laddar där även kommer att köpa något att äta/dricka och det borde räcka för dom (dom som inte handlar något borde
nog kunna få nyttja toan utan kostnad)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
vigge50
Inlägg: 7441
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av vigge50 »

Jocce skrev:
drzaphod skrev:
Jag stod där i fredags på väg norrut och var tvungen att lätta på trycket. Till min förvåning så ville de ha 20 kr för att man skulle låna toalettet. Det tycker jag faktiskt är skandal och jag skall skriva till Tesla om det. Jag kommer definitivt inte att stanna där i framtiden och ladda. Där förlorade de en kund för alltid.

Vilka var det som tog betalt för toaletten?
Och gör dom det för alla? Eller bara om man är där för toaletten?

Frågan är hur mycket Tesla kan styra över en sådan sak.

T.ex. i Tyskland är det extremt vanligt att toalett kostar, oavsett om du t.ex. köper mat eller inte på stället.


/Jocce
I Tyskland får du dock en kupong på 50 cent som du sen kan handla för i butiken när toalett besöket kostar 80 cent så kostnaden för besöket blir inte särskilt stor. En annan fördel där är också att nästan alla restauranger längst med autobahn har samma system så du är inte tvungen att handla på samma ställe som du besöker toan.
Användarvisningsbild
MangeT
Teslaägare
Inlägg: 1150
Blev medlem: 27 nov 2016 01:05
Ort: Lidingö

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av MangeT »

Är kostnader med att ha en toa igång och hålla den i trevligt skick. Klart värt 20kr kan jag tycka om den hålls i bra skick.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Jocce »

vigge50 skrev:
I Tyskland får du dock en kupong på 50 cent som du sen kan handla för i butiken när toalett besöket kostar 80 cent så kostnaden för besöket blir inte särskilt stor. En annan fördel där är också att nästan alla restauranger längst med autobahn har samma system så du är inte tvungen att handla på samma ställe som du besöker toan.

Jag såg aldrig röken av någon kupong på de ställen jag var på toa när jag åkte genom Tyskland.
Dock så valde jag att göra "nummer ett" bakom lämplig buske på ett antal ställen, av snålhet ;)


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av Jocce »

Bjelke skrev:

Restaurangen där laddarna står vill ha betalt för toa (10kr per person sa dom till mig iaf), men betalande gäster får en kod på kvittot istället...
Lite konstigt kan jag oxo tycka då många som laddar där även kommer att köpa något att äta/dricka och det borde räcka för dom (dom som inte handlar något borde
nog kunna få nyttja toan utan kostnad)

Jag är absolut van vid "gratis" toalett också. Och reagerar varje gång man behöver använda toalett och det kostar.
Men att "drifta" en toalett för folk som i övrigt inte handlar eller liknande, kostar i längden.

Längs E4an kan jag tänka mig att det dessutom kan bli en hel del tradarchaffisar och bara genomresande som utnyttjar faciliteterna = kostnaden sticker nog ganska lätt.

Många ställen i stan tillåter ju inte ens "icke-gäster" att använda toaletterna ("Toaletter endast för betalande gäster" förekommer ofta).


Jag vill också ha gratis toalett, men ser egentligen inget fel att de tar betalt för det helt enkelt.
Visar det sig att det ger "dålig buisiness" så kommer dom nog låta bli att ta betalt.


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
PeppeBjork
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 22 aug 2017 21:26
Ort: Lidingö

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av PeppeBjork »

Stannade och laddade igår. Betydligt mycket trevligare än i Bredden. Grymt tryck i laddaren och mycket god mat. :D :mrgreen:
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av LarsL »

Borde vara värt rätt mycket om folk inte går till busken istället, blir ju lätt äckligt.
Användarvisningsbild
MariaB
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 dec 2015 09:02
Ort: Bromma

Re: Fullerö Uppsala

Inlägg av MariaB »

Vid dagens tur Stockholm - Uppsala tur o retur tog vi omvägen över Fullerö för att ladda på energi i bil o förare. Ensamma vid laddarna och prisvärd mat av vägkrogstyp. Nu finns oxå Teslaerbjudande tex kaffe o macka, stekt falukorv eller bookmaker toast till reducerade priser. Klart värt omvägen för att slippa stanna i Väsby!
Skriv svar