Berlin. Hotell med laddning

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Frodo
Teslaägare
Inlägg: 167
Blev medlem: 09 nov 2016 23:56
Ort: Uppsala

Berlin. Hotell med laddning

Inlägg av Frodo »

Skall till Berlin i morgon. Någon som kan tipsa om hotell med laddning?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 19 nov 2015 21:50
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: Berlin. Hotell med laddning

Inlägg av Arild »

www.hotels.com kan du välja ”Filter” och sedan kryssa i ”Laddningsplats för elbilar”.
Därefter väljer du de datum som du önskar. ;)

Annars kan du ringa eller maila det hotell du önskar och fråga om laddplats, så de förstår hur avgörande det är för deras affärer.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Berlin. Hotell med laddning

Inlägg av ovelundkvist »

Mövenpick Hotel Berlin har en destinationsladdare inne på gården:
https://www.movenpick.com/en/europe/ger ... /overview/

Finns säkert fler hotell i Berlin som har, kolla på Teslas karta:
https://www.tesla.com/sv_SE/findusm#/results
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7083
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Berlin. Hotell med laddning

Inlägg av fth »

Jag bodde förra året på Estrel Berlin (min konferens var där), en 22kW gratis laddare i garaget. Eller gratis, det ingick i parkeringen som kostade typ €24 per dygn. Stort, ganska trevligt konferenshotell strax utanför stadskärnan, jag promenerade in till city utan problem, det går också en båt som man kan ta precis utanför hotellet.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11844
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Berlin. Hotell med laddning

Inlägg av HelectriC »

fth skrev:
Jag bodde förra året på Estrel Berlin (min konferens var där), en 22kW gratis laddare i garaget. Eller gratis, det ingick i parkeringen som kostade typ €24 per dygn. Stort, ganska trevligt konferenshotell strax utanför stadskärnan, jag promenerade in till city utan problem, det går också en båt som man kan ta precis utanför hotellet.
/fth
I Berlin beror det väldigt mycket på vad man definierar som centrum, med tanke på att varje ”Bezirk” har sitt eget centrum. Men de flesta skandinaver som inte varit i Berlin väldigt mycket menar nog att antingen området runt Bahnhof Zoo klassas som centrum i väst och området runt Alexanderplatz i öst. Om jag kollar hotell Estrel (på Sonnenallee) så ligger det i utkanten av Neukölln, det är kanske inte den del som jag hade valt om jag inte varit i Berlin många gånger förr. Neukölln är på gång, men fortfarande kanske inte ”Teslaområde” om man säger så ;) jag hittade sist ett hotell med Tesla WC som jag fick ladda på trots att vi inte bodde där. Men vi sa att nästa gång så bor vi där för det såg väldigt trevligt ut. Schoenhouse Studios på Prenzlauer Allee. Det är på gångavstånd till Alexanderplatz.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar