Första resan med model 3 t.o.r

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Vkium
Teslaägare
Inlägg: 77
Blev medlem: 20 feb 2019 21:22
Ort: Nacka strand

Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av Vkium »

Tja,
Tänkte göra en Sthlm-Västervik resa dagen efter leverans av model 3. Listat ut att jag kanske slipper rodda i andra laddlösningar än just tesla SuC på vägen men:

Hittar ingen info om varken Tystberga eller Tindered SuC har den där nya anslutningen CCS?. Går inte ladda annars va?

Uppladdning.nu har inte info, och hittar inget på teslas hemsida heller.

Kan man mata in en denna hela resa tur och retur i navigatorn och ange ”omvägar” för att den ska räkna ut vart man borde ladda?

Edit: insåg direkt att detta kanske inte klassas som ”långresa”....menmen
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av nek0 »

Vkium skrev:
Tja,
Tänkte göra en Sthlm-Västervik resa dagen efter leverans av model 3. Listat ut att jag kanske slipper rodda i andra laddlösningar än just tesla SuC på vägen men:

Hittar ingen info om varken Tystberga eller Tindered SuC har den där nya anslutningen CCS?. Går inte ladda annars va?

Uppladdning.nu har inte info, och hittar inget på teslas hemsida heller.

Kan man mata in en denna hela resa tur och retur i navigatorn och ange ”omvägar” för att den ska räkna ut vart man borde ladda?

Edit: insåg direkt att detta kanske inte klassas som ”långresa”....menmen
https://abetterrouteplanner.com/?plan_u ... 5bd6d3b453
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av TiborBlomhall »

Kartan i Tesla Model 3 visar enbart Superchargers med nya CCS kontakten.
Användarvisningsbild
Vkium
Teslaägare
Inlägg: 77
Blev medlem: 20 feb 2019 21:22
Ort: Nacka strand

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av Vkium »

Tack för svar, bra sida!
Förstod inte riktigt om det framgick på denna sidan att den har CCS dock, även om det sen kommer lira i bilens navigator.
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av Svenssons »

Alla Superchargers i Sverige har CCS-kontakt för Modem 3. Om de är lediga eller ej bör framkomma i bilens navigering.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Vkium
Teslaägare
Inlägg: 77
Blev medlem: 20 feb 2019 21:22
Ort: Nacka strand

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av Vkium »

Ja men dåså!

Visste inte bättre :P
2019-03-29: Model 3 LR AWD, FSD, Svart/Svart, 19" Sport, HW2.5
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av Zalman3 »

Vkium skrev:
Tja,
Tänkte göra en Sthlm-Västervik resa dagen efter leverans av model 3. Listat ut att jag kanske slipper rodda i andra laddlösningar än just tesla SuC på vägen men:

Hittar ingen info om varken Tystberga eller Tindered SuC har den där nya anslutningen CCS?. Går inte ladda annars va?

Uppladdning.nu har inte info, och hittar inget på teslas hemsida heller.

Kan man mata in en denna hela resa tur och retur i navigatorn och ange ”omvägar” för att den ska räkna ut vart man borde ladda?

Edit: insåg direkt att detta kanske inte klassas som ”långresa”....menmen

Jag åkte till Bryssel den 19 mars, bor i Umeå, kör en S75D, det blev 520mil tor. Det är en långresa!
Och det gick alldeles utmärkt!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av TeslaTissel »

TiborBlomhall skrev:
Kartan i Tesla Model 3 visar enbart Superchargers med nya CCS kontakten.
Uppladdning.nu Har inte så bra koll på den sajten, skulle inte de kunna få med Tesla-laddarna också, inklusive CCS laddarna?
- Men det är kanske vissa hinder med rättigheter etc, eller känsligt på andra nivåer?

För övrigt är uppladdning.nu lite bökig att söka i, efter diverse information och sökfunktion men det kan vara ovana från min sida som ju blir nybörjare på laddning faktiskt när jag hämtar ut min Model 3? ;)
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Inlägg: 1871
Blev medlem: 02 okt 2015 17:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av bjelkeman »

Svenssons skrev:
Alla Superchargers i Sverige har CCS-kontakt för Modem 3. Om de är lediga eller ej bör framkomma i bilens navigering.
Har Bredden / InfraCity fått nu vid Max? Det vid service center kan man ju inte lita på då de inte alltid är tillgängliga och är långsamma.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare
Inlägg: 1742
Blev medlem: 14 aug 2015 20:40
Ort: Karlstad

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av bullen »

Svenssons skrev:
Alla Superchargers i Sverige har CCS-kontakt för Modem 3. Om de är lediga eller ej bör framkomma i bilens navigering.
Modemkontakt? Låter gammalmodigtBild
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Första resan med model 3 t.o.r

Inlägg av LarsL »

TeslaTissel skrev:
För övrigt är uppladdning.nu lite bökig att söka i, efter diverse information och sökfunktion men det kan vara ovana från min sida som ju blir nybörjare på laddning faktiskt när jag hämtar ut min Model 3? ;)
Nä det är inte ditt fel, uppladdning.nu är riktigt bökig sida att använda. De som driver den verkar inte heller ha ambition (eller förmåga) att förbättra den. Jag har nästan helt gått över till PlugShare istället.
Skriv svar