Vilka superchargrar har bra matställen?

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare
Inlägg: 1872
Blev medlem: 08 jul 2016 08:05
Ort: Växjö

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av zyax »

Toftaholm med i White guide. Antar att få andra är med, men jag har inte så stor koll
http://www.smp.se/nyheter/sju-kronoberg ... uide-2018/
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Kriper
Teslaägare
Inlägg: 1095
Blev medlem: 06 nov 2016 11:07
Ort: Ingarö

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Kriper »

Om du ska till Italien är det helt lugnt. Antingen har du ett bra hotell i anslutning till SuC och om det inte passar finns nästan alltid en enklare och billigare Trattoria runt hörnet. Till exempel kan du hamnade hos Lydia på Hotell Ida som ligger vägg i vägg med Ceprano SuC där all mat är lagad av lokala råvaror. Vi åt middag för tre inklusive en meköpt flaska rödvin för 36 €. När vi kom tillbaka efter en vecka på Amalfikusten så brast hon ut: How was you stay in Praiano? Italians! <3 Eller utanför Pescara där vi struntade i hotellets mat och istället styrde kosan till ett ställe på andra sidan vägen där tre trevliga kockar serverde arbetarmat för mindre än 10€ portionen inkusive dryck. Fisk, skaldjur, fågel, nöt eller gris, bara peka så lagade dom det du ville ha. Så trevligt! Avslappnat och folkligt. Kör bara!
Var dig själv, alla andra är upptagna

S 100D -17
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av HelectriC »

Oddball skrev:
Sladdar du förbi södra Tyskland på väg till Nederländerna så rekommenderas Cafe Dinzler i Irschenberg starkt om man vill ha en udda frukostupplevelse.

Laddstationen ligger mkt tråkigt till vid en bensinmack, men om man hasar sig tillbaka ett par hundra meter uppför backen som man kom ifrån så hittar man bl.a Cafe Dinzler. Vi vart sjukt nöjda när vi efter en natt på autobahn insåg att vi hade hittat ett grymt frukostställe, men döm om vår förvåning när de frågade om vi hade bokat bord... wtf?!?

Efter att ha kört sorgsna hundvalpsminen så fick vi ändå ett bord. Det går egentligen knappt att beskriva frukosten då det var en meny med smakkombinationer som man knappt trodde var möjliga.

Helt fantastiskt men så långt från stekefrukost man kan komma om det är det man är ute efter.

Var vid Irschenberg idag och det är verkligen ett bra stopp. Åt lunch på Dinzler och tog ett extra långt stopp för att njuta vädret (sol och 30 grader), kolla in kafferosteriet samt ladda bilen till 100% :D enda fadäsen var nog när jag skulle gena upp från SuC till restaurangen över en liten slänt och över ett litet staket/taggtråd, som visade sig vara strömförande (tyskarna har ju lite förkärlek för taggtråd och ström :shock: ) och jag fick mig en ordentlig kyss :lol: vaknade till efter det :D

Jag tror inte bordsreservationen var en konstig fråga för det kändes som folk kom från när och fjärran för att äta där. Pizzorna och risotton höll hög klass och allt kändes kvalitativt (när man tex beställer äpplejuice och den är färskpressad, det gör ju inte de flesta vägkrogar ;) )
E1762924-2315-433A-A2EE-DE5CDDF5EDC4.jpeg
53C47516-0091-4046-8E4D-0D6735E20817.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
jeppe_sthlm
Teslaägare
Inlägg: 1047
Blev medlem: 06 mar 2017 08:44
Ort: Solna

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av jeppe_sthlm »

Simon skrev:
Tack för alla svar!
Efter lite planering specificerar jag frågan till laddställena Löddeköpinge, Busdorf, Rade och Stuhr. Är det någon av dessa som bör undvikas eller väljas?
Busdorf var ingen höjdare. Burger King fanns iofs, men vi var less på hamburgare och testade vägkrogen vid macken på andra sidan vägen. Den var allt ingen höjdare. Ungarna tog en pizza som tappade hela fyllningen så fort man lyfte en slice. Jag tog en halvlagad schnitzel. Tråkigt läge och vi behövde ladda 100%..
Model S P85+ med AP
Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare
Inlägg: 4057
Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
Ort: Siljan

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Teslaspolen »

Vad är detta med Daisys och Tysberga? Läser gång på gång folk som klagar, men aldrig vad som exakt är felet :?: Nyfiken endast!
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Legato »

Teslaspolen skrev:
Vad är detta med Daisys och Tysberga? Läser gång på gång folk som klagar, men aldrig vad som exakt är felet :?: Nyfiken endast!
Precis allt dåligt du kan få på en restaurang:
- Usla hamburgare (som väl är "specialiteten").
- Ännu uslare övrig mat (typ micrad plastbytta).
- Smutsigt.
- Sliten lokal.

2,6/5 på Google är för övrigt ganska svårt att uppnå tom om man skulle försöka...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Legato »

Campogalliano nära Bologna har en restaurang inne i Best Western som ser ganska oansenlig ut men som faktiskt har Michelin Bib Gourmand flera år i rad.

