Wallconnector - Lastbalansering

Tips du vill dela med dig om hur bilarna kan laddas. Laddkartor, laddkort, kontakter, utomlands, etc.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare
Inlägg: 1541
Blev medlem: 06 feb 2015 09:33

Wallconnector - Lastbalansering

Inlägg av Jocce »

Jag utgår från att lastbalanseringen i Teslas Wall Connector endast går att köra mellan två (eller flera ) just Tesla-WC?

Vi har en WC på jobbet nu, där jag laddar Teslan.
Kollegan fick precis sin nya Passat-Hybrid, där det också ingick en laddbox (som inte kommit ännu)

Jag utgår från att det inte går att koppla på den laddboxen på Teslas och köra lastbalansering mellan dem?


Om man kör 2 st Tesla WC och den delar på dem 3x16A som vi har framdraget, så antar jag att den ger "jämt" mellan bilarna eller vad de klarar. Men när ena bilen är färdigladdad, ger den då den andra WC full kräm då eller ligger den kvar på den lägre?


/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Wallconnector - Lastbalansering

Inlägg av Svenssons »

Detta är rätt antagande vad jag fattar det som.

Det går med stor sannolikhet inte låta annan laddbox än Tesla WallConnector bli lastbalanserad av WallConnector eftersom den andra laddboxen antagligen inte förstår WallConnectorns kommunikation hur mycket effekt som kan levereras.

Det går att ha upp till 4 WC ihopkopplade som ger max till varje bil, jämt ifall alla är kopplade till bilar som begär samma effekt.

https://www.tesla.com/sv_SE/support/loa ... edirect=no
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19566
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Wallconnector - Lastbalansering

Inlägg av Bjelke »

Och dom lastbalanserar väl "live" vad jag förstår, så när en bil laddat klart (eller går ner i förbrukning) så får den andra mer,
eller?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar