En sak jag funderat på... Ska taxi inte alls kunna ladda på SuC nu? Detta tycker jag är lika konstigt som att de kunde ladda hur mycket de ville utan att betala.
Tesla borde ju hitta en lösning så att man kan använda Tesla som taxi och de kräver Suc såklart för annars står bilen stilla för länge. Arlanda laddaren är ju en lösning men de räcker ju för just rutter till Arlanda hur ska man göra med alla andra rutter en taxi kör och där man skulle kunna utnyttja de SuC nät som redan finns?
Alla andra rutter är långresa ? där borde även taxi få köra
Säg att jag är politiker och kommer på visst behöver jag vara i riksdagen imorgon och tar en taxi från Sundsvall till Stockholm och det är en tesla visst ska denna taxi få lada hela vägen liksom förutsättning att komma fram
Väl imorgon är jag krasslig och det blir inget av det där mötet men tesla taxin körde sundsvall stockholm t/r och använde SuC
Däremot ska taxi som surrar i stockholm och sundsvall inte ladda på den lokala superchargern
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
En sak jag funderat på... Ska taxi inte alls kunna ladda på SuC nu? Detta tycker jag är lika konstigt som att de kunde ladda hur mycket de ville utan att betala.
Tesla borde ju hitta en lösning så att man kan använda Tesla som taxi och de kräver Suc såklart för annars står bilen stilla för länge. Arlanda laddaren är ju en lösning men de räcker ju för just rutter till Arlanda hur ska man göra med alla andra rutter en taxi kör och där man skulle kunna utnyttja de SuC nät som redan finns?
Alla andra rutter är långresa ? där borde även taxi få köra
Säg att jag är politiker och kommer på visst behöver jag vara i riksdagen imorgon och tar en taxi från Sundsvall till Stockholm och det är en tesla visst ska denna taxi få lada hela vägen liksom förutsättning att komma fram
Väl imorgon är jag krasslig och det blir inget av det där mötet men tesla taxin körde sundsvall stockholm t/r och använde SuC
Däremot ska taxi som surrar i stockholm och sundsvall inte ladda på den lokala superchargern
Men varför vill du inte att taxi ska kunna använda Teslor? Ja jag håller med att vi vill inte de ska fylla varenda SuC med Taxi bilar så de blir kö men i övrigt finns de väl ingen nackdel att man kör Tesla som taxi. Jag tycker faktiskt att Tesla borde hjälpa Taxi bolagen som vill köra Tesla istället men de får självklart betala för sig de är inte rimligt att de får detta gratis. Kan man inte se att man bygger speciella Taxi laddare på vissa håll och på andra ställen där de inte fyller hela stationen så får de köra med vanliga SuC men sedan får de kanske alltid betala för sig... Säg att speciella taxi SuC har får de betala kanske 2 kr/kW men på de publika 3kr/kW, ja eller något åt de hållet.
Som jag sa innan så är de inte rimligt att Taxi måste stå och ladda en massa timmar på dagen med sin 16 kw laddare...
En sak jag funderat på... Ska taxi inte alls kunna ladda på SuC nu? Detta tycker jag är lika konstigt som att de kunde ladda hur mycket de ville utan att betala.
Tesla borde ju hitta en lösning så att man kan använda Tesla som taxi och de kräver Suc såklart för annars står bilen stilla för länge. Arlanda laddaren är ju en lösning men de räcker ju för just rutter till Arlanda hur ska man göra med alla andra rutter en taxi kör och där man skulle kunna utnyttja de SuC nät som redan finns?