Senj i Kroatien, vilket är den vackraste SUC jag laddat på har stort urval av restauranger längs vattnet.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Machris
Teslaägare
Inlägg: 393
Blev medlem: 27 apr 2015 23:07
Ort: Kalmar

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Machris »

Apeldoorn, Nederländerna besökte vi igår på väg till Brygge. Mycket trevlig, bra och prisvärd restaurang. Avnjöt en Carpaccio o en kall alkoholfri öl i skuggan under Platanerna. Rekommenderas!
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av HelectriC »

Ha, vad är grejen med Beelitz SuC söder om Berlin? Ligger en bra bit från autobahn, fint som bara den, nästan mitt i en skog :D inte en kotte att se (förutom de i träden), varken vid laddarna, förutom oss själva, eller på restaurangen bredvid, som för övrigt såg riktigt trevlig ut. Märkligt positivt ställe som man antagligen inte hade kommit till om det inte vore för att man skulle ladda Teslan. Väldigt bra effekt, högre än jag någonsin fått förut faktiskt. Brukar toppa på 95-96kW vanligtvis.
3A101D7E-B96E-4F95-9A82-34A721F68AF7.jpeg
7116D2D8-3E57-4736-8F32-DE2E27C76ADF.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av bat »

Låter som Tysklands svar på Toftaholm.:-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av danni »

Jag var i Beelitz häromveckan. Provade inte direkt restaurangen men vi tog varsin skål glass på deras uteservering. Glassen var god och stämningen var verkligen supermysig, fin där.

Tog en schnitzel i Bispingen, inte särskilt imponerad av den. Jag har bra erfarenheter av restaurangen på hotellet i Innsbruck, tog nåt ölkokt kött med surkål där förra året som var jättegott, men i år när vi var där var kl 17 och restaurangen öppnade inte förrän 18. Flachau bjöd på relativt bra hamburgare på hotellet intill. Wittenburg hade ett alpincenter som liknar det i Bispingen, men restaurangerna där imponerade inte heller så värst.

Här är för övrigt min recension av Dinners Ödeshög efter vår första långresa med vår första Tesla:

Bild

Men vi har ätit där ett par gånger till och tar man de olika "dagens"-rätterna får man lite bättre mat, även om det är lite skolmatsvarning och rätt tradigt och torrt. Tar nog BK nästa gång vi stannar där ändå.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Verdi

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Verdi »

Legato skrev:
Campogalliano nära Bologna har en restaurang inne i Best Western som ser ganska oansenlig ut men som faktiskt har Michelin Bib Gourmand flera år i rad.

Senj i Kroatien, vilket är den vackraste SUC jag laddat på har stort urval av restauranger längs vattnet.
Michelin-märkta restauranger betyder typ ingenting i Italien. I vår lilla skidort i Dolomiterna så hade nästan alla hotellrestauranger såna där Michelin-klisterlappar på dörren. Visst var maten helt ok men det är ju långt från en riktig stjärna. Fast det är väl inte meningen heller iofs.
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Legato »

Verdi skrev:
Legato skrev:
Campogalliano nära Bologna har en restaurang inne i Best Western som ser ganska oansenlig ut men som faktiskt har Michelin Bib Gourmand flera år i rad.

Senj i Kroatien, vilket är den vackraste SUC jag laddat på har stort urval av restauranger längs vattnet.
Michelin-märkta restauranger betyder typ ingenting i Italien. I vår lilla skidort i Dolomiterna så hade nästan alla hotellrestauranger såna där Michelin-klisterlappar på dörren. Visst var maten helt ok men det är ju långt från en riktig stjärna. Fast det är väl inte meningen heller iofs.
Håller inte alls med. Tycker Bib Gourmand funkar väldigt bra i sin ambition att just premiera prisvärda ställen med bra mat. Det är absolut högre frekvens av sådana restauranger i sydeuropa (dock mer i Frankrike än Italien av förklarliga skäl), men jag har aldrig serverats dålig mat på ett Bib Gourmand-ställe hittills...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 746
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Bjorn »

Var också i Beelitz i sommar både på ner och hemvägen.
Laddade ensam ena gången. Andra var vi två bilar.

På nervägen passade lunch. Bra mat och trevlig uteservering.
Hemvägen tog vi en fika. Det fanns några fina tyska bakverk att välja på.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av TeslaTissel »

Den nya anläggningen i Enköping - TESLA superchrger
Vid Dinners är riktigt bra.
- Trots att jag inte har min Model 3 ännu så är den överlag ett bra stopp på vägen i Mellansverige.
Åkt riktigt mycket MC under sommaren och stannar rätt ofta där.

Perfekt oavsett vilket håll eller riktning man har då Dinners ligger mellan flera färdvägar.
7050DDB3-5683-4FB9-9735-43D57CDDD104.png
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2222
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av frippe »

Bjorn skrev:
Var också i Beelitz i sommar både på ner och hemvägen.
Laddade ensam ena gången. Andra var vi två bilar.

