Lärt mig något nytt!

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Lärt mig något nytt!

Inlägg av Challe76a »

Idag lärde jag mig något nytt. Har ofta irriterat mig på att det inte går att se om en SuC är avstängd eller i behov av service. Prövade koppla in mig på 4B i toftaholm idag utan framgång. Flyttade till 4A och det funkade bättre. Som god Teslaägare ringde jag och felanmälde. Dom hade förstås koll på att den var trasig och berättade då att om inte bokstäverna Tesla lyser så är den tagen ur drift och dom vet om att den är kass. Var visserligen rätt svårt att se i dagsljus men det går att urskilja om man jämför. Ifall någon annan inte visste detta så vet ni det nu!
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lärt mig något nytt!

Inlägg av Bjelke »

Coolt, det visste jag faktiskt inte...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare
Inlägg: 811
Blev medlem: 07 okt 2014 18:56

Re: Lärt mig något nytt!

Inlägg av Jojo »

Isåfall måste det vara något nytt, jag har haft trasiga laddare där Tesla-emblemet lyste och det ändå inte gick att ladda. När de vet att någon enstaka laddstolpe inte fungerar och de kan slå av belysningen på den, skulle de inte kunna skicka en notis på skärmen i bilen då?
Användarvisningsbild
Challe76a
Teslaägare
Inlägg: 607
Blev medlem: 14 aug 2015 08:32
Ort: Skåne Centrum

Re: Lärt mig något nytt!

Inlägg av Challe76a »

Det borde kunna stå när man kör in. 4B out of order! Förutom det så hade det varit kalas att vid nästan fullbelagt veta vilken man ska ta. Kanske man alltid kunde få en anvisad plats så att slitaget blir jämnt.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Användarvisningsbild
AnteF
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 11 jan 2015 14:39
Ort: Häggvik, Sollentuna

Re: Lärt mig något nytt!

Inlägg av AnteF »

Ah, bra tips! :)
P85D, 21 BBS, Wrapzone satin, panorama, autopilot, luftfjädring, NG säten, Ultra HIFI synth osvosv.

Sponsra min Roadster2! http://---
Skriv svar