Alla andra rutter är långresa ? där borde även taxi få köra
Säg att jag är politiker och kommer på visst behöver jag vara i riksdagen imorgon och tar en taxi från Sundsvall till Stockholm och det är en tesla visst ska denna taxi få lada hela vägen liksom förutsättning att komma fram
Väl imorgon är jag krasslig och det blir inget av det där mötet men tesla taxin körde sundsvall stockholm t/r och använde SuC
Däremot ska taxi som surrar i stockholm och sundsvall inte ladda på den lokala superchargern
Men varför vill du inte att taxi ska kunna använda Teslor? Ja jag håller med att vi vill inte de ska fylla varenda SuC med Taxi bilar så de blir kö men i övrigt finns de väl ingen nackdel att man kör Tesla som taxi. Jag tycker faktiskt att Tesla borde hjälpa Taxi bolagen som vill köra Tesla istället men de får självklart betala för sig de är inte rimligt att de får detta gratis. Kan man inte se att man bygger speciella Taxi laddare på vissa håll och på andra ställen där de inte fyller hela stationen så får de köra med vanliga SuC men sedan får de kanske alltid betala för sig... Säg att speciella taxi SuC har får de betala kanske 2 kr/kW men på de publika 3kr/kW, ja eller något åt de hållet.
Som jag sa innan så är de inte rimligt att Taxi måste stå och ladda en massa timmar på dagen med sin 16 kw laddare...
Du missupfattar mig ja jag vill det men inte krama om stolparna dagarna i ända
Och just stockholm har fått en dedikerad SuC som de skulle betala för laddning med de vägrade ( även fast det blir 4ggr billigare att tanka tesla mot diesel ) tyvärr är förändringen nödvändig
Folk har stått i kö medan taxi toppade bilar och städade invändigt
Vägrar flytta på sig osv osv
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
OK.. sorry... bra att vi är övverrens att man måste göra de möjligt att köra Taxi Tesla.
Ja de där med att de inte flyttar på sig och står och städar mm är ett riktigt illa... Jag gillar inte att generalisera men de är väl kanske så att dessa chaufförer har en väldigt annorlunda inställning än många andra som äger sin Tesla samtidigt tror jag detta kanske plötsligt (tyvärr) kommer bland "vanliga" ägare så småningom efterhand som elbilar bli vanligare och billigare.
OK.. sorry... bra att vi är övverrens att man måste göra de möjligt att köra Taxi Tesla.
Ja de där med att de inte flyttar på sig och står och städar mm är ett riktigt illa... Jag gillar inte att generalisera men de är väl kanske så att dessa chaufförer har en väldigt annorlunda inställning än många andra som äger sin Tesla samtidigt tror jag detta kanske plötsligt (tyvärr) kommer bland "vanliga" ägare så småningom efterhand som elbilar bli vanligare och billigare.
En del av problemet kan man faktiskt hålla tesla ansvarig för
Man har hör många ggr att de som bor i lgh utan möjlighet för laddning har säljaren sagt att det finns SuC nära
Kan nog tänka mig att man sålde SuC konceptet till taxi också men taxi behöver inte bete si som röv och ladda över 80% när det börjar bli kö
I och med att tesla tog tag i detta så här så är det större problem än UV
Tänker framför allt på uber nimber och andra motsvarigheter
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Stora problemet verkar ju vara att dom har taskig laddkultur. Om man bara gör så att laddningen kostar rejält när dom laddar över 85% eller nått sånt. Svårt att få ordning på redan sålda men framöver borde man kunna införa nått sånt. Och med tanke på hur långt taxi körs per år så är nuvarande rätt snart borta ur taxiflottorna.
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Undrar om taxiförare oxo sitter och svär när dom får stå och vänta på andra taxin som står och maxladdar supersegt (eller tom står kvar fast dom laddat klart)...
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Som de inte betalar och sedan säljer de bilen och nästa ägare får reda på av Tesla att det finns tiotusentals kronor i obetalda avgifter....
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Som de inte betalar och sedan säljer de bilen och nästa ägare får reda på av Tesla att det finns tiotusentals kronor i obetalda avgifter....
Har något liknande varit på väga att hända eller var det bara...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Aldrig testat men kan det inte ta en jäkla tid om man laddar till 100%? Avgiften kommer ju först när de slår i sin inställda nivå och är den 100% lär det ta tid. Gissningsvis fular de sig undan avgiften ändå, de gör ju det med skatt närhelst de kan redan.
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
De är enbart för SC.
Och de laddar bara 50 kW/h.
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....