Hotel som erbjuder laddning

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Martinen »

Med anledning av lite diskussioner i andra trådar, så tycker jag det kunde vara bra med en tråd där vi tipsar om bra hotell som erbjuder laddning.

Jag kan rekommendera hotell lappland i Lycksele.
Dom har egentligen bara vanliga 10A uttag till motorvärmare, men jag mailade i förväg och frågade om 3-fas 16A. Det var inga problem och när jag kom fram fick jag köra bak och ställa mig bredvid deras lastkaj, där dom hade dragit fram en förlängningssladd.
Bra service och dessutom ett mycket fint hotell.

Om någon annan har tips och erfarenheter om hotel så kan vi väl samla detta här.
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Oppfinnarn »

Utmärkt initiativ!
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av pegs »

Södra Berget, Sundsvall (13A, 220V motorvärmaruttag. Men dom kollar på vassare alternativ inklusive Teslas destination charger)

Sedan antar jag att det är svårt att slå....

Elgstua i Elverum, Norge (8st Tesla Supercharger laddplatser på hotellets parkering :o )
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av dstr »

Andersia, Poznan. Går att nå direkt från Wittstock.

Ett 3fas 16A vid hotellets platser. 3st vid lastkajen, där man får stå efter ök.

Längre recension kommer
Användarvisningsbild
EES
Teslaägare
Inlägg: 70
Blev medlem: 05 jun 2015 23:09
Ort: Uppsala

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av EES »

Clarion Örebro.
Har en kabel 3fas drar ut den om man bara frågar. De titar på att ordna ordentliga platser.
Är där varje vecka
Användarvisningsbild
fodogen
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 30 nov 2014 20:36
Ort: Borlänge

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av fodogen »

Umeå:
Hotel Aveny. Fråga innan så reserverar de plats och drar fram trefaskabel.
Scandic Hotel Syd. Trefasuttag vid soprummet. Man behöver dock ha skarvkabel med sig.

Växjö:
Scandic Växjö. Trefasuttag. Ta med 10 meter skarvkabel.

Brukar alltid maila o fråga innan så de reserverar plats vid uttagen. Det har dock fördelen att man i stort sett alltid får bästa platsen på hotellet utan bilar brevid som slår upp dörrarna.
Brukar också maila i efterhand o tacka. Hoppas att det ger lite feedback uppåt så att de sätter dit lite mer permanenta lösningar.

Har hitills aldrig gått bet på att få trefasuttag på något hotel jag frågat hos.
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av JFAH »

Jag hoppas att ni lägger upp platserna i uppladdning.nu (som privat vid överenskommelse och med kontaktuppgifter). Då får andra reda på att de finns! För övrigt så lade jag ut hotell Lappland i Lycksele för en tid sedan, jag skickade helt enkelt ett e-brev till alla hotell, bed and breakfast och campingar i norra Sverige och inventerade de som sade sig ha laddnings möjlighet :-). Roligt att det kommit till nytta för någon!
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Martinen »

JFAH skrev:
Jag hoppas att ni lägger upp platserna i uppladdning.nu (som privat vid överenskommelse och med kontaktuppgifter). Då får andra reda på att de finns! För övrigt så lade jag ut hotell Lappland i Lycksele för en tid sedan, jag skickade helt enkelt ett e-brev till alla hotell, bed and breakfast och campingar i norra Sverige och inventerade de som sade sig ha laddnings möjlighet :-). Roligt att det kommit till nytta för någon!
Bra initiativ.

Jag har inte lagt till någon själv men tipsat en del hotell att göra det. Så att dom själv kan ansvara för att informationen är korrekt.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare
Inlägg: 634
Blev medlem: 22 jan 2015 21:21
Ort: Ullared (Köinge)

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Stefan T »

Jag fick laddat på hotell Vänerport i Mariestad i augusti
10A schocko och jag la upp det på upplandning
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare
Inlägg: 340
Blev medlem: 07 apr 2015 18:03
Ort: Torslanda

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Jorma »

The Lamp hotell i Norrköping där jag bodde i fredags har en 16 A 230 V med en sladd som passar direkt i Teslan, vet inte vad den typen kallas.
Det är på P-huset som kostar 125 kr/natt. Den laddade med 1,5 mil/timma.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av bylund »

Fast typ-2-kabel?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av bylund »

Kollängens Vandrarhem, mellan Götene och Lidköping lät oss ladda trefas i ladan mot att vi swischade över vad vi trodde elen kostade. Tipsade ägaren om uppladdning.nu för att locka kunder.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
JFAH
Inlägg: 491
Blev medlem: 31 jul 2014 22:04

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av JFAH »

I samband med att att jag gjorde inventeringen i våras över norrbotten hittade jag omkring 20 platser som sade sig ha laddmöjlighet. Jag lade ut samtliga på uppladdning nu. Det finns nu trefasmöjlighet som minst längs med inlandsvägen. I arvidsjaur finns det dessutom en 22kw laddstation. Till nöds verkar det nu möjligt att turista längs med e45 i maklig takt.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Bod »

Högfjället i Sälen har laddstolpar med typ 2 kontakter. :)
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
tornblad
Teslaägare
Inlägg: 138
Blev medlem: 27 mar 2015 22:05
Ort: Jönköping

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av tornblad »

Hotell Avalon i Göteborg kunde ordna med parkering i deras garage med laddning. Inte fått klart för mig vilken sort, återkommer om det. Priset var 465:- för garageplats med laddning.
Tesla Model S 85D Vit
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av matbl »

