Laddning i Frankrike

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Jilldris
Inlägg: 45
Blev medlem: 03 aug 2016 01:01
Ort: Göteborg

Re: Laddning i Frankrike

Inlägg av Jilldris »

Blir en 10 dagars tripp från Göteborg i mitten av september där planen är att ta oss runt lite i området runt Val-d'Isère i Franska alperna.
Utrustad med typ2-typ2 kabel, chademo adapter och svensk förlängningssladd för att kunna vända shukon.

Har NewMotion och plugsurfing kort men ingen av dem verkar ha så mycket laddställen i området. Har även beställt ett ChargeMap pass som verkar ha några kompatibla ställen i området (https://chargemap.com/pass)

Funderar även på ett Kiwipass, har registrerat att konto där men har inte beställt något kort ännu. Är det fortfarande överlägset i övrigt i Frankrike?

Ser att i Val-d'Isère by verkar det vara typ 3C och inte typ 2 som gäller. Surfat runt lite och en kabel verkar ligga på ca 3000 kr. Antar att det är svårt att komma så mycket billigare undan även om man egentligen bara behövt en adapter?
Användarvisningsbild
point1
Teslaägare
Inlägg: 816
Blev medlem: 17 sep 2014 20:00

Re: Laddning i Frankrike

Inlägg av point1 »

Jilldris skrev:
Blir en 10 dagars tripp från Göteborg i mitten av september där planen är att ta oss runt lite i området runt Val-d'Isère i Franska alperna.
Utrustad med typ2-typ2 kabel, chademo adapter och svensk förlängningssladd för att kunna vända shukon.

Har NewMotion och plugsurfing kort men ingen av dem verkar ha så mycket laddställen i området. Har även beställt ett ChargeMap pass som verkar ha några kompatibla ställen i området (https://chargemap.com/pass)

Funderar även på ett Kiwipass, har registrerat att konto där men har inte beställt något kort ännu. Är det fortfarande överlägset i övrigt i Frankrike?

Ser att i Val-d'Isère by verkar det vara typ 3C och inte typ 2 som gäller. Surfat runt lite och en kabel verkar ligga på ca 3000 kr. Antar att det är svårt att komma så mycket billigare undan även om man egentligen bara behövt en adapter?
För mig fungerade det aldrig att vända shukon med förlängningssladden, kanske var något annat fel, men köpte en riktig adapter till umc från Tesla efter det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Laddning i Frankrike

Inlägg av Challe76a »

Onödigt att starta en ny tråd. Men så här ser det ut på Val-de-Meuse norr om Dijon. Ska byggas något hotel/ekologiskt här men än så länge 16 laddplatser.
IMG_2409.JPG
För övrigt, undvik Luxemburg;s SuC under lunchtid. Bara en massa lokala typer som tycker det är ett bra lunchställe med parkeringen precis utanför dörren till hotellet. Edit: med teslor som laddar men troligtvis utan behov med tanke på att hela landet är pyttelitet.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 19 nov 2015 21:50
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: Laddning i Frankrike

Inlägg av Arild »

Jag åker till Beziers i Frankrike i mars 2018 och ser att det vore bra att ha med ett KiWhi-pass. Finns det någon vänlig själ som kan låna ut ett kort i två veckor över påsken?
Jag betalar naturligtvis för all laddning. :P
—- —-
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Inlägg: 314
Blev medlem: 19 nov 2015 21:50
Ort: Tyresö
Kontakt:

Re: Laddning i Frankrike

Inlägg av Arild »

Har du ett KiWhi-pass för Frankrike?
Ring mig på 070-7218989, om du kan låna ut det.
Jag reser till Languedoc i påsk.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: Laddning i Frankrike

Inlägg av boreno »

Jag undrar om någon har en Typ-3 kabel att låna ut över påskhelgen? Jag tänkte dra ned till Loire och det är himla praktiskt om man har en sån där...
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare
Inlägg: 246
Blev medlem: 20 okt 2015 09:56
Ort: Varberg

Re: Laddning i Frankrike

Inlägg av Gretsch »

Hej Boreno ! Jag har en typ-3 kabel som du kan få låna .
Skriv svar