Borås - Österrike

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Robin R
Teslaägare
Inlägg: 46
Blev medlem: 19 maj 2016 23:46
Ort: Sparsör, utanför Borås

Re: Borås - Österrike

Inlägg av Robin R »

chaffis75 skrev:
Är de hotell Goldried ni ska till kanske? Där har jag varit massor av gånger dock har vi aldrig kört elbil dit...
Vi kör nästan alltid via ÖresundsBron (vi bor söder om Helsingborg) och sedan färjan Gedser-Rostock... Efter detta kör man Berlin, Munchen vägen ner, när vi åker hem är de ofta puttgarten - rödby då ,man slipper passa tider.

Då jag har plan på en Modell 3 så kollade jag efter elbils uttag när vi var där i sommar men tyvärr hade de bara en shuko som var i ett garage som var avstängt då de byggt ny pool och annat, dessutom är de lite oklart för oss om de ska öppna de garaget igen. Finns någon destinations laddare i byn men de är hotell som äger dem och de är kanske osäkert om de vill låna ut. De garaget är dessutom i hotellet och jag vet att den vägen inte alltid är så lätt att köra upp för på vintern, den lutar ganska bra så alla ställer sig i garaget där nere...

I vilket fall som, om de är detta hotell ni ska till så tjata ordentligt att de måste skaffa lite typ 2 laddare så de är redo när vi kör dit igen sommaren 2019 dår jag verkligen hoppas jag har en modell 3 :D
Yes - Goldried it is! Jag ska hålla utkik efter laddmöjligheter. Rapport kommer...
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4863
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Borås - Österrike

Inlägg av chaffis75 »

aa, så kul de är Goldried du ska till, de har fått en väldigt fin ny pool och spa avdelning.... Hoppas ni får de trevligt där och väntar på rapport om laddmöjligheter vid destinationen.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Skriv svar