Gothia Towers i göteborg erbjuder elbilsparkering (förbokas). Funkade finfint.
De parkerar bilen åt dig så vad det är för uttag har jag ingen aning om, ta med UMC.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Dan »

Ska upp till Goteborg om några veckor och kollade så klart på uppladdning.nu vilka hotel som skulle komma på fråga. Blev till slut Hotel Riverton som erbjuder laddplats i sitt garage för 225SEK/natt. Egen sladd behövs dock då det inte fanns ngn fast kabel.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9338
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av bylund »

Dan skrev:
Ska upp till Goteborg om några veckor och kollade så klart på uppladdning.nu vilka hotel som skulle komma på fråga. Blev till slut Hotel Riverton som erbjuder laddplats i sitt garage för 225SEK/natt. Egen sladd behövs dock då det inte fanns ngn fast kabel.
Hur är det priset jämfört med en parkeringsplats utan laddning? Eller tar de 225 kr mer för att ladda än för att inte göra det?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Dan
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 08 mar 2014 20:52
Ort: Bunkeflostrand

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Dan »

bylund skrev:
Dan skrev:
Ska upp till Goteborg om några veckor och kollade så klart på uppladdning.nu vilka hotel som skulle komma på fråga. Blev till slut Hotel Riverton som erbjuder laddplats i sitt garage för 225SEK/natt. Egen sladd behövs dock då det inte fanns ngn fast kabel.
Hur är det priset jämfört med en parkeringsplats utan laddning? Eller tar de 225 kr mer för att ladda än för att inte göra det?
Exakt samma pris med eller utan laddning, dvs de tar 225SEK för parkeringen och bjuder på laddningen.
Användarvisningsbild
Edderf
Teslaägare
Inlägg: 42
Blev medlem: 04 nov 2014 22:14
Ort: Färjestaden, Öland

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Edderf »

Jag sov på Scandic Talk efter att ringt till Scandic och frågat om de hade laddningsmöjligheter. Det fanns 2 st 220v och en 3-fas. Personalen hade ingen koll när jag frågade i receptionen. Kör ner och kolla var deras lösning. Laddningen är direkt in till vänster.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Bjorn
Teslaägare
Inlägg: 749
Blev medlem: 04 feb 2015 16:28
Ort: Skövde
Referralkod: ts.la/bjrn381

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Bjorn »

Yasuragi, Hasseludden.
10 st laddplatser mode 3 typ 2 uttag 1x16A.
Fria att använda för gäster. Ingen bricka behövdes, men det kanske kommer eftersom stolparna har den möjligheten.

Laddplatserna är närmast entrén. De är 2 timmars för alla, men fri tid vid laddning. De verkar inte ha nån övervakning så det blev rätt många ICEade mer än de tillåtna 2 timmarna under sista dagen av företagseventet. Vår dag 4, när det bara var privata gäster var det lätt att få plats.

Ta med egen kabel. De har nån att låna ut i Receptionen, men kollegan fick den inte att funka i sin Volvo laddhybrid. Han lånade min kabel som jag köpt på Tesla och då funkade det. Det var bara jag och kollegan med Volvon som laddade under dessa 4 dagar som jag såg.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av Zoidberg »

Kan varmt rekommendera Hotel Nääs Fabriker som ligger vid E20 mellan Göteborg och Alingsås.
Snyggt och trevligt hotel med två laddplatser för elbil.

Visserligen bara enfas 13A.
Men vad gör det när man kan vänta ut laddningen i en bastu nere vid sjön?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare
Inlägg: 693
Blev medlem: 16 okt 2015 17:13
Ort: Ronneby

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av far1far2 »

Zoidberg skrev:
Kan varmt rekommendera Hotel Nääs Fabriker som ligger vid E20 mellan Göteborg och Alingsås.
Snyggt och trevligt hotel med två laddplatser för elbil.

Visserligen bara enfas 13A.
Men vad gör det när man kan vänta ut laddningen i en bastu nere vid sjön?
Ja nääs är ett toppenställe. Men ack vilket uselt (dyrt) kök!
X100 lev.14/8-18.
joel80
elbilist
Inlägg: 3062
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av joel80 »

Besökt Skepparholmens hotell och konferensanläggning och de hade fixat laddplats! Ett 3-fas 16A-uttag och 2st shucko, vid en byggnad förbi den vanliga parkeringen, med en fin skylt på väggen. :D
Jag la in den på uppladdning.nu då den inte fanns där ännu.

Även om det inte är "laddstolpe" och typ2-kontakt så gillar jag att dom satt upp uttag, och att ett av de är ett 3-fas är ju inte fel. :)

Bild
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare
Inlägg: 319
Blev medlem: 11 feb 2015 16:45
Ort: Djursholm

Re: Hotel som erbjuder laddning

Inlägg av TeslaMartin »

Hotell Halland i Kungsbacka - Ägaren Pontus har själv en Tesla och man kan efter kontakt få låna hans egna plats som har trefas 16A 400V. Han planerar även att sätta upp fler laddstolpar och eventuellt Destination Charger!


Hotell Högland i Nässjö - har vanliga 230V-uttag utspridda varstans i garaget (troligen suttit där sedan hotellet byggdes så de ser sådär lagom slitna ut..). Ingen specifik elbilsparkering, utan man för ha tur eller förlängningskabel för att säkerställa laddning.
Skriv svar