Hotel som erbjuder laddning

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Andreasson »

Schelin skrev:
Hejsan, önskar tips på hotell i Malmö som har bokningsbara laddplatser.

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Jag brukar bo på endera Quality Hotel View eller Best Western Malmö Arena när jag besöker Malmö. Då kan jag stå i Emporias P-Hus intill, som har ett gäng Schuko samt 2st Tesla Destination Charger.
Det kan vara lite trevligt att gå ett varv inne på Emporia också när man ändå är där... :)
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 04 jan 2015 20:50
Ort: Kungsör

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Schelin »

Tackar det får jag kolla

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare
Inlägg: 656
Blev medlem: 29 apr 2015 09:52

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av HerrNilsson »

Challe76a skrev:
Ekerum på Öland har sina dest chargers igång. Det är 3 st.
Ekerum har nu 6st destination chargers + 2st "vanliga" typ2-laddare. Finns i mitten av byggnaderna vid laddplatserna för alla golfbilar. Mycket bra måste jag säga. Var där för nån vecka sen.
Ekerum_noreg.JPG
IMG_4291_noreg.JPG
Under samma resa sov vi över på Clarion Hotel Örebro som har 2st destination chargers. Dessa bokas i förväg och finns på innergården bakom hotellet. Dom verkar ha järnkoll på att dessa inte
ICE'as. Oxå mycket bra.
Örebro_tesla.JPG
Mvh
Nilsson

Model Y LR
Verdi

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Verdi »

Hjerting Badehotel utanför Esbjerg har två laddare. 3 fas 16A.
20170716_171156.jpg
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare
Inlägg: 1769
Blev medlem: 31 aug 2014 19:21
Ort: Löddeköpinge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av leiflodde »

De Hotel vi bor på som ej erbjuder laddning får lite sämre betyg på miljöfrågan :o och brukar då även hänvisning till Tesla.com/destinationcharger :D
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare
Inlägg: 844
Blev medlem: 15 dec 2014 14:02
Ort: Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av _TonyV »

HerrNilsson skrev:
Ekerum har nu 6st destination chargers + 2st "vanliga" typ2-laddare. Finns i mitten av byggnaderna vid laddplatserna för alla golfbilar. Mycket bra måste jag säga. Var där för nån vecka sen.
Trevligt med Typ2 uttag på parkeringen, när jag var där med Leafen fick jag ställa mig jämte en stenmur och plugga in i vanlig schuko och hoppas inte bli påkörd av en överförfriskad golfare på väg in med golfbilen. :lol:

Edit: Vänta lite ser ut som VW destinationsladdare med fast Typ2 kabel.. Suck.
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
Användarvisningsbild
Elfort
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 jun 2016 21:56

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Elfort »

Marslidens fjällby erbjuder genom värden Ulf Kanon laddning via 220 Schuko. Ger 16km/h. Eftersom det är mer eller mindre gratis att bo här så insisterade jag på att betala några kronor per kWh.
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8560
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Pontus »

Nu är jag ju inte på rätt kontinent men ändå. Vi hade inte kollat innan utan ringde på vägen. Hotellet är Embassy Suites by Hilton Convention Center i Washington.
Visste redan att dom bara hade Valet parking och dyr sådan men att det han frågade om han skulle sätta bilen på laddning kändes ju extra lyxigt.
Nu börjar hotellen förstå nyttan av att erbjuda laddning, ska jag hit igen ligger ju detta hotellet bra till kan jag ju säga.
Edit. Det vart inte valet parking fullt ut, när jag tittade i appen hade inte laddningen startat. Det visade sig att jag var tvungen att följa med ner och öppna laddluckan... :) Men den kommer ändå vara full i morgon bitti med hjälpa av Tesla destinationsladdare. Killen sa att det ofta är fullt på de tre laddare som dom har.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3615
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av jonasl »

jtesla skrev:
Elfort skrev:
Högbo Brukshotell erbjuder två Schukouttag som ger 13A och 232V. Hundrum har de också.
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Och om de inte räcker till (eller är trasiga som när vi var där) så kan man parkera och ladda i carporten bakom hotellet.
Där har det ju hänt lite. 4 st 11kW vid stora parkeringen, 4 st vid golfbanan och 4 st vid hotellet tror jag det är nu. Och iaf vid stora parkeringen verkade folk flytta på bilen när det var färdigladdat.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3615
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av jonasl »

Villa Orrbackens B&B i Docksta erbjuder strålande laddmöjlighet för sina gäster. Laddar 11kW utan problem (men ställde ner till hälften eftersom bilen ändå är full till i morgon).

Kostar 3.50 kr / kWh vilket jag tycker är helt OK - det gör att de som behöver ladda gör det men det blir inte onödig beläggning. Svårt att motivera investering i flera laddplatser för ett litet ställe som detta. Det är väldigt smidigt att kunna ladda över natten, alternativet hade varit att snabbladda för högre kostnad och fått stå och vänta.
2021-09-03__23.03.00.jpeg
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Skriv svar