Bästa Supercharger-platsen hittills

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av mati »

e5m1r skrev:
Kan hålla med om de tyska vissa är rent av horibla
Men Aslev i DK är ingen höjdare heller
Roligt nog vill navigatorn i min bil aldrig ladda i Alslev. Den laddar hellere in en timme Köge. Bilen verkar inte heller tycka om den SuCen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av danni »

mati skrev:
e5m1r skrev:
Kan hålla med om de tyska vissa är rent av horibla
Men Aslev i DK är ingen höjdare heller
Roligt nog vill navigatorn i min bil aldrig ladda i Alslev. Den laddar hellere in en timme Köge. Bilen verkar inte heller tycka om den SuCen.
Jag ska ner genom Danmark snart. Några fler tips på vilka superchargers man ska välja eller undvika? Alslev är nog inte aktuell oavsett. Kastrup verkar tråkig + ofta upptagen pga bara två platser. Köge verkar lite häftig men jag tror vi kommer kunna destinationsladda i Köpenhamn så den behöver vi inte stanna på. Middelfart är nog mer aktuellt isåfall, men den verkar Herr X avsky.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av mati »

fmm1000 skrev:
I svenskere har da Europas vackrästa SuC.
Tofteholm.
Toftaholm bjuder på vacker natur och ganska okej mat, när man väl har hittat dit. Men jag klarar mig ganska bra utan en frukost som prismässigt ligger i parität med en full tank bensin. :o
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av Bod »

Använd inte den i Uckerfelde norr om Berlin.4 laddare mitt ute i ingenstans. Bara en fossilmack med vad som brukar finnas på en sådan.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av e5m1r »

Bifogar klipp på SuC i Senj vackert mitt i stan
https://vimeo.com/173610506
Senast redigerad av e5m1r, redigerad totalt 1 gånger.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
fmm1000
Inlägg: 123
Blev medlem: 20 jul 2015 08:36

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av fmm1000 »

Middelfart har tidligara väret mycket upptagat. Men den har nettop utvickes till 12 stalls.
Man kan gå på toalett och köpa kaffe och sandwich på hotellet.

500 ifrån laddaren finns Lillebælt. En fin promenad mens man laddar.
Om du vill att jag ska göra fler filmer kan du stödja mig genom att använda mit referral link.
http://---
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5299
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av Nicke Nyfiken »

mati skrev:
fmm1000 skrev:
I svenskere har da Europas vackrästa SuC.
Tofteholm.
Toftaholm bjuder på vacker natur och ganska okej mat, när man väl har hittat dit. Men jag klarar mig ganska bra utan en frukost som prismässigt ligger i parität med en full tank bensin. :o
Ja när man stannat på Toftaholm och laddat både bilen och magarna på hela familjen, så inser man att det är mycket billigare att köra fossilbil.

Nej Toftaholm är ett misstag sett ut den ursprungliga tanken med SuC. Den borde flyttas ut till E4an enligt tidigare förslag.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av mati »

Nicke Nyfiken skrev:
Ja när man stannat på Toftaholm och laddat både bilen och magarna på hela familjen, så inser man att det är mycket billigare att köra fossilbil.

Nej Toftaholm är ett misstag sett ut den ursprungliga tanken med SuC. Den borde flyttas ut till E4an enligt tidigare förslag.
Hela familjen betyder antagligen att du fick betala en liten förmögenhet. Jag och min sambo käkade bara lite frukost, det kostade oss "bara" 450 kr! Jag trodde först att det var ett misstag. Fullkomligt galet och helt klart inte värt det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
MariaB
Teslaägare
Inlägg: 54
Blev medlem: 12 dec 2015 09:02
Ort: Bromma

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av MariaB »

