Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Inlägg av Nyren »

Vi planerar att ta vår Model S60D till svärfars radhus i Torrevieja i sommar, vilket nog ska gå bra nu när det finns superladdare hela vägen. Det som bekymrar mig mest är laddning på plats i Torrevieja... Enda chansen jag har vid vårt hus är att dra en shuko 25m förbi grannen och ut på gatan. Och då vet jag inte garanterat att jag inte får problem med jord eller hur hög effekt jag kan ta ut, eller att jag ens får plats att parkera på gatan tillräckligt nära. Sen finns alltid risken att sladden eller UMC'n blir stulen (jag har sett soffor och tjock-tv blivit stulna därnere...).

Så om nån av er har erfarenheter av området - finns det några alternativ? Jag känner bara till laddplats på Carrefour och Zenia Boulevard, men det är rätt långsam laddning...

Tacksam för tips!
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Inlägg av Svenssons »

Kollar på Plugshare och det finns laddare vid Nissan och Renault-säljare när dessa är öppna samt Tesla destinationsladdare på ett hotell en bit utanför. Dessutom verkar Habaneras ha en laddstolpe. Vet inte om dessa alternativ kan vara något. Sedan är det många månader till sommaren så det lär komma många nya laddare tills dess. Tror det kommer runt 100 nya snabbladdare (än fler slöladdare) per år i Spanien och då borde det komma runt 30 nya snabbladdare till sommaren, med lite tur ligger någon av dessa närmare än Murica och Alicante.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Inlägg av Nyren »

Tack. Jag kollade på electromaps.com och vad jag förstår så låter Nissan bara Leaf-bilar ladda där. Men man kan ju alltid fråga snällt... Hoppas det blir lite fler alternativ tills dess.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
My Toy
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 06 jan 2017 00:27

Re: Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Inlägg av My Toy »

Hej. Själv är jag i torrevieja och det är absolut ingen problem med laddning har. Hotell Dña Monse i Los balcones tar 6€ för p-plats en 24 timmar. Sen finns det super sharger i murcia ca 40 km från torrevieja . Los balcones.. köpcentret Habaneras, carrefour, la zenia köpcenter. Jag har själv en p85+.
Användarvisningsbild
My Toy
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 06 jan 2017 00:27

Re: Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Inlägg av My Toy »

Hotell Dña Monse har 2 destinationsladdare.
Bra att ha app teslarati...
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 372
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Inlägg av Nyren »

Ah perfekt! Då kan man ju alltid ställa bilen där över natten om det krisar. Synd bara det inte är gångavstånd till La Rosaleda där vi bor men man får väl ta en taxi.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare
Inlägg: 2895
Blev medlem: 06 feb 2015 22:39
Ort: Stockholm

Re: Ladding vid Torrevieja / Costa Blanca i sommar?

Inlägg av apkungen »

Här är en bra sida för spanska laddpunkter. Klart fler än plugshare osv
https://www.electromaps.com/puntos-de-recarga/mapa
Skriv svar