Re: Stockholm - Languedoc påsken 2018
Postat: 11 apr 2018 09:57
Jag har läst någonstans om att det inte fungerar att ladda på färjor, men uppenbarligen fungerade det ju för dig
Hur gick det? Tog du dig hem utan problem med ditt ofrivilligt dubbade däck?Arild skrev:Tack för det! Då sätter de väl dit mig, för extra skruvade dubb.TeslaX Anders skrev:Leo skrev:Arild! Aja baja, du vet väl att ”dubbdäck” är förbjudet där du är?
Oavsett om man bara har ynkliga EN dubb i ett enda däck!
De flesta fartyg har 60hz som frekvens i sitt elsystem. Vet inte om det kan vara upphovet till ryktet att det inte ska gå eller vara lämpligt att ladda ombord.lobbin skrev:Jag har läst någonstans om att det inte fungerar att ladda på färjor, men uppenbarligen fungerade det ju för dig
Aha! Det är detta som är starkström! Eller är det måhända strömmen i havet som menas och att denna kan slita sönder en stackars bil som försöker simma?jpetters skrev:Jag fick följande svar av Stenaline.
"Tack för ditt mail.
Det är många som önskar ström och den strömmen som finns ombord på bildäck är inte för bilar.
Strömmen som finns att tillgå på bildäcket fungerar inte på bilar. Strömmen är för stark och en olycka kan hända.
Önskar er en fin dag!
Med vänliga hälsningar/Kind Regards"
Ja jag säger då det... "strömmen är för stark"kangru skrev:Aha! Det är detta som är starkström! Eller är det måhända strömmen i havet som menas och att denna kan slita sönder en stackars bil som försöker simma?jpetters skrev:Jag fick följande svar av Stenaline.
"Tack för ditt mail.
Det är många som önskar ström och den strömmen som finns ombord på bildäck är inte för bilar.
Strömmen som finns att tillgå på bildäcket fungerar inte på bilar. Strömmen är för stark och en olycka kan hända.
Önskar er en fin dag!
Med vänliga hälsningar/Kind Regards"
Ja, jag kom hem med min enda skruvade dubb. Nu kör jag på ljudligare sommarsulor, som än så länge inte har någon dubb.evilirish skrev:Hur gick det? Tog du dig hem utan problem med ditt ofrivilligt dubbade däck?Arild skrev:Tack för det! Då sätter de väl dit mig, för extra skruvade dubb.TeslaX Anders skrev:Leo skrev:Arild! Aja baja, du vet väl att ”dubbdäck” är förbjudet där du är?
Oavsett om man bara har ynkliga EN dubb i ett enda däck!
Jag fick 10 av 16 Amp och 223 Volt, okänt vilken frekvens. De kanske har spätt ut strömmen i uttaget såsom drinken i baren, för att kunderna inte tål så mycket till sjöss.Bjelke skrev:Ja jag säger då det... "strömmen är för stark"kangru skrev:Aha! Det är detta som är starkström! Eller är det måhända strömmen i havet som menas och att denna kan slita sönder en stackars bil som försöker simma?jpetters skrev:Jag fick följande svar av Stenaline.
"Tack för ditt mail.
Det är många som önskar ström och den strömmen som finns ombord på bildäck är inte för bilar.
Strömmen som finns att tillgå på bildäcket fungerar inte på bilar. Strömmen är för stark och en olycka kan hända.
Önskar er en fin dag!
Med vänliga hälsningar/Kind Regards"
På färjan mellan Barcelona-Palma så märkte jag viss skillnad. Provade aldrig att ladda bilen, men att ladda datorn fungerade, medan det inte fungerade att ladda telefonen.frippe skrev:De flesta fartyg har 60hz som frekvens i sitt elsystem. Vet inte om det kan vara upphovet till ryktet att det inte ska gå eller vara lämpligt att ladda ombord.lobbin skrev:Jag har läst någonstans om att det inte fungerar att ladda på färjor, men uppenbarligen fungerade det ju för dig
Intressant!lobbin skrev:På färjan mellan Barcelona-Palma så märkte jag viss skillnad. Provade aldrig att ladda bilen, men att ladda datorn fungerade, medan det inte fungerade att ladda telefonen.frippe skrev:De flesta fartyg har 60hz som frekvens i sitt elsystem. Vet inte om det kan vara upphovet till ryktet att det inte ska gå eller vara lämpligt att ladda ombord.lobbin skrev:Jag har läst någonstans om att det inte fungerar att ladda på färjor, men uppenbarligen fungerade det ju för dig
Gick ju att lösa genom att ladda telefonen genom datorn, men ändå
Japan har både 50 (östra) och 60 Hz (västra provinserna). Samt 100 V.Arild skrev:japansk standard