På nervägen passade lunch. Bra mat och trevlig uteservering.
Hemvägen tog vi en fika. Det fanns några fina tyska bakverk att välja på.
Mycket trevligt stopp i Beelitz. Tyvärr passade inte tiderna för något test av mat eller fika men att ta en 30min promenad i sjukhusparken var uppfriskande och skönt. Trevlig miljö som omväxling mot alla bensinmackar.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av drakbane »

Passade oxo på att fylla upp i Beelitz under vår långweekend till Berlin med barnen, 20 - 23/7.
Medans frun tog den ivriga 10åringen till Aquadome, drog jag och 12åringen till Beelitz för uppladdning inför hemresan. Bra bit o köra egentligen, men det gav oss välbehövliga elektroner att förbruka på hemvägen.

Berlin kan verkligen rekommenderas, dock lyste laddplatserna med sin frånvaro i staden, hittade några efter nån dag men ides inte forska hur ladda där.
Beelitz var lite surrealistiskt som ni andra nämner, fiket/restaurangen verkade helmysig, vi bara lånade toaletterna, och kollade in Der Krankenhaus Park...

Herzsprung stannade vi vid på nervägen, nu vet vi att det betyder "SPRING, för själve fan SPRING", på tyska. Hur man kan totalt misslyckas med schnitzel övergår ivf mitt förstånd.. o först fick vi inte äta alls, meddelades, endast på tyska. O sen tog de inte kort utan man var tvungen att gå till macken sidan om o ta ut.

Braak var som nämnts ett ok fik, men nu var vi sugna på mat så det blev ett kort stopp bara, kaffe o en kaka, som smakade alldeles ypperligt, dock kan de inte blanda en aperol spritz, men de har de svårt för utanför Italien verkar det som.

Wittenburg, där var det fint, men testade inte restaurangen, enligt andra ska den inte vara nån höjdare, fanns en bufferestaurang på andra våningen som såg fin ut, men dit fick man bara komma med nått skipass. Nu vet vi att man kan gå till McD, på kartan skule det var nån km, men det visade sej att man kunde snedda på rätt bra o då var det typ bara 900m.

Toftaholms lunch, ja 175.- är saftigt för en lunch men om man betänker hela stället så är det djäkligt nice! Avståndet är inte heller så långt, om man kör rätt väg dit och vidare.

Har kört på dessa samt de andra på vägen till STHLM, Varberg, Köge o Nörre. Nörres fik är numera helt ok, har bara tatt en kaffe där men en annan tog några mackor som var bra.

Så för att sammanfatta så är det hemmaSuCen som vinner. I Lödde finns allt o lite till, inom gångavstånd. Bra Thaibuffe, Sushi i olika former, Tacobuffe, Grillat, Husman, Hotelkäk/frukost, BK, McD, Pölsemannen, Max, ännu mera bra Thai, Lucys m.m.m.

Sen är där ett fullfjädrat köpcenter om byxorna har spruckit eller det behövs ett besök på Bauhaus för att kunna laga ...fläktremmen :lol:
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10127
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Legato »

Haha, exakt samma upplevelse i Herzsprung. Det höll på att rinna över för mig:

Först dryg tysk som dubbelparkerat på SUCen så det blev kö.
Sen sjukt otrevlig servitris.
Sen dålig mat
Sen ingen kortbetalning.

"Vi måste härifrån nu!" ;)
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Smutt »

Vi åt Ren på hotellet i Mora barn och fru tyckte det var det godaste dom ätit i hela sitt liv, med tanke på priset 315kr är jag glad att vi inte laddar där ofta :D
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Rennwagen
Teslaägare
Inlägg: 280
Blev medlem: 07 okt 2016 10:55

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av Rennwagen »

Legato skrev:
Teslaspolen skrev:
Vad är detta med Daisys och Tysberga? Läser gång på gång folk som klagar, men aldrig vad som exakt är felet :?: Nyfiken endast!
Precis allt dåligt du kan få på en restaurang:
- Usla hamburgare (som väl är "specialiteten").
- Ännu uslare övrig mat (typ micrad plastbytta).
- Smutsigt.
- Sliten lokal.

2,6/5 på Google är för övrigt ganska svårt att uppnå tom om man skulle försöka...
Sjukt dåligt idag igen. Restaurangen borde stängas av hälsovårdsmyndigheter eller åtminstone motormännens riksförbund (om de finns kvar). Äckligt, kladdigt, skitigt och otrivsamt. Tystberga är största argumentet mot att ha Tesla, min fru kommer aldrig vilja äta här igen. Dessutom kö till SC idag. Två tre bilar på kö vid lunch idag söndag.
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av bullen »

Burgarna på OKQ8 bredvid är faktiskt mycket bättre. Eller ja, iaf mindre dåliga
Användarvisningsbild
johan_w
Teslaägare
Inlägg: 286
Blev medlem: 09 nov 2017 18:56

Re: Vilka superchargrar har bra matställen?

Inlägg av johan_w »

Daisys går inte ens gå in på! Det är korv på OKQ8 tio av tio gånger!

Upplevde kön med, aldrig varit med om flera bilar i kö. Påverkade dessutom laddhastigheten! Började med 30kW och hade max 86kW även när jag var själv mellan andra stallet bytte bil!
Skriv svar