Bauhaus Danmark skickar inte webborder till Sverige. Någon som har tips på andra Danska kedjor som kan tänkas skicka en Dansk stickpropp på posten?
Jag har en röd CEE till danska Schuko adapter som jag använder när jag reser till hemlandet. Det fungerar bra med alla pluggar jag hittills har försökt, så länge jag ställer amparaen till 13 eller mindre. Du är välkommen att låna det, om jag inte kommer till Danmark själv vid den tiden. Du kan hämta det i Malmö eller på mitt jobb i Lund.
Jag hade denna butik för att göra mig en, men de är lite dyra frakt till Sverige. Du kan bara skriva honom och be om en röd CEE till danska Schuko.
Model S 75 - Deep Blue Metalic - Sunroof - AP 2.0 (EAP) - Next Gen Seats - Upg. Charger
Be my friend if you want 9000 kr rabatt och obegränsad Supercharging
Jag letade efter en dansk adapter inför resa till Danmark förra året, och även om de verkade finnas överallt i Danmark så hittade jag ingen att köpa här i Sverige, och jag ville inte ägna mig åt att leta i hårdvarubutiker på semestern. Så jag köpte Teslas överprissatta adapter, och visst är det väl trevligare att ha det så egentligen även om den var dyr.
De går att köpa vid alla service centers i Sverige för övrigt, men webbshoppen funkar bara i Holland.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Tack för erbjudandet Veritas, och tack för den länken. Har mailat dom och frågat om dom kan byta schukon i det kittet eller skicka med en dansk stickpropp.
Tror du missförstod.. tanken med att komma fram med lite kvar hänger ju ihop med optimal planering för långkörning via Superchargers.
Finns ju ingen poäng att göra det inför sista stoppet där du ska långsamladda..
Som andra skriver har ju också förutsättningarna ändrats en del, nyare batterier får inte maxeffekt från låg SOC, och därför är det inte så god idé att köra ner mot 0 längre...
Det finns ju absolut en poäng att ladda så att man kommer fram nära tomt, om det är ett ställe man ändå ska vara så länge att man hinner ladda. Då slipper man ju en del av väntan på sista superladdaren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Bara för information.
Den nya typen av batterier laddas inte snabbt under 10% SOC. De äldre batterierna (85) har en hög hastighet vid mycket låg SOC, men den nyare kemi kan ge så lite som 5-6 kW när du är nästan på 0%.
Tesla Bjørn har också en del information om det i en av hans nya videor.
Bra påminnelse, det har jag missat.
Har på vår x 90D siktat på max 3% vid SOC.
Har nyss tittat på Tesla Björns video men missade ändringen i reglering nu 2017 från tomt batteri.
Får justera min abetterroutplaner.
Är det fler än Zoidberg som numera noterat låg laddeffekt upp vid nästan tomt < 10% för er som har 90 kWh batteri?
Tolkar Tesla Björn som att det kan ta upp till 10 minuter att komma upp över 80 kW.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Har X90D tillverkad i december. Kommit fram med 2% till SUC och då var det inget problem. Startade på 40-50 men gick upp till 100+ ganska snabt. La inte märke till nån skillnad åtminstone mot vanliga fall.
Noterade långsam laddning när jag kom till SuC med 3% kvar, tog några minuter innan den drog på fullt.
Dock vet jag inte om de hade med procenten att göra eller att jag hade kört med Range Mode.
Noterade långsam laddning när jag kom till SuC med 3% kvar, tog några minuter innan den drog på fullt.
Dock vet jag inte om de hade med procenten att göra eller att jag hade kört med Range Mode.
Får testa mer på nästa resa.
När jag har kört med range mode beter den sig alltid så. Brukar slå av det när jag ska åka långt och använda SuC just därför.
Kom till Arboga med 1km kvar på min X60D. Den började på 40kW, men efter en minut ungefär så var det 99kW effekt. Men det kanske bara är 90-batterier som beter sig så?
Jag letade efter en dansk adapter inför resa till Danmark förra året, och även om de verkade finnas överallt i Danmark så hittade jag ingen att köpa här i Sverige, och jag ville inte ägna mig åt att leta i hårdvarubutiker på semestern. Så jag köpte Teslas överprissatta adapter, och visst är det väl trevligare att ha det så egentligen även om den var dyr.
De går att köpa vid alla service centers i Sverige för övrigt, men webbshoppen funkar bara i Holland.
Denna borde fungera lika bra som Teslas under förutsättningen att elektrikern har kopplat rätt men det gäller kanske även Teslas egna? Den kostar bara en bråkdel av Teslas också, 40 DKK plus frakt:
Bra att veta. Hade jag råkat ut för det här hade jag frågat i nåt danskt forum om nån i närheten har rätt kabel så man kan få låna över natten. Teslaägare brukar vara väldigt snälla på att hjälpa till.