Eurotrip - Smått oplanerad

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Eurotrip - Smått oplanerad

Inlägg av janni »

Innan jag hade Tesla sa jag att de första jag skulle göra om jag skaffade en var att brassa så långt söderut det gick på fri laddning, så i lördags var det dags att göra slag i saken.
Dock blir det kanske inte så långt söderut man kan komma men Italien är en del av målet.

Inga hotell är bokade utan hittills har de bokats i sista minuten när vi ser vart vi hinner under dagen.
Dock ska vi nog boka nästa tidigare än när vi står på sista SuC:en för dagen.
Försökte boka ett hotell i Tyskland med DC men kvällspersonalen kunden inte engelska och min skoltyska är minst sagt bristfällig så de gick inge vidare.

Har alltid fått för mig att vi har bra vägar i Sverige, men att köra elbil på ny dansk asfalt var en helt ny upplevelse.
Enda som hörs är vindbrus och svagt däckljud.
Uppfattar även tyska vägar som generellt bättre, eller kanske är den fria farten som gör det =)

Tänkte komplettera med lite bilder men tänkte skippa de svenska SuC:arna då de redan är rätt väldokumenterade.
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Eurotrip - Smått oplanerad

Inlägg av kangru »

Kul! Använd Google Translate när du behöver kommunicera med folk där språket inte finns.
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Eurotrip - Smått oplanerad

Inlägg av janni »

Bild

Lördag kväll i Slagelse, Danmark
10 SuC och en EU sponsrad laddare för andra.

Övernattning First Hotel i Kolding, norsk X i garaget.

Åkte långa vägen genom Danmark till Tyskland, hemvägen blir troligen färja från Puttgarden och över Öresundsbron.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
janni
Teslaägare
Inlägg: 213
Blev medlem: 25 jan 2017 01:00
Ort: Solna

Re: Eurotrip - Smått oplanerad

Inlägg av janni »

Bild

Söndag Rodekro, Danmark.

6 SuC, va både en tysk, en norsk och en dansk på plats när jag kom.

Verkar vara bra tryck på denna då flera bilar bytte plats under tiden jag laddade men ingen behövde köa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar