Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7319
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av TiborBlomhall »

Tänkte bara tipsa om att tycker man Toftaholms frukost och luncherbjudanden är lite för dyra kan man beställa en kaffe med fralla för 75:- i receptionen.

"Frallan" man får är en rejäl ciabatta-macka. Väldigt prisvärt faktiskt, man får det inte billigare ens på en bensinmack.
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Anders77 »

Tog en Te och en brownie i receptionen för nån vecka sen. Gick nog på 50-60 kr tror jag. Men brownien hade en storlek på 8x8x4 skulle jag tro. Rejäl bit var det.

Men det är ändå billigare och godare än att sniffa bensin i 5 min på macken när man fyller tanken med döda växter.
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Jojo »

Kan bara instämma till ovanstående yttranden. Sedan kan man ta en bensträckare i fin natur längs vattnet innan det är "time to hit the road again".
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Jocce »

När jag var på resa ner till kontinenten förra året tog jag efterrätt på Toftaholm.

Kommer inte ihåg priset, men Crème Brûlée och Varm Choklad tog jag och reagerade då iallafall inte på att det var superdyrt!

Bild


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8565
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Pontus »

TiborBlomhall skrev:
Tänkte bara tipsa om att tycker man Toftaholms frukost och luncherbjudanden är lite för dyra kan man beställa en kaffe med fralla för 75:- i receptionen.

"Frallan" man får är en rejäl ciabatta-macka. Väldigt prisvärt faktiskt, man får det inte billigare ens på en bensinmack.
Jag lussebulle och pepparkakor i receptionen då det var bokade julbord sist jag var där men det var väldigt goda kakor o bullar och jag tror inte det vart mer än typ 40-50kr för kaffe o multipla bullar :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av bat »

Jag betalade sist 80 kr för två brygg-kaffe i ToGo muggar. Det kändes inte prisvärt.
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Oppfinnarn »

bat skrev:
Jag betalade sist 80 kr för två brygg-kaffe i ToGo muggar. Det kändes inte prisvärt.
känns väldigt prisvärt jämfört med "fulkaffe" på Preem för 20 kr samt 60 l diesel för 850 kr .....
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
bat
Teslaägare
Inlägg: 739
Blev medlem: 05 sep 2015 20:08

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av bat »

Ja med ett sådant holistiskt perspektiv håller jag med dig :-)
Användarvisningsbild
Elfort
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 jun 2016 21:56

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Elfort »

Bild
Så här glad blev jag efter vildsvin, dashi, kardborrerot, rättika och alkoholfri öl. Ruggigt mycket pengar. Nästan en halvtank med diesel kostade det. Fräsch toalett och trevlig personal också!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare
Inlägg: 977
Blev medlem: 19 jul 2014 14:45
Ort: Frillesås

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Zoidberg »

Stiligt! 8-)
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Bjelke »

Ja verkligen, nästan en bild för reklamsyfte eller ett CV :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Elfort
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 30 jun 2016 21:56

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Elfort »

:-)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av 18650 »

TiborBlomhall skrev:
Tänkte bara tipsa om att tycker man Toftaholms frukost och luncherbjudanden är lite för dyra kan man beställa en kaffe med fralla för 75:- i receptionen.

"Frallan" man får är en rejäl ciabatta-macka. Väldigt prisvärt faktiskt, man får det inte billigare ens på en bensinmack.
Kaffe och macka som kostar mer än Lunchbuffé är inte prisvärt i mina ögon. Oavsett om det är på Slottet eller kiosken i Färila. Om omsättningen ökar så som Toftaholm går ut med så borde man kunna pussla ihop lite vettigare alternativ också. Gratis kaffe hade ju inte kostat dem mer än 1krona och sen klippkort på mackorna för 35kr.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Anders77 »

18650 skrev:
TiborBlomhall skrev:
Tänkte bara tipsa om att tycker man Toftaholms frukost och luncherbjudanden är lite för dyra kan man beställa en kaffe med fralla för 75:- i receptionen.

