SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av Anders77 »

Igår åkte jag med familjen för första gången en lite längre tur.

Vi började i Kungsbacka och slutdestination igår var ett hotell 5 mil söder om Hamburg.

Planerade att ha gott om tid till båten i Rödby. Men missade i planeringen Köpenhamns trafiksituation. Var klart mer köer än jag trodde. Så slutade med att jag i Norra Alslev, eller vad det nu hette, laddade rätt lite för att vinna lite tid. Skulle ha 5% kvar i Braak, tänkte att det får räcka.

Hinner till båten med 5 min tillgodo. Tänker, jag kunde fasiken ha laddat lite till....

Tar båten, äter en buffe pä den, klockan var 1915 när båten gick. Självklart äter jag lite för mycket, men vet att min mage brukar lösa sånt :)

Vi rullar av och sätter AP på 120 och siktet på Braak. Känner ganska snart att magen har börjat jobba med maten från buffen. Ser att beräknad procent sjunker till 4%, men är rätt nljd med det.

Magen börjar jobba mer och mer, börjar längta efter ett stopp. Vill ju inte att det skall skita sig om man säger så.

Närmar mig avfart mot Braak. Ser att det är vägarbeten så vi får köra över på vänstersida. Börjar fundera på hur det då skall gå med avfarten för den är ju på högersida....Magen börjar bli sämre.

Jepp, där kom avfarten, men ingen chans att svänga av. Så vi får passera den. Rejäl räckviddsångest slår mig samtidigt som oron sätter mer fart på magen.

Hur långt måste jag åka innan jag kan vända tänker jag.Samtidigt som gps:en räknar om lite. Ser att det är ca 1 mil tills vi skall vända. Så omvägen blir lite mer än 2 mil. Beräknad % vid destination 1%.

Magen börjar må sämre men räckviddsångesten försvinner dock.

Når Braak med 1% kvar. Går ut och ser stt restaurangen är STÄNGD, vafan tänker jag.
Sätter i laddkabeln, plockar upp en rulle hushållspapper frugan packat ner, springer ut i buskagen och sen säger det Braak igen kan man säga.

Så ett vägtips. Ladda lite mer än nödvändigt om ni skall göra ett stop i Braak nu i sommar. För annars kan det skita sig :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av mati »

Aj fan. Låter jobbigt. Braak har väldigt udda öppettider, slutar alltid på 3 har jag för mig. Jag råkade ut för samma sak för nåt år sedan. Dock utan braket där bak så att säga.
Angående laddning har jag märkt att laddnivå vid ankomst i Braak, som beräknas i Norra Alslev, inte stämmer. Bilen beräknar fel och tror att man kör över vattnet fastän man står på färja utan att förbruka ström. Du borde haft mer beräknad räckvidd när du lämnade färjan än vad du hade innan. Men du kanske inte såg det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av Anders77 »

mati skrev:
Aj fan. Låter jobbigt. Braak har väldigt udda öppettider, slutar alltid på 3 har jag för mig. Jag råkade ut för samma sak för nåt år sedan. Dock utan braket där bak så att säga.
Angående laddning har jag märkt att laddnivå vid ankomst i Braak, som beräknas i Norra Alslev, inte stämmer. Bilen beräknar fel och tror att man kör över vattnet fastän man står på färja utan att förbruka ström. Du borde haft mer beräknad räckvidd när du lämnade färjan än vad du hade innan. Men du kanske inte såg det.
Jo det skillde 1 procent från att vi rullade på färjan tills vi rullade av den. Men den föesvann snabbt sen :)
Svart X90D, bokat en M3.
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare
Inlägg: 425
Blev medlem: 08 jul 2016 13:50
Ort: Linköping

Re: SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av nicklasandersson »

Vår gps fick oss att svänga av avfarten innan eller faktiskt två innan för att det dessutom var kö.

Rullade på bra utom sista kilometern som var ojämn gatsten på landsbygden


Sent from my iPhone using Tapatalk
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av HelectriC »

Alltid bra när det inte skiter sig, scary shit, det där!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
boreno
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 02 dec 2015 07:37
Ort: Stockholm

Re: SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av boreno »

Så det är bäst att hålla sig undan för buskarna i Braak?
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Användarvisningsbild
Plutric
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 30 okt 2016 07:07
Ort: Sölvesborg

Re: SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av Plutric »

:D , tack för skitkul läsning... säkert mindre kul då dock!
Användarvisningsbild
Anders77
Teslaägare
Inlägg: 1038
Blev medlem: 31 maj 2016 10:11
Ort: Kungsbacka

Re: SUC Braak fick mig nästan att skita på mig.

Inlägg av Anders77 »

boreno skrev:
Så det är bäst att hålla sig undan för buskarna i Braak?
Ja de är rätt lackerade nu :)
Svart X90D, bokat en M3.
Skriv svar