Nicklas skrev:
På vår väg ner mot Spanien stannade vi på en helt underbar SC-plats: Mulhouse, France 8-)
IMG_20160705_150720.jpg
Vi frågade i receptionen och vi fick fri tillgång till omklädningsrum, dusch och handdukar :shock:
- ett mycket trevligt stopp :lol:
Jag rekommenderar också denna SC varmt! Vi stannade här på både ut- och hemresan i mitten på juni då vi besökte Frankrike och Tyskland. Ett något anonymt hotel men med supertrevlig personal som trollade fram mycket gott, franskt kaffe vid ena besöket och helt underbara chark- och osttallrikar vid andra besöket. De bad om ursäkt för att lunchen var slut men fixade fram detta till en mycket rimlig peng dessutom.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av lator »

mati skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Ja när man stannat på Toftaholm och laddat både bilen och magarna på hela familjen, så inser man att det är mycket billigare att köra fossilbil.

Nej Toftaholm är ett misstag sett ut den ursprungliga tanken med SuC. Den borde flyttas ut till E4an enligt tidigare förslag.
Hela familjen betyder antagligen att du fick betala en liten förmögenhet. Jag och min sambo käkade bara lite frukost, det kostade oss "bara" 450 kr! Jag trodde först att det var ett misstag. Fullkomligt galet och helt klart inte värt det.
Att det var dyrt att äta på Toftaholm det visste jag men detta var lite utöver det jag hade gissat på. Har det blivit prishöjningar efter ägarbytet?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av danni »

Att hotellfrukost på lite finare hotell när man inte är gäst kostar runt 200-250 kr per person är väl ganska standard?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av HelectriC »

danni skrev:
Att hotellfrukost på lite finare hotell när man inte är gäst kostar runt 200-250 kr per person är väl ganska standard?
Ett okey hotell i Dubai som mina föräldrar bodde på i vinter (inte Burj al Arab eller nåt i den ligan, mer som typ Posthotellet i Göteborg) tog 500kr per pers och frukost. Det blir lite pengar på en vecka det :(
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Andreasson
Teslaägare
Inlägg: 258
Blev medlem: 11 jun 2015 14:57
Ort: Västerås

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av Andreasson »

Guide de SuC...

Är inte det en utmärkt ide?? Trevliga Superchargers kan ju avgöra vägval, i synnerhet nere i Europa.
Där kan vi skriva ut vad som finns i närheten av mat, shopping m.m.. Infoga bilder skriva kommentarer o.d.

Vi har väl en hel hoper hemsidessnickrare som kan hjälpa till med en sådan sak!?!
Vad tror ni?
Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av HelectriC »

Andreasson skrev:
Guide de SuC...

Är inte det en utmärkt ide?? Trevliga Superchargers kan ju avgöra vägval, i synnerhet nere i Europa.
Där kan vi skriva ut vad som finns i närheten av mat, shopping m.m.. Infoga bilder skriva kommentarer o.d.

Vi har väl en hel hoper hemsidessnickrare som kan hjälpa till med en sådan sak!?!
Vad tror ni?
På engelska förslagsvis, så kan Teslaförare från hela Europa komma med förslag där de kanske färdas oftare. Sprids på de olika forumen, så kommer nog sidan att växa snabbt!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Inlägg: 2072
Blev medlem: 04 apr 2016 10:20
Ort: Vid Runn
Referralkod: ts.la/magnus28392

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av gellerstam »

HelectriC skrev:
Andreasson skrev:
Guide de SuC...

Är inte det en utmärkt ide?? Trevliga Superchargers kan ju avgöra vägval, i synnerhet nere i Europa.
Där kan vi skriva ut vad som finns i närheten av mat, shopping m.m.. Infoga bilder skriva kommentarer o.d.

Vi har väl en hel hoper hemsidessnickrare som kan hjälpa till med en sådan sak!?!
Vad tror ni?
På engelska förslagsvis, så kan Teslaförare från hela Europa komma med förslag där de kanske färdas oftare. Sprids på de olika forumen, så kommer nog sidan att växa snabbt!
Ngn kommer hugga på denna idé. Se bara hur det gick med super charger challange. Gissar att några kommer beställa domän och koda i helgen. Räkna med en v1.0 på torsdag.
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare
Inlägg: 1110
Blev medlem: 06 okt 2015 10:36
Ort: Asmundtorp

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av drakbane »

Lunchen på Toftaholm, kostade för nån månad sen 185.-, visst inte billigt men djäkligt nice place, o det var gott, med ankor vaggandes utanför fönstret.

