Framtiden för SolarCitys marknadsföring...

Här diskuterar vi om Tesla Energys produkter, såsom tex hemmabatteriet Tesla PowerWall, solceller, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Framtiden för SolarCitys marknadsföring...

Inlägg av Teslaspolen »

... Vad kommer den innehålla? Tesla gör ju ingen aktiv reklam som vi vet. SolarCity har dock gjort det, i alla fall på nätet emot boende i USA.

Frågan är, vad tror ni de kommer att hitta på för att ersätta reklamen? Fler projekt likt Ta'u ön kanske?
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1873
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Framtiden för SolarCitys marknadsföring...

Inlägg av bjelkeman »

Jag tror det är svårt att sälja nya solpanelstak utan reklam. Det är inte samma som att sälja bilar alls.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Framtiden för SolarCitys marknadsföring...

Inlägg av Teslaspolen »

bjelkeman skrev:
Jag tror det är svårt att sälja nya solpanelstak utan reklam. Det är inte samma som att sälja bilar alls.
Nej, men och andra sidan har det inte varit reklam för Powerwall heller. Reklam känns inte som något Elon sysslar med, men man vet aldrig.
Användarvisningsbild
Daoops
Inlägg: 952
Blev medlem: 18 mar 2014 06:15
Ort: Göteborg

Re: Framtiden för SolarCitys marknadsföring...

Inlägg av Daoops »

Jag tror inte alls att Elon har något direkt emot reklam. Men när produkterna säljer slut snabbare än man hinner producera dom är det liksom inte riktigt nån ide.

Dom släpper ju marknadsföringsvideor, har refferalsprogram och skyltbutiker i köpcenter och annat vilket verkar så här långt hålla försäljningen väl uppe. Så kanske räcker det med det även för solcellerna.

Men som nämnts, bästa reklamen är ju egentligen jätteprojekt som Samoa-ön eller att bolaget dom köpte upp i Afrika ger hela byar ström (och snart internet ;)) med batterier och solpaneler. Bättre reklam är ju svårt att få.
Skriv svar