Någon som har laddat Tesla hos Nissan i Spanien?

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 371
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Någon som har laddat Tesla hos Nissan i Spanien?

Inlägg av Nyren »

Jag sitter och planerar vår kommande Spanienresa och kan konstatera att området runt Alicante är en riktig laddöken... det finns mest Shukoladdare och väldigt lite snabbladdare. Att ta sig ner är ju inget problem, men att köra runt i området utan laddmöjligheter ställer till det lite. De enda som har CHAdemo är Nissan och enligt Electromaps verkar det bara vara för Nissankunder. Kan det stämma eller har någon erfarenhet och faktiskt laddat hos Nissan med en Tesla där nere?
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Inlägg: 910
Blev medlem: 17 nov 2014 07:32
Ort: Skövde

Re: Någon som har laddat Tesla hos Nissan i Spanien?

Inlägg av Nicklas »

När vi åkte ner till Afrika fanns inga superladdare söder om Barcelona... Allt efter det gick på nåder av schuko, Nissan-verkstäder samt destinationsladdare.

Alltså, som svar på din fråga: ja, det går säkert bra om du frågar snällt, det fick vi i alla fall.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2076
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Någon som har laddat Tesla hos Nissan i Spanien?

Inlägg av EnTraktor »

Av vad jag läst så funkade det för några år sedan. Nu är dom ganska trötta på alla Teslor som kommer.
Det finns en supercharger i Murcia, 6 mil bort och en hel del Mennekes och Schuko i och runt Alicante.
Ett schuko som laddar 13-15km/h under 10-14h ger uppåt 20 mil på en natts laddning.
Har du kollat på www.plugshare.com ?
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Användarvisningsbild
Nyren
Teslaägare
Inlägg: 371
Blev medlem: 15 jul 2016 10:25
Ort: Malmö

Re: Någon som har laddat Tesla hos Nissan i Spanien?

Inlägg av Nyren »

Tack ska ni ha! Ja jag har kollat på alla olika möjliga laddsajter och visst finns det en del ställen, dock nästan bara 1fas 16A och på ställen man inte vill stanna länge, som bensinmackar etc. Visst kan jag ladda med schuko över natten, men bilen står på gatan så i värsta fall får jag dra ut en lång kabel från vårt radhus till gatan, förbi våra spanska grannar - de lär skaka på huvudet och säga nåt om "El Sueco loco"... :D

Problemen uppstår kanske mest när vi ska göra nån utflykt som kräver laddning längs vägen. Det är ju inte så kul att sitta flera timmar och vänta på en 3kW laddning...
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Användarvisningsbild
Pro-Z
Teslaägare
Inlägg: 383
Blev medlem: 20 jun 2016 09:47
Ort: Nyköping

Re: Någon som har laddat Tesla hos Nissan i Spanien?

Inlägg av Pro-Z »

Jag fick ladda hos Nissan i Malaga utan problem i höstas men kanske är som tidigare nämnt att allt fler nekar nu. För mig hjälpte dom glatt till utan kostnad och dom bjöd på kaffe o kaka när vi väntade :)

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - RWD, Premium, Vit, EAP - Årsmodell 2022
Användarvisningsbild
My Toy
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 06 jan 2017 00:27

Re: Någon som har laddat Tesla hos Nissan i Spanien?

Inlägg av My Toy »

Tja. Hotel Dña Monse i Torrevieja har destinations laddare. Sen finns det i Murcia och alicante också..
Mvh Fernando
Skriv svar