Nörre Alslev, den nya nu e helt ok, kanon toaletter o dusch !, o gott käk.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av mati »

danni skrev:
Att hotellfrukost på lite finare hotell när man inte är gäst kostar runt 200-250 kr per person är väl ganska standard?
Kanske det. Men då förväntar jag mig en frukost som motiverar priset, i klass med t.ex. Selma Spa i Sunne. Toftaholms frukost är i bästa fall knappt godkänd, men inte för 225kr per person.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19558
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av Bjelke »

gellerstam skrev:
HelectriC skrev:
Andreasson skrev:
Guide de SuC...

Är inte det en utmärkt ide?? Trevliga Superchargers kan ju avgöra vägval, i synnerhet nere i Europa.
Där kan vi skriva ut vad som finns i närheten av mat, shopping m.m.. Infoga bilder skriva kommentarer o.d.

Vi har väl en hel hoper hemsidessnickrare som kan hjälpa till med en sådan sak!?!
Vad tror ni?
På engelska förslagsvis, så kan Teslaförare från hela Europa komma med förslag där de kanske färdas oftare. Sprids på de olika forumen, så kommer nog sidan att växa snabbt!
Ngn kommer hugga på denna idé. Se bara hur det gick med super charger challange. Gissar att några kommer beställa domän och koda i helgen. Räkna med en v1.0 på torsdag.
Faktum är att det även kan leda till förfrågningar hos Tesla om att placera en SuC i närheten. Tänker inte främst på destination chargers utan riktiga SuC som då skulle locka kunder. Och
dessa skulle säkert argumentera väl för sin sak och därmed ge Tesla skapligt beslutsunderlag, eller iaf goda grunder för att undersöka platsen närmare :)
Det här sker ju redan idag, men Guide de SuC skulle kanske leda till fler (och bättre?) förfrågningar/förslag.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare
Inlägg: 1101
Blev medlem: 08 aug 2015 13:57
Ort: Uppsala

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av kangru »

Bjelke skrev:
gellerstam skrev:
HelectriC skrev:
Andreasson skrev:
Guide de SuC...

Är inte det en utmärkt ide?? Trevliga Superchargers kan ju avgöra vägval, i synnerhet nere i Europa.
Där kan vi skriva ut vad som finns i närheten av mat, shopping m.m.. Infoga bilder skriva kommentarer o.d.

Vi har väl en hel hoper hemsidessnickrare som kan hjälpa till med en sådan sak!?!
Vad tror ni?
På engelska förslagsvis, så kan Teslaförare från hela Europa komma med förslag där de kanske färdas oftare. Sprids på de olika forumen, så kommer nog sidan att växa snabbt!
Ngn kommer hugga på denna idé. Se bara hur det gick med super charger challange. Gissar att några kommer beställa domän och koda i helgen. Räkna med en v1.0 på torsdag.
Faktum är att det även kan leda till förfrågningar hos Tesla om att placera en SuC i närheten. Tänker inte främst på destination chargers utan riktiga SuC som då skulle locka kunder. Och
dessa skulle säkert argumentera väl för sin sak och därmed ge Tesla skapligt beslutsunderlag, eller iaf goda grunder för att undersöka platsen närmare :)
Det här sker ju redan idag, men Guide de SuC skulle kanske leda till fler (och bättre?) förfrågningar/förslag.
Jag vet att Tesla har varit i kontakt med Statens Fastighetsverk för att kunna sätt SuC på tex Brahehus och andra ställen som är 'på vägen' och har något kul att se. Tyvärr har SFV sagt nej med hänvisning till att dem inte kan stödja ett enskilt bilmärke med mark mm för laddare. Jag frågade min kontakt på SFV om det skulle vara ok att bygga generella laddare som även hade Tesla support och då indikerade han att det skulle nog funka men att Tesla inte hade visat något sådant intresse.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av LarsL »

