Stockholm - Barcelona ToR

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19569
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Stockholm - Barcelona ToR

Inlägg av Bjelke »

Sjukast av dom i Frankrike av alla vi besökte tror jag kanske var den i nordöstra Champagne-distriktet, den lite öster om Reims, kör man det minsta fel vid infarten så är det
i praktiken omöjligt att ta sig till laddarna och man får helt enkelt åka vidare utan laddning. Om det är helt tomt på trafik (ofta lixom) kan man köra mot enkelriktat tillbaks till
laddarna. Kör man över bron till andra sidan stora vägen så finns det laddare där också men dom kan man inte ta sig in till (grindar som hindrar det där).
Men i princip alla laddare i Frankrike är stört korkat placerade, oftast inte på stängt hotellområde som man via porttelefon kan få inträde till (kvällstid).
Båda jag och sambon sa redan första dagen aldrig mer i en elbil i Frankrike, jag ville tom avbryta semestern och åka hemåt men hon tyckte det var lite slöseri :lol:
Fy fan vad jag hatade Tesla då kan jag säga.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare
Inlägg: 916
Blev medlem: 07 jan 2017 23:58

Re: Stockholm - Barcelona ToR

Inlägg av kler »

Bjelke skrev:
Sjukast av dom i Frankrike av alla vi besökte tror jag kanske var den i nordöstra Champagne-distriktet, den lite öster om Reims, kör man det minsta fel vid infarten så är det
i praktiken omöjligt att ta sig till laddarna och man får helt enkelt åka vidare utan laddning. Om det är helt tomt på trafik (ofta lixom) kan man köra mot enkelriktat tillbaks till
laddarna. Kör man över bron till andra sidan stora vägen så finns det laddare där också men dom kan man inte ta sig in till (grindar som hindrar det där).
Men i princip alla laddare i Frankrike är stört korkat placerade, oftast inte på stängt hotellområde som man via porttelefon kan få inträde till (kvällstid).
Båda jag och sambon sa redan första dagen aldrig mer i en elbil i Frankrike, jag ville tom avbryta semestern och åka hemåt men hon tyckte det var lite slöseri Bild
Fy fan vad jag hatade Tesla då kan jag säga.
Fast det är väl Frankrike du ska hata? :)
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Skriv svar