"Frallan" man får är en rejäl ciabatta-macka. Väldigt prisvärt faktiskt, man får det inte billigare ens på en bensinmack.
Kaffe och macka som kostar mer än Lunchbuffé är inte prisvärt i mina ögon. Oavsett om det är på Slottet eller kiosken i Färila. Om omsättningen ökar så som Toftaholm går ut med så borde man kunna pussla ihop lite vettigare alternativ också. Gratis kaffe hade ju inte kostat dem mer än 1krona och sen klippkort på mackorna för 35kr.
Varför skulle de ge ut grattis kaffe? Svårt som företagare att förstå vad för vinning de skulle ha av att göra det.

Däremot lägre priser skulle kanske öka försäljningen. Men gratis är inget de tjänar pengar på.
Svart X90D, bokat en M3.
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Smutt »

Anders77 skrev:
18650 skrev:
TiborBlomhall skrev:
Tänkte bara tipsa om att tycker man Toftaholms frukost och luncherbjudanden är lite för dyra kan man beställa en kaffe med fralla för 75:- i receptionen.

"Frallan" man får är en rejäl ciabatta-macka. Väldigt prisvärt faktiskt, man får det inte billigare ens på en bensinmack.
Kaffe och macka som kostar mer än Lunchbuffé är inte prisvärt i mina ögon. Oavsett om det är på Slottet eller kiosken i Färila. Om omsättningen ökar så som Toftaholm går ut med så borde man kunna pussla ihop lite vettigare alternativ också. Gratis kaffe hade ju inte kostat dem mer än 1krona och sen klippkort på mackorna för 35kr.
Varför skulle de ge ut grattis kaffe? Svårt som företagare att förstå vad för vinning de skulle ha av att göra det.

Däremot lägre priser skulle kanske öka försäljningen. Men gratis är inget de tjänar pengar på.
Ärligt talat så efter dom vidriga toaletterna på MC Arboga vid SUC så ser jag fram emot när vi hamnar i Toftaholm
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 819
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Jojo »

18650 skrev:
Kaffe och macka som kostar mer än Lunchbuffé är inte prisvärt i mina ögon.
Deras mat håller ypperst kvalité, vill jag gärna intyga. Något som man inte kan påstå de flesta 'prisvärda' lunchbuffén gör. Jag betalar hellre en slant och får ett adekvat genvärde än att spara slanten och på kvalitén :twisted: .
En sak jag undrar faktiskt över sedan en längre tid tillbaka: vart är vårt samhälle på vägen, nu där folk vill ha allting 'gratis' (kom ihåg: "there ain't no such thing as a free lunch...") eller tummar på kvalitén istället för betala en skälig peng för ett värde. Sedan slösas pengarna bort för tvivelaktiga nöjen och onödiga prylar... :roll:
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av 18650 »

Anders77 skrev:
Varför skulle de ge ut grattis kaffe? Svårt som företagare att förstå vad för vinning de skulle ha av att göra det.

Däremot lägre priser skulle kanske öka försäljningen. Men gratis är inget de tjänar pengar på.
Jojo skrev:
En sak jag undrar faktiskt över sedan en längre tid tillbaka: vart är vårt samhälle på vägen, nu där folk vill ha allting 'gratis' (kom ihåg: "there ain't no such thing as a free lunch...") eller tummar på kvalitén istället för betala en skälig peng för ett värde. Sedan slösas pengarna bort för tvivelaktiga nöjen och onödiga prylar... :roll:
Dem med free unlimited super charging har talat. :mrgreen:
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3621
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av jonasl »

Lunchbuffe för 75 kr tillhör inte mat jag skulle röra, ens med tång. Sen kan jag hålla med om att 75 spänn för macka och fralla är stadigt.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av 18650 »

jonasl skrev:
Lunchbuffe för 75 kr tillhör inte mat jag skulle röra, ens med tång.
Säg inte det. Det kan mycket väl vara bra mat om man åker utanför tullarna, vilket vi diskuterar här. Värmano, Ljungby, Markaryd erbjuder mat i den prisklassen som är bra. Du kan komma ner till 55kr om du äter på ICA i Markaryd, det är fortfarande inget fel på maten, men lite enklare rätter. Betydligt mycket bättre än Mac D eller gatuköken som ofta kostar mer. Suriyothai i Ljungby 79kr inkl kaffe och dryck. Golden Gate i Markaryd från 80kr, bra husmanskost som inte skäms för sig. CHAdeMO finns gratis (hemska tanke!) på de orterna också om man vill ladda.

