Medelhavet - Påsken 2018

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Medelhavet - Påsken 2018

Inlägg av gellerstam »

Elektrokungen skrev:
nek0 skrev:
bylund skrev:
Stolparna över vägen är för att se till att km-baserad motorvägsavgift betalas på fordon över 3,5 ton. Men de kanske har fartkameror också?
Tomtom varnar för fartkameror som är bekräftade och inget annat.
I Tyskland har man massor med fartkameror också men där får man inte använda fartkamera varnare. I Österrike får man inte använda dashcam.
Frugan blev fotad i Hamburg i onsdags. Hon körde i 34 km/h på en 30 väg. Någon som vet hur duktiga tyskarna är på att skicka böter till Sverige?
Duktiga. Jag fick brev via min leasinggivare. Och senare en påminnelse. Brevet handlade om att jag skulle erkänna/peka ut vem som kört bilen tror jag.... Min skoltyska börjar bli rostig gammal och rostig. Dock körde jag på autobahn när jag fick min selfie. Och lite mer för fort än +4 .....

Se http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... t=tyskland för vad forumet tycker och tänker kring selfies i Tyskland .... :)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Mistafrizz
Teslaägare
Inlägg: 434
Blev medlem: 14 sep 2015 14:41
Ort: Trosa/Kista

Re: Medelhavet - Påsken 2018

Inlägg av Mistafrizz »

Jag som aldrig tänker på siffror osv glömde att uppdatera tråden med det.

Vi var alltså ner till Pisa - över Berlin/Munchen ner och över Schweiz/Hamburg hem.

Det är 30h enkel från Trosa förbi alperna båda sträckorna

Totalt körde vi 5279,8 km
Besökte mer än 25 st SuC
Förbrukade 1537 kwh
Snittförbrukning 291 w/km


Frågor? :D
Model X 90d (uttagen december 2016) - allt utom det berömda draget.

2015 Nissan Leaf Tekna
Användarvisningsbild
Julleruff
Teslaägare
Inlägg: 207
Blev medlem: 19 apr 2016 08:26
Ort: Happiness
Kontakt:

Re: Medelhavet - Påsken 2018

Inlägg av Julleruff »

Elektrokungen skrev:
nek0 skrev:
bylund skrev:
Stolparna över vägen är för att se till att km-baserad motorvägsavgift betalas på fordon över 3,5 ton. Men de kanske har fartkameror också?
Tomtom varnar för fartkameror som är bekräftade och inget annat.
I Tyskland har man massor med fartkameror också men där får man inte använda fartkamera varnare. I Österrike får man inte använda dashcam.
Frugan blev fotad i Hamburg i onsdags. Hon körde i 34 km/h på en 30 väg. Någon som vet hur duktiga tyskarna är på att skicka böter till Sverige?
Dom är duktiga som sas här ovan.
Men +4 km/h lär inte kosta mycket med tyska böter. Inte värt å bråka.

http://www.hamburg.de/bussgeldrechner/
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Skriv svar