Taxi blockerar superchargers

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Re: Taxi blockerar superchargers

Inläggav Teslaägare Wir » 10 aug 2018 15:04

Remuz skrev:Seriöst?!

Kö = en taxi, en brittisk X, sedan jag. Vågar man åka till Uppsala med 12%?

Går det inte att ladda vid SC någon gata bort? Vet inte om det är supercharger där, men ser ut som det.
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Svenssons » 10 aug 2018 15:09

Pontus skrev:
Svenssons skrev:
Pontus skrev:Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?

Som de inte betalar och sedan säljer de bilen och nästa ägare får reda på av Tesla att det finns tiotusentals kronor i obetalda avgifter....

Har något liknande varit på väga att hända eller var det bara...

Läste om något liknande det här eller på Facebook.

Vill de ha någon hjälp från Tesla om det blir problem med bilen lär de inte kunna komma undan med att betala men det är väl då de säljer bilen...
Tesla Model X Signature #588 VIN S01051 Signature Red med drag och kyla samt ljust koskinn och svart på övrig interiör och fälgar. Started to move away from ICE-age!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inläggav Teslaägare OfarligTesla » 10 aug 2018 15:43

Pontus skrev:
OfarligTesla skrev:
Remuz skrev:Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?

Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.

Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.

Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?

Aldrig testat men kan det inte ta en jäkla tid om man laddar till 100%? Avgiften kommer ju först när de slår i sin inställda nivå och är den 100% lär det ta tid. Gissningsvis fular de sig undan avgiften ändå, de gör ju det med skatt närhelst de kan redan.
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 10 aug 2018 16:06

Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Ska du köpa en ny Tesla? Skicka meddelande till mig innan så kommer vi överens om något bra.
http://ts.la/stefan4169
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 10 aug 2018 17:17

Remuz skrev:Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).

De är enbart för SC.
Och de laddar bara 50 kW/h.
-15 Model s P85D+
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 10 aug 2018 17:19

OfarligTesla skrev:
Remuz skrev:Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?

Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.

Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.

Anser att Tesla bör lägga in en begränsning på vad som går att ladda. Tex, lägg in en maxgräns på 20 kW/h tills dess att de har betalt sina avgifter.
Missköter man sig så ska det även straffa sig.
-15 Model s P85D+
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Remuz » 10 aug 2018 17:20

Tars skrev:
Remuz skrev:Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).

De är enbart för SC.

Inte på helger, brukar maxa där
X90D, med alla tillval, inkl AP2 och självkörning
Ska du köpa en ny Tesla? Skicka meddelande till mig innan så kommer vi överens om något bra.
http://ts.la/stefan4169
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Bjelke » 10 aug 2018 17:44

Remuz skrev:
Tars skrev:

De är enbart för SC.

Inte på helger, brukar maxa där

Dom säger att det är ok att ladda där utanför kontorstid...
Även jag har en refferallänk och den är http://ts.la/mikael1178
Använd denna och få fri Supercharging.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Tars » 10 aug 2018 18:17

Ok! Då vet jag! Nu bor jag precis i närheten så jag laddar extremt sällan där nu för tiden.
-15 Model s P85D+
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Legato » 10 aug 2018 18:25

Tars skrev:
OfarligTesla skrev:

Anser att Tesla bör lägga in en begränsning på vad som går att ladda. Tex, lägg in en maxgräns på 20 kW/h tills dess att de har betalt sina avgifter.
Missköter man sig så ska det även straffa sig.

Håller helt med!
No2Gas - Röd X75D (fd X60d) 2016
No2Oil - Svart (blacked out) S75D 2017
2 reservationer på Tesla Model 3
-------------------------------------------------------
Få obegränsad fri Supercharging! Använd min
referral: https://www.tesla.com/referral/bo2814
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Laddtips