För att ta några exempel i närheten av Toftaholm.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4336
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av dstr »

1164:- betalade jag för kaffe, bulle och full tank.

Det gav 40 varv som detta också:
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Bod »

Smutt skrev:

Ärligt talat så efter dom vidriga toaletterna på MC Arboga vid SUC så ser jag fram emot när vi hamnar i Toftaholm
Välj Dinners i Arboga. Kanske världens godast mat, men står sig väl mot MC och toaletterna har varit klart schysta när jag använt dem.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Smutt
Teslaägare
Inlägg: 2955
Blev medlem: 09 dec 2016 21:09
Ort: Kristinehamn

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Smutt »

Bod skrev:
Smutt skrev:

Ärligt talat så efter dom vidriga toaletterna på MC Arboga vid SUC så ser jag fram emot när vi hamnar i Toftaholm
Välj Dinners i Arboga. Kanske världens godast mat, men står sig väl mot MC och toaletterna har varit klart schysta när jag använt dem.
Vi passerar ofta på tider som inte är mat tid men ungarna vill ha en glass eller nåt och dom måste kissa! Sist jag o frugan var där tog vi en sub klart bättre toa
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10911
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av Jerker »

18650 skrev:
Kaffe och macka som kostar mer än Lunchbuffé är inte prisvärt i mina ögon. Oavsett om det är på Slottet eller kiosken i Färila. Om omsättningen ökar så som Toftaholm går ut med så borde man kunna pussla ihop lite vettigare alternativ också. Gratis kaffe hade ju inte kostat dem mer än 1krona och sen klippkort på mackorna för 35kr.
Kan det inte vara så att det är olika syn på matpriser beroende på om man bor en storstad eller på "landsbygden" och mindre städer. Jag som ibland är i Hufvudstaden märker ju att priserna på lunch, fika etc. är väsentligt högre där än annars. Så är man van vid Stockholmspriser så är 75:- för kaffe och fralla inget överpris.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av HelectriC »

75kr är väl inget att bråka om. I Norge är det sällan en ok macka kostar under hundringen och kaffet runt 50kr. Blir alltid positivt överraskad när man får den kombon för under 100. Senast jag var i stan tog jag en latte, macka och bulle till det facila priset av 198kr. Fy fasen, då ska man bara dra kortet snabbt som fasen och lämna kassan innan man får en panikatttack :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
18650
Inlägg: 542
Blev medlem: 27 jan 2015 13:33

Re: Kaffe med fralla 75:- på Toftaholm

Inlägg av 18650 »

Jerker skrev:
18650 skrev:
Kaffe och macka som kostar mer än Lunchbuffé är inte prisvärt i mina ögon. Oavsett om det är på Slottet eller kiosken i Färila. Om omsättningen ökar så som Toftaholm går ut med så borde man kunna pussla ihop lite vettigare alternativ också. Gratis kaffe hade ju inte kostat dem mer än 1krona och sen klippkort på mackorna för 35kr.
Kan det inte vara så att det är olika syn på matpriser beroende på om man bor en storstad eller på "landsbygden" och mindre städer. Jag som ibland är i Hufvudstaden märker ju att priserna på lunch, fika etc. är väsentligt högre där än annars. Så är man van vid Stockholmspriser så är 75:- för kaffe och fralla inget överpris.
Du har rätt. Sen drar ju Tesla inte låginkomsttagare heller direkt, i vart fall inte än. Men det är ju en blandning av olika miljöer vid SUC vilket säkert är bra.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Skriv svar