PowerWall ...igen. Kontakt behövs

Här diskuterar vi om Tesla Energys produkter, såsom tex hemmabatteriet Tesla PowerWall, solceller, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

PowerWall ...igen. Kontakt behövs

Inlägg av Jojo »

För ungefär ett år sedan lämnade jag en deposition för en PowerWall. Detta efter blivit uppringd av Tesla som lovade leverans under året och installation under sommaren. Den har nu kommit och gått, sommaren alltså, men av min PowerWall har jag inte sett skymten av. Inte helt oförväntat, när man känner till Tesla lite, men vad som irriterar mig mest är att det för f*n inte går att komma i kontakt med någon som kan ge lite tydligare besked eller även återbetalar min deposit :evil: .
Ringer man till Teslas butiker vet de inte utan hänvisar till webbsidan. Använder man webbsidans formulär får man en bekräftelse att meddelandet är mottagen och man kommer svara snarast, vilket dock aldrig inträffar. Jag vet inte hur många meddelanden jag har skickat, men inte ett enda svar, varken telefonledes eller via mail, har inkommit. Försöker jag maila till min 'handläggare', som tagit emot min betalning, får jag inte heller någon respons på mina mail. Man börjar bli lite frustrerad så småningom. På 'My Tesla'-sidan ligger bara min beställning och ordern, precis som vanligt.
Min fråga nu: finns det någon här som har en kontakt inom Tesla, eller en mailadress, som kan användas för att få kontakt eller kommer vidare med ärendet? Tacksam för all hjälp!
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: PowerWall ...igen. Kontakt behövs

Inlägg av bat »

Men vill du verkligen ha den nuvarande 1-fas varianten? Läste för ett tag sedan om status på 3-fas versionen men hittar inte länken nu.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 818
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: PowerWall ...igen. Kontakt behövs

Inlägg av Jojo »

Nej, det var en trefas jag lovades få och därför beställde. Enfas får de behålla...
Skriv svar