Tesla kan ju sätta upp sådana där semisnabbaladdare som vi hört ska vara så bra?
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av Svenssons »

kangru skrev:

Jag vet att Tesla har varit i kontakt med Statens Fastighetsverk för att kunna sätt SuC på tex Brahehus och andra ställen som är 'på vägen' och har något kul att se. Tyvärr har SFV sagt nej med hänvisning till att dem inte kan stödja ett enskilt bilmärke med mark mm för laddare. Jag frågade min kontakt på SFV om det skulle vara ok att bygga generella laddare som även hade Tesla support och då indikerade han att det skulle nog funka men att Tesla inte hade visat något sådant intresse.
Bredvid nya SuperChargern i Kalmar kommer det finnas en eller ett par snabbladdare för alla bilmärken som drivs av Clever/Kalmar Energi. Marken är kommunal och Tesla har tomträttsavtal med kommunen för platsen där SuC är.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av LarsL »

Svenssons skrev:
kangru skrev:

Jag vet att Tesla har varit i kontakt med Statens Fastighetsverk för att kunna sätt SuC på tex Brahehus och andra ställen som är 'på vägen' och har något kul att se. Tyvärr har SFV sagt nej med hänvisning till att dem inte kan stödja ett enskilt bilmärke med mark mm för laddare. Jag frågade min kontakt på SFV om det skulle vara ok att bygga generella laddare som även hade Tesla support och då indikerade han att det skulle nog funka men att Tesla inte hade visat något sådant intresse.
Bredvid nya SuperChargern i Kalmar kommer det finnas en eller ett par snabbladdare för alla bilmärken som drivs av Clever/Kalmar Energi. Marken är kommunal och Tesla har tomträttsavtal med kommunen för platsen där SuC är.
Bra gjort av Kalmar kommun!

Det är så kommuner/statligverksamheter ska agera ge möjlighet till Tesla men också en konkurrent. Ungefär på det sättet det gick till på DDR tiden när det skulle finnas en ICA och ett Konsum för att ge sken av konkurrens :) (Nu förtiden finns bara ICA om ens det...)
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av Mickep »

Andreasson skrev:
Guide de SuC...

Är inte det en utmärkt ide?? Trevliga Superchargers kan ju avgöra vägval, i synnerhet nere i Europa.
Där kan vi skriva ut vad som finns i närheten av mat, shopping m.m.. Infoga bilder skriva kommentarer o.d.

Vi har väl en hel hoper hemsidessnickrare som kan hjälpa till med en sådan sak!?!
Vad tror ni?
Idén är väldigt bra, inte bara för SuC utan även för destinationsladdare och andra märken.
Det gäller bara att komma på ett smart system och kriterier för betyg. Kringaktiviteter kommer nog bli en viktig del då det inte är så kul att uggla på någon plats.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av danni »

kangru skrev:
Jag vet att Tesla har varit i kontakt med Statens Fastighetsverk för att kunna sätt SuC på tex Brahehus och andra ställen som är 'på vägen' och har något kul att se. Tyvärr har SFV sagt nej med hänvisning till att dem inte kan stödja ett enskilt bilmärke med mark mm för laddare. Jag frågade min kontakt på SFV om det skulle vara ok att bygga generella laddare som även hade Tesla support och då indikerade han att det skulle nog funka men att Tesla inte hade visat något sådant intresse.
Men alltså... Tänkte man lägga det vid själva ruinen då, eller varför ska man ha deras tillstånd? Det hade väl funkat bra att lägga laddarna vid Preem-macken på andra sidan vägen, och så kan de som vill se själva ruinen bara strosa över?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare
Inlägg: 1036
Blev medlem: 09 okt 2014 12:12
Ort: Linköping

Re: Bästa Supercharger-platsen hittills

Inlägg av jonas »

Även jag fick uppleva en av de bästa med tjerna fyra även om bara tre var med på bild. Kroatien Senj Bild